Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem ze spalaniem i spalinami!



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majkelv70

Czytelnik



Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bstok/Wwa/Olsztyn
Posiadane auto: Volvo v70 2.5TDI 1998
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 04 Wrz 2011, 12:02
Temat postu:

Duży problem ze spalaniem i spalinami!


Witam,
posiadam v70- tkę z '98 2.5 TDI. Jest to nowy nabytek. Samochód po zerwanym pasku rozrządu - wszystko wymienione, głowica zregenerowana. Mam przejechane niecałe 300 tys. Problem jest taki: samochód wydziela ogromną ilość spalin. Przy 100 km/h mam za sobą mało estetycznie wyglądają CZARNĄ chmurę, nie mówiąc o dociśnięciu pedału, bo wtedy w lusteru nie widać nic. Samochód został podłączony do komputera - wtryski, pompa, sprężarka - bez zarzutów. Mechanik zastanawia się nad przyczyną - na razie bezskutecznie. Dodatkowo, sądząc po opiniach na forach, auto spala nieco więcej ropy niż powinien, np. ostatnio zalane 60 l zjadł na dystansie 700 km - trasa... to prawie 9 l, a jechałem średnio z prędkościę 100 - 110. Czy któryś z forumowiczów miał podobny problem? Jesli nie może jakaś koncepcja?

Pozdrawiam
Majkel
Powrót do góry
baton208
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 1349
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lanckorona/Małopolska
Posiadane auto: Volvo xc90 T6.
Piwa: 100/17
Wysłany: Nie 04 Wrz 2011, 12:25
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem ze spalaniem i spalinami!


Co do spalania to nie jest prawie 9 l, tylko prawie 8,6 l a to dość znaczna różnica. Niemniej jednak zależy to od stylu jazdy, ciężaru samochodu i wielu czynników. Jak będziesz go "cisnął" autostradą 150-180 km/h to takie spalanie jest normalne.
Spróbuj na początek zaślepić zawór EGR. Zaślepienie u mnie, zredukowało kopcenie o jakieś 90%. Jeżeli nie będzie poprawy to znaczy że kończą Ci się wtryskiwacze (po prostu leją), a tego nie wykaże Ci komputer.
_________________
Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Powrót do góry
Majkelv70

Czytelnik



Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bstok/Wwa/Olsztyn
Posiadane auto: Volvo v70 2.5TDI 1998
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 04 Wrz 2011, 22:15
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem ze spalaniem i spalinami!


Co do spalania zdaję sobie sprawę od czego zależy. Tak jak napisałem jeździłem z v = 100 110 km/h. 9 a 8,6 l/100 to w tym przypadku niewielka różnica, ponieważ powinno, wg. opinii innych użytkowników tego modelu i tego silnika, wynosić ok. 6,7 - 7,2 l/100 - średnie. Ja mam na trasie ok. 8,5l.
Zawór EGR to faktycznie dobra koncepcja, jednak z tego co wiem zaślepienie go jest tańszą, ale ryzykowną operacją. O ile w modelach v40 z silnikiem 1.9 TD po dłuższej eksploatacji nie ma śladu po założonej uszczelce na zawór, tak w 2.5 TDI mogą z tego tytułu powstać większe problemy. Czy da się sprawdzić poprawność działania tego zaworu?
Dzięki za pomoc!!
Powrót do góry
MarcinQ

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 354
Skąd jesteś (miejscowość / region): Połomia/Wodzisław Ślaski
Posiadane auto: Volvo S60 D5 2006
Piwa: 7/6
Wysłany: Nie 04 Wrz 2011, 23:22
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem ze spalaniem i spalinami!


Mialem porobny przypadek z tym paskiem... Glowica po regeneracji, hydraulika nowa itp, m. in wyczyscilem tez EGR'a. Po zlozeniu do kupy, auto tez zaczelo kopcic chociaz teraz znowu troche sie unormowalo ale i tak jak np na 1 i 2 biegu wdepne mocno gaz to widze w lusterku czarny dymek (wczesniej tego nie bylo) mysle ze moze to byc przez EGR... byl bardzo zanieczyszczony dosyc grubo nagaru, bylo widac tylko mala dziurke, wyczyscilem wszystko benzyna az do polysku;)
Powrót do góry
gadu-gadu
baton208
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 1349
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lanckorona/Małopolska
Posiadane auto: Volvo xc90 T6.
Piwa: 100/17
Wysłany: Pon 05 Wrz 2011, 08:43
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem ze spalaniem i spalinami!


Majkelv70 napisał:
..ale ryzykowną operacją.

