Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo S80 ) Napraw sam zegary w S80



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo S80 ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ak6

Debiutant



Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): ciągle w drodze
Posiadane auto: S80 D5
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 26 Lip 2011, 17:28
Temat postu:

Napraw sam zegary w S80


Naprawa zegarów w Volvo S80
Okazuje się, że problem występuje dość często w rocznikach po 2000 roku. Szukając informacji o tej usterce dowiedziałem się, że winowajcą w przeważającej części tych przypadków jest układ scalony procesora, który nagrzewając się dość mocno powoduje powstanie zimnych lutów na swoich stykach.
Z czym się wiąże wymiana zegarów w Volvo chyba każdy wie. Problemy i dość spore koszty.
Naprawa w serwisie nieautoryzowanym to koszt ok. 300-400PLN.
Lecz możemy zrobić to sami – za darmo.
Efekt przed naprawą:
- nie świeci podświetlenie na całości
- nie świecą kontrolki (jedynie te widoczne na zdjęciu)
- nie działają: prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik paliwa, wskaźnik temperatury.
- przed całkowity padnięciem podświetlenia u mnie problemy miały kontrolki zapinania pasów i świateł drogowych – raz się paliły a raz nie. Czasem delikatnie przygasały.



Do pracy potrzebne nam będą:
1. Wkrętak Torx 25
2. Wkrętak krzyżakowy PH1



3. Stacja lutownicza na gorące powietrze. (jeśli nie posiadamy takiej stacji to myślę, że w rozsądnym serwisie rtv/agd, jak podamy wszystko na talerzu, nie powinno nas to kosztować więcej jak 10-20 PLN)



Zaczynamy pracę od wymontowania zegarów z auta. (Ja odłączyłem akumulator – choć nie jestem pewien czy jest to konieczne)

Ściągamy dwie zaślepki u góry i odkręcamy dwa wkręty (Torx 25), które się za nimi kryły.



Odpinamy górną część osłony kolumny kierownicy i zdejmujemy ją.





Lekko odchylając górną część osłony zegarów, ściągamy ją z zaczepów i zdejmujemy.



Teraz odkręcamy cztery wkręty (Torx 25), po dwa z każdej strony zegarów.





I podobnie jak osłonę, zaczynając od góry, wyciągamy zegary.



Odpinamy kostkę elektryczną i zegary są już na wierzchu.



Odkręcamy piętnaście wkrętów wkrętakiem krzyżakowym PH1.



I ściągamy tylną osłonę.



Zaczynając od mniejszej płytki scalonej, wyciągamy obie. Uwaga na taśmowe połączenie obu płytek! Płytki scalone nie są przykręcone.



Teraz zajmować się będziemy układem scalonym procesora, oznaczonym jako CPU1 (zaznaczony na zdjęciu)



Jak widać na kolejnych zdjęciach nagrzewanie się układu spowodowało stopienie substancji zabezpieczającej i powstanie w tym miejscu zimnych lutów.




Przy pomocy acetonu czyścimy dokładnie nóżki procesora z niebieskiej pasty/kleju




I już możemy przystąpić do wygrzewania połączeń układu scalonego.



Temperatura 290-300 st.C czas ok. 40-60 sekund na każdą stronę.



Po wygrzewaniu.



Teraz pozostaje nam tylko oczyścić okolice procesora z pozostałości topnika (również acetonem), złożyć wszystko z powrotem i zamontować do auta. Uwaga na sprężynowe styki liczników aby wszystkie trafiły w swoje gniazda.





Efekt po naprawie.



Pozostaje tylko wykasować błędy, które wskazuje komputer i w drogę.
Koszt naprawy – 0 PLN (10-20 PLN jeśli nie mamy stacji lutowniczej na gorące powietrze)
Czas – około 2 godziny.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
wojti62

Debiutant



Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 25
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kampinos/mazowieckie
Posiadane auto: VOLVO V70 2,5 td 2001
Piwa: 1/4
Wysłany: Czw 28 Lip 2011, 10:12
Temat postu:

Problem ze wskazaniami temperatury płynu chłodzącego w V70


Witam, Mam problemy ze wskaźnikiem temperatury płynu chłodżącego silnik. Jestem właścicielem Volvo V70 2,5 td rocznik 2001 (nowa buda kombi) dopiero od tygodnia. Chciałbym się szybko uporać z tym problemem. Czy jest możliwe aby w tym modelu także winne były zimne luty? Będę wdzięczny za podpowiedź.
Pozdrawiam
Powrót do góry
grazyna37

Debiutant



Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 25
Skąd jesteś (miejscowość / region): uk
Posiadane auto: volvo s80 2.5 TDI 2000r automat
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 01 Sie 2011, 17:23
Temat postu:

Re: ( Volvo S80 ) Napraw sam zegary w S80


hej wszystkim i ja mam własnie taki sam problem tylko ze juz dalam do naprawy i dalej mam ze nie dziala nic tylko swieci mi sie silnik a wiecej nic ,wiec czy moge to samemu jeszcze raz powykrecac i zobaczyc samemu? bylo by ekstra ale juz sama nie wiem co sie dzieje
Powrót do góry
grazyna37

Debiutant



Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 25
Skąd jesteś (miejscowość / region): uk
Posiadane auto: volvo s80 2.5 TDI 2000r automat
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 01 Sie 2011, 18:30
Temat postu:

Re: ( Volvo S80 ) Napraw sam zegary w S80


niestety nic nie pomogło wszystko bylo czysciutkie Sad napewno cos w elektryce ale co to juz nie wiem jednak musze zaprowadzic do elektryka na diagnoze Sad
Powrót do góry
simonusrex

