Witam,
posiadam v70- tkę z '98 2.5 TDI. Jest to nowy nabytek. Samochód po zerwanym pasku rozrządu - wszystko wymienione, głowica zregenerowana. Mam przejechane niecałe 300 tys. Problem jest taki: samochód wydziela ogromną ilość spalin. Przy 100 km/h mam za sobą mało estetycznie wyglądają CZARNĄ chmurę, nie mówiąc o dociśnięciu pedału, bo wtedy w lusteru nie widać nic. Samochód został podłączony do komputera - wtryski, pompa, sprężarka - bez zarzutów. Mechanik zastanawia się nad przyczyną - na razie bezskutecznie. Dodatkowo, sądząc po opiniach na forach, auto spala nieco więcej ropy niż powinien, np. ostatnio zalane 60 l zjadł na dystansie 700 km - trasa... to prawie 9 l, a jechałem średnio z prędkościę 100 - 110. Czy któryś z forumowiczów miał podobny problem? Jesli nie może jakaś koncepcja?
Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem ze spalaniem i spalinami!
Co do spalania to nie jest prawie 9 l, tylko prawie 8,6 l a to dość znaczna różnica. Niemniej jednak zależy to od stylu jazdy, ciężaru samochodu i wielu czynników. Jak będziesz go "cisnął" autostradą 150-180 km/h to takie spalanie jest normalne.
Spróbuj na początek zaślepić zawór EGR. Zaślepienie u mnie, zredukowało kopcenie o jakieś 90%. Jeżeli nie będzie poprawy to znaczy że kończą Ci się wtryskiwacze (po prostu leją), a tego nie wykaże Ci komputer. _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem ze spalaniem i spalinami!
Co do spalania zdaję sobie sprawę od czego zależy. Tak jak napisałem jeździłem z v = 100 110 km/h. 9 a 8,6 l/100 to w tym przypadku niewielka różnica, ponieważ powinno, wg. opinii innych użytkowników tego modelu i tego silnika, wynosić ok. 6,7 - 7,2 l/100 - średnie. Ja mam na trasie ok. 8,5l.
Zawór EGR to faktycznie dobra koncepcja, jednak z tego co wiem zaślepienie go jest tańszą, ale ryzykowną operacją. O ile w modelach v40 z silnikiem 1.9 TD po dłuższej eksploatacji nie ma śladu po założonej uszczelce na zawór, tak w 2.5 TDI mogą z tego tytułu powstać większe problemy. Czy da się sprawdzić poprawność działania tego zaworu?
Dzięki za pomoc!!
Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem ze spalaniem i spalinami!
Mialem porobny przypadek z tym paskiem... Glowica po regeneracji, hydraulika nowa itp, m. in wyczyscilem tez EGR'a. Po zlozeniu do kupy, auto tez zaczelo kopcic chociaz teraz znowu troche sie unormowalo ale i tak jak np na 1 i 2 biegu wdepne mocno gaz to widze w lusterku czarny dymek (wczesniej tego nie bylo) mysle ze moze to byc przez EGR... byl bardzo zanieczyszczony dosyc grubo nagaru, bylo widac tylko mala dziurke, wyczyscilem wszystko benzyna az do polysku;)
Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem ze spalaniem i spalinami!
Nie mogę znaleźć artykułu, który opisał występujące usterki po zaślepieniu EGR-a. Oczywiście nie pojawiały się od razu, a po przejechaniu kilku- kilkudziesięciu tysięcy, jednak były one dużo bardziej kosztowne niż wymiana zaworu. Następnie znalazłem potwierdzenie na forach, że kierowcom padały po roku przepustnice, zawory- nie zawory. Nie pamiętam, nie znam się na mechanice, przekazuje wiedzę zdobytą w internecie. Może bzdurą jest to co napisałem a propo zaślepki w 2.5 TDI, ale takie info znalazłem. Nie chcę sobie robić dodatkowych kosztów i jeśli mam wydać teraz 500 zł, to wolę tak zrobić niż później wydać 1500.
Poza tym, jest możliwość przeczyszczenia zaworu, czy to skuteczna metoda??
Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem ze spalaniem i spalinami!
Majkelv70 nigdzie nie napisałem że pleciesz bzdury.
Z wiadomych względów sam jestem zainteresowany tematem. Ja z kolei, nigdzie nie natknąłem się na opis jakichkolwiek usterek występujących, czy to w krótkim czy to w długim okresie, po zaślepieniu EGR-a.
Z chęcią "łyknę" każdą dozę informacji. _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem ze spalaniem i spalinami!
sprawdź szczelność układu dolotowego od intercoolera do zaworu i do pompy turbo. w moim d5 tez miałem takie objawy "zasłony dymnej".
pierwsze co przyszło na myśl mechanikowi to egr, ale go wyczyścił i dalej kopciło. okazało sie wąż przed od chłodnicy jest rozszczelniony na zgrzewie, a było to dopiero widoczne przy 3 tyśiącach obrotów.
Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem ze spalaniem i spalinami!
baton208 napisał:
Majkelv70 nigdzie nie napisałem że pleciesz bzdury.
Z wiadomych względów sam jestem zainteresowany tematem. Ja z kolei, nigdzie nie natknąłem się na opis jakichkolwiek usterek występujących, czy to w krótkim czy to w długim okresie, po zaślepieniu EGR-a.
Z chęcią "łyknę" każdą dozę informacji.
Tu cytat:
"Do wad należy zaliczyć zdecydowanie głośniejszą pracę silnika na wolnych obrotach, szybsze zapychanie filtra powietrza powietrza i bardziej trujące spaliny może też powodować szybsze zużycie elementów termicznie narażonych z powodu wyższej temperatury "
Jednak artykułu, w którym opisane są usterki w TDI, nie mogę znaleźć...
Co do EGR-a, jest sprawny. Miałem klejony intercooler i przez niego wydostaje się powietrze i cieknie olej. Dodatkowo, "jakiś" kabelek przy rurze od spręrzarki jest odłączony i może tp być kolejna przyczyna kopcenia i podobno spadku mocy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.