Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): ciągle w drodze Posiadane auto: S80 D5
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 26 Lip 2011, 17:28
Temat postu:
Napraw sam zegary w S80
>>Post edytowany z powodu usunięcia zdjęć z hostingu<<
Naprawa zegarów w Volvo S80
Okazuje się, że problem występuje dość często w rocznikach po 2000 roku. Szukając informacji o tej usterce dowiedziałem się, że winowajcą w przeważającej części tych przypadków jest układ scalony procesora, który nagrzewając się dość mocno powoduje powstanie zimnych lutów na swoich stykach.
Z czym się wiąże wymiana zegarów w Volvo chyba każdy wie. Problemy i dość spore koszty.
Naprawa w serwisie nieautoryzowanym to koszt ok. 300-400PLN.
Lecz możemy zrobić to sami – za darmo.
Efekt przed naprawą:
- nie świeci podświetlenie na całości
- nie wszystkie kontrolki świecą
- nie działają: prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik paliwa, wskaźnik temperatury.
- przed całkowitym padnięciem podświetlenia, u mnie problemy miały kontrolki zapinania pasów i świateł drogowych – raz się paliły a raz nie. Czasem delikatnie przygasały.
Do pracy potrzebne nam będą:
1. Wkrętak Torx 25
2. Wkrętak krzyżakowy PH1
3. Stacja lutownicza na gorące powietrze. (jeśli nie posiadamy takiej stacji to myślę, że w rozsądnym serwisie rtv/agd, jak podamy wszystko na talerzu, nie powinno nas to kosztować więcej jak 10-20 PLN)
Zaczynamy pracę od wymontowania zegarów z auta. (Ja odłączyłem akumulator – choć nie jestem pewien czy jest to konieczne)
Ściągamy dwie zaślepki u góry i odkręcamy dwa wkręty (Torx 25), które się za nimi kryły.
Odpinamy górną część osłony kolumny kierownicy i zdejmujemy ją.
Lekko odchylając górną część osłony zegarów, ściągamy ją z zaczepów i zdejmujemy.
Teraz odkręcamy cztery wkręty (Torx 25), po dwa z każdej strony zegarów.
I podobnie jak osłonę, zaczynając od góry, wyciągamy zegary.
Odpinamy kostkę elektryczną i zegary są już na wierzchu.
Zaczynając od mniejszej płytki scalonej, wyciągamy obie. Uwaga na taśmowe połączenie obu płytek!
Teraz zajmować się będziemy układem scalonym procesora, oznaczonym jako CPU1
Nagrzewanie się układu spowodowało stopienie substancji zabezpieczającej i powstanie w tym miejscu zimnych lutów.
Przy pomocy acetonu czyścimy dokładnie nóżki procesora z niebieskiej pasty/kleju
Dajemy topnik
Wygrzewamy i poprawiamy luty układu scalonego.
Temperatura 290-300 st.C czas ok. 40-60 sekund na każdą stronę.
Teraz pozostaje nam tylko oczyścić okolice procesora z pozostałości topnika (np izopropanolem), złożyć wszystko z powrotem i zamontować do auta. Uwaga na sprężynowe styki liczników aby wszystkie trafiły w swoje gniazda.
Efekt po naprawie - wszystko wróciło do normy - zegary sprawne
Pozostaje tylko wykasować błędy, które wskazuje komputer i w drogę.
Koszt naprawy – 0 PLN (10-20 PLN jeśli nie mamy stacji lutowniczej na gorące powietrze)
Czas – około 2 godziny.
P.S.
Jeśli dawno nie było to robione to przy okazji wyciągniętych z auta zegarów polecam wymienić żarówki podświetlające.
Ja wymieniłem tylko jedną nieświecącą i musiałem potem znów wyciągać zegary z auta.
Za drugim razem wymieniłem wszystkie
Wymieniłem same żarniki. Wyszło tanio jak barszcz.
Oryginalnie są 1,5W. Nie mogłem takich dostać od ręki i założyłem 1,2W. Praktycznie nie widzę różnicy w jasności świecenia. Jak ktoś chce to można poszukać ledów.