Czytelnik



Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Elblag
Posiadane auto: Volvo S60 D5 2002r
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 11 Lut 2012, 22:14
Temat postu:

Re: ( Volvo S80 ) Napraw sam zegary w S80


Witam
Mialem identyczne objawy Wyciagnalem plytke i zawiozlem do specjalisty. Element zostal elegancko przegrzany. Zamontowalem i dziala.... dzialalo przez kilka godzin Odpalalem kilka razy samochod, nawet silnik pracowal po pol godziny no i w koncu gasze silnik i co? Wskazowki zegara zawiesily sie Obrotomierz na 800 obr, temp zostala na swoim miejscu i wskaznik paliwa tez plus kontrolka recznego i pasow. Dopiero po wylaczeniu silnika po jakichs 40 sek wskazowki opadaja. Po odpaleniu na nowo znowu ciemno i jestem w tym samym miejscu co przed naprawa. Ma moze ktos jakis pomysl albo inne rady co zrobic? Z gory dziekuje za pomoc
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sob 11 Lut 2012, 22:14
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
kinniu
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 1213
Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie
Posiadane auto: brak
Piwa: 124/3
Wysłany: Nie 12 Lut 2012, 11:12
Temat postu:

Re: ( Volvo S80 ) Napraw sam zegary w S80


Specjalista nie popisał się.
Powrót do góry
bazabuz

Dyskutant



Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 57
Skąd jesteś (miejscowość / region): tychy
Posiadane auto: Mercedes B160 2010r. Automat
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 31 Mar 2012, 21:24
Temat postu:

re: napraw zegary sam


no to naleze od dzisiaj do grona co sa w [cenzura] ... czarnej. padly zegary
Powrót do góry
svet

Debiutant



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Scenic II 1,5 dci 2003r
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 03 Mar 2013, 08:51
Temat postu:

Re: ( Volvo S80 ) Napraw sam zegary w S80


Very Happy podziękowania pomogło !! Laughing Laughing
Powrót do góry
VOLVIK S60 2,4D5

Czytelnik



Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): 3miasto
Posiadane auto: VOLVO S60 2,4 D5
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 10 Kwi 2013, 19:59
Temat postu:

PROCESOR DO LICZNIKÓW


Witam
Chodzi o ten sam procesor z tych liczników z płytki. Czy dostane gdzieś taki procesor Motoroli czy może być jakiś zamiennik?
I gdzie ja takie coś mogę dostać?
Powrót do góry
mamutowicz

Czytelnik



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Maltby
Posiadane auto: Volvo S80 2.4 D5 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 26 Sie 2013, 01:54
Temat postu:

Re: ( Volvo S80 ) Napraw sam zegary w S80


U mnie zdechł tylko wyświetlacz od "trip computer" ten po lewej stronie u dołu.. czasem działa, przygasa a zazwyczaj nie działa wcale..
Czy to ten sam scalak za to odpowiada? Czy grzać coś innego?
Piotrek.
Powrót do góry
pegaz666

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 140
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów, London
Posiadane auto: S60 D5 2002
Piwa: 13/3
Wysłany: Wto 31 Gru 2013, 22:10
Temat postu:

Re: ( Volvo S80 ) Napraw sam zegary w S80


Ja tylko dorzuce swoje 2 grosze odnosnie stacji hot air: umiem poslugiwac sie obiema metodami hot air jak i zwykla lutownica i zdecydowanie do tej naprawy nie uzywalbym hotair - dlaczego? ciezej wychwicic moment topnienia cyny na nozkach mozna przegrzac i rozwarstwic cala plyte /spalic procesor itp itd. Duzo lepszy/pewniejszy / bezpieczniejszy i trwalszy efekt da poprostu przelutowanie reczne tego bez zdejmowania samego procesora oczywiscie nie jakas grotowka tylko mowa o poprawnie przeprowadzonej naprawie (dobra lutownica z termostatem, cyna, pasta lutownicza/topnik flux czy jak tam to sie zwie Smile Dla tych ktorzy chca zmienic procesor: zmienic procesor to jedno ale on ma w sobie program dlatego jego wymiana na nowy/inny nie rozwiaze problemu- chyba ze ma sie wsad i programator i wiedze.

A sam nowy procesor np tu: http://www.ebay.com/itm/MC912DG128ACPV-Manu-MOTOROLA-Encapsulation-QFP-The-MC68HC912DT128A-/120920840242?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c27719832
Powrót do góry
gadu-gadu
STAWROM

Czytelnik



Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): KĄTY/WIELUN
Posiadane auto: MAZDA 6
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 29 Paź 2015, 19:20
Temat postu:

zegary volvo s-80


Bardzo dobrze ak6 opisał naprawę wyłączajacych się zegarów ale wcale nie musi to być zimny lut na procesorze.
Tak było w moim przypadku, może on być w różnych miejscach. U mnie był na układzie scalonym 8 nóżek widocznym na 4 zdjęciu ak6 pod kciukiem trzmającym czyścik, a konkretnie na górnej jego części. Przelutowanie lutownicą pomogło natychmiast. Tego typu uszkodzenia są bardzo trudne do zlokalizowania, czasem pomaga lekkie naginanie płytki drukowanej załączonej do samochodu bez obudowy lub przycisniecie palcem poszczególnych elementów.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo S80 ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Volvo S80 »

Opinie o samochodach Volvo S80 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S80 ) Porady, problemy techniczne


Volvo

V70

25 000

2005r.

150 000 km

pomorskie

Volvo

S60

36 900

2012r.

235 000 km

małopolskie

Volvo

V50

13 999

2008r.

250 000 km

podlaskie

Volvo

V40

57 000

2013r.

97 000 km

pomorskie

Volvo

S40

26 900

2009r.

244 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2018 Created by idealneT and OM System