Dlaczego?
Majkelv70 napisał:
...tak w 2.5 TDI mogą z tego tytułu powstać większe problemy.

Jakie?
Ja jeżdżę z zaślepionym, znam trochę osób które EGR-a zaślepiły i nikt nie mówił o jakichkolwiek problemach po zaślepieniu.
_________________
Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pon 05 Wrz 2011, 08:43
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Majkelv70

Czytelnik



Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bstok/Wwa/Olsztyn
Posiadane auto: Volvo v70 2.5TDI 1998
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 05 Wrz 2011, 12:58
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem ze spalaniem i spalinami!


Nie mogę znaleźć artykułu, który opisał występujące usterki po zaślepieniu EGR-a. Oczywiście nie pojawiały się od razu, a po przejechaniu kilku- kilkudziesięciu tysięcy, jednak były one dużo bardziej kosztowne niż wymiana zaworu. Następnie znalazłem potwierdzenie na forach, że kierowcom padały po roku przepustnice, zawory- nie zawory. Nie pamiętam, nie znam się na mechanice, przekazuje wiedzę zdobytą w internecie. Może bzdurą jest to co napisałem a propo zaślepki w 2.5 TDI, ale takie info znalazłem. Nie chcę sobie robić dodatkowych kosztów i jeśli mam wydać teraz 500 zł, to wolę tak zrobić niż później wydać 1500.
Poza tym, jest możliwość przeczyszczenia zaworu, czy to skuteczna metoda??
Powrót do góry
baton208
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 1349
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lanckorona/Małopolska
Posiadane auto: Volvo xc90 T6.
Piwa: 100/17
Wysłany: Pon 05 Wrz 2011, 13:48
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem ze spalaniem i spalinami!


Majkelv70 nigdzie nie napisałem że pleciesz bzdury.
Z wiadomych względów sam jestem zainteresowany tematem. Ja z kolei, nigdzie nie natknąłem się na opis jakichkolwiek usterek występujących, czy to w krótkim czy to w długim okresie, po zaślepieniu EGR-a.
Z chęcią "łyknę" każdą dozę informacji.
_________________
Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Powrót do góry
coobik

Czytelnik



Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): mazury
Posiadane auto: v70 2002 d5
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 06 Wrz 2011, 14:39
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem ze spalaniem i spalinami!


sprawdź szczelność układu dolotowego od intercoolera do zaworu i do pompy turbo. w moim d5 tez miałem takie objawy "zasłony dymnej".
pierwsze co przyszło na myśl mechanikowi to egr, ale go wyczyścił i dalej kopciło. okazało sie wąż przed od chłodnicy jest rozszczelniony na zgrzewie, a było to dopiero widoczne przy 3 tyśiącach obrotów.
Powrót do góry
Majkelv70

Czytelnik



Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bstok/Wwa/Olsztyn
Posiadane auto: Volvo v70 2.5TDI 1998
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 07 Wrz 2011, 15:14
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem ze spalaniem i spalinami!


baton208 napisał:
Majkelv70 nigdzie nie napisałem że pleciesz bzdury.
Z wiadomych względów sam jestem zainteresowany tematem. Ja z kolei, nigdzie nie natknąłem się na opis jakichkolwiek usterek występujących, czy to w krótkim czy to w długim okresie, po zaślepieniu EGR-a.
Z chęcią "łyknę" każdą dozę informacji.

Nie do końca się zrozumieliśmy:) Nie twierdzę, że tak napisałeś, wszystko ok. Tu jest link do opisanej usterki z resztą na naszym forum:
http://volvo.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=117775

Tu cytat:
"Do wad należy zaliczyć zdecydowanie głośniejszą pracę silnika na wolnych obrotach, szybsze zapychanie filtra powietrza powietrza i bardziej trujące spaliny może też powodować szybsze zużycie elementów termicznie narażonych z powodu wyższej temperatury "

Kolejne forum:
http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=10017

Jednak artykułu, w którym opisane są usterki w TDI, nie mogę znaleźć...
Co do EGR-a, jest sprawny. Miałem klejony intercooler i przez niego wydostaje się powietrze i cieknie olej. Dodatkowo, "jakiś" kabelek przy rurze od spręrzarki jest odłączony i może tp być kolejna przyczyna kopcenia i podobno spadku mocy.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.


VolvoV40

39 900

2014r.

221 000 km

śląskie

VolvoXC 60

54 777

2011r.

206 000 km

pomorskie

VolvoV40

55 900

2016r.

204 773 km

mazowieckie

VolvoV40

66 900

2017r.

147 815 km

warmińsko-mazurskie

VolvoV50

15 900

2007r.

267 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System