Ostatnio zmieniony przez ak6 dnia Czw 05 Wrz 2019, 17:59, w całości zmieniany 3 razy
Problem ze wskazaniami temperatury płynu chłodzącego w V70
Witam, Mam problemy ze wskaźnikiem temperatury płynu chłodżącego silnik. Jestem właścicielem Volvo V70 2,5 td rocznik 2001 (nowa buda kombi) dopiero od tygodnia. Chciałbym się szybko uporać z tym problemem. Czy jest możliwe aby w tym modelu także winne były zimne luty? Będę wdzięczny za podpowiedź.
Pozdrawiam
hej wszystkim i ja mam własnie taki sam problem tylko ze juz dalam do naprawy i dalej mam ze nie dziala nic tylko swieci mi sie silnik a wiecej nic ,wiec czy moge to samemu jeszcze raz powykrecac i zobaczyc samemu? bylo by ekstra ale juz sama nie wiem co sie dzieje
Witam
Mialem identyczne objawy Wyciagnalem plytke i zawiozlem do specjalisty. Element zostal elegancko przegrzany. Zamontowalem i dziala.... dzialalo przez kilka godzin Odpalalem kilka razy samochod, nawet silnik pracowal po pol godziny no i w koncu gasze silnik i co? Wskazowki zegara zawiesily sie Obrotomierz na 800 obr, temp zostala na swoim miejscu i wskaznik paliwa tez plus kontrolka recznego i pasow. Dopiero po wylaczeniu silnika po jakichs 40 sek wskazowki opadaja. Po odpaleniu na nowo znowu ciemno i jestem w tym samym miejscu co przed naprawa. Ma moze ktos jakis pomysl albo inne rady co zrobic? Z gory dziekuje za pomoc
Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): 3miasto Posiadane auto: VOLVO S60 2,4 D5
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 10 Kwi 2013, 19:59
Temat postu:
PROCESOR DO LICZNIKÓW
Witam
Chodzi o ten sam procesor z tych liczników z płytki. Czy dostane gdzieś taki procesor Motoroli czy może być jakiś zamiennik?
I gdzie ja takie coś mogę dostać?
U mnie zdechł tylko wyświetlacz od "trip computer" ten po lewej stronie u dołu.. czasem działa, przygasa a zazwyczaj nie działa wcale..
Czy to ten sam scalak za to odpowiada? Czy grzać coś innego?
Piotrek.
Dołączył: 03 Cze 2010 Posty: 140 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów, London Posiadane auto: S60 D5 2002
Piwa: 13/3
Wysłany: Wto 31 Gru 2013, 22:10
Temat postu:
Re: ( Volvo S80 ) Napraw sam zegary w S80
Ja tylko dorzuce swoje 2 grosze odnosnie stacji hot air: umiem poslugiwac sie obiema metodami hot air jak i zwykla lutownica i zdecydowanie do tej naprawy nie uzywalbym hotair - dlaczego? ciezej wychwicic moment topnienia cyny na nozkach mozna przegrzac i rozwarstwic cala plyte /spalic procesor itp itd. Duzo lepszy/pewniejszy / bezpieczniejszy i trwalszy efekt da poprostu przelutowanie reczne tego bez zdejmowania samego procesora oczywiscie nie jakas grotowka tylko mowa o poprawnie przeprowadzonej naprawie (dobra lutownica z termostatem, cyna, pasta lutownicza/topnik flux czy jak tam to sie zwie Dla tych ktorzy chca zmienic procesor: zmienic procesor to jedno ale on ma w sobie program dlatego jego wymiana na nowy/inny nie rozwiaze problemu- chyba ze ma sie wsad i programator i wiedze.
Bardzo dobrze ak6 opisał naprawę wyłączajacych się zegarów ale wcale nie musi to być zimny lut na procesorze.
Tak było w moim przypadku, może on być w różnych miejscach. U mnie był na układzie scalonym 8 nóżek widocznym na 4 zdjęciu ak6 pod kciukiem trzmającym czyścik, a konkretnie na górnej jego części. Przelutowanie lutownicą pomogło natychmiast. Tego typu uszkodzenia są bardzo trudne do zlokalizowania, czasem pomaga lekkie naginanie płytki drukowanej załączonej do samochodu bez obudowy lub przycisniecie palcem poszczególnych elementów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S80 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.