Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo 850 ) Jak odczytać kody błędu silnika T5 z 1996 roku?



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo 850 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
takanahana

Czytelnik



Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Volvo, S60, D5, 2401, 2005
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 26 Wrz 2011, 23:36
Temat postu:

Jak odczytać kody błędu silnika T5 z 1996 roku?


Witam, mam problem ze sprawdzeniem kodów błędów silnika (Motronic 4.3). Moje volvo nie posiada złącza pod maską przy wlewie płynu do spryskiwaczy, jedynie OBD II w środku. Jak podłączam interfejs i odpalam VOL-FCR to dla silnika T5 otrzymuje komunikat: Connect a LED in series with a 1k ohm resistor, between pin 16 (+) and pin 3. Connect a push to make switch between pin 3 and pins 4 or 5 (-). Dalej, że wtedy można korzystać jak z interfejsu pod maską. Tylko czym jest "push" i co to za numery? Chodzi o to:
http://pinoutsguide.com/CarElectronics/volvo_obd_connector_pinout.shtml ??
Jeśli to działa analogicznie do interfejsu pod maską to którym złączem jest pin 4 a którym pin 5?
Powrót do góry
takanahana

Czytelnik



Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Volvo, S60, D5, 2401, 2005
Piwa: 2/0
Wysłany: Sro 28 Wrz 2011, 00:26
Temat postu:

Rozwiązanie problemu odczytu błędów silnika T5 rocznik 1996


Po ciężkich bojach udało mi się znaleźć sposób na odczytanie kodów błędów z silnika T5 z 1996 roku. Konieczne jest zmontowanie malutkiego układu.
Potrzebne będą: LED najlepiej na 12V (jeśli nie macie to trzeba dodać opornik szeregowo) NIE może być żarówka, włącznik mono stabilny (taki który normalnie jest rozłączony, tylko gdy jest wciśnięty to zwiera) i parę kabelków. Przewód A podłączamy do + diody (dłuższa nóżka). Przewód B do - diody przez włącznik. Przewód C też do - diody bez włącznika.

DO DZIEŁA Smile
Wyłączamy zapłon.
Zmontowany "interfejs" podłączamy do złącza OBD II przy drążku skrzyni biegów. Przewód A do pinu 16, B do 5, C do 3.
Włączamy zapłon.
Naciskamy przycisk na 1 sekundę i puszczamy.
Po tym dioda powinna zacząć mrugać sygnalizując numer błędu. (mruganie będzie podzielone na 3 części z trzy sekundowymi przerwami, czyli jeśli numer błędu to na przykład 1-2-3 to dioda zamruga raz zgaśnie na 3 sekundy, zamruga dwa razy, zgaśnie na 3 sekundy i zamruga trzy razy) Jeśli otrzymamy kod 1-1-1 oznacza to, że nie ma błędów Smile
Aby sprawdzić następny błąd po wyświetleniu pierwszego znowu naciskamy przycisk na około jedną sekundę.
Proces powtarzamy do czasu kiedy pierwszy błąd zostanie zasygnalizowany ponownie, mamy wtedy pełną listę błędów Smile które możemy sprawdzić tak samo jak te z interfejsu pod maską.

KASOWANIE BŁĘDÓW

(Z tego co wyczytałem działa dopiero po usunięciu usterki)
Wyłączamy zapłon, podłączamy przewody i włączamy zapłon.
Naciskamy przycisk na 5 sekund.
Puszczamy (dioda powinna pozostać zapalona)
Naciskamy przycisk ponownie na 5 sekund i zwalniamy.
Po naciśnięciu przycisku jeszcze raz na jedną sekundę powinniśmy otrzymać kod 1-1-1 czyli błędy wykasowane.

Oprócz silnika możemy jeszcze sprawdzić:
Klimatyzację (przewód C podłączamy do pinu 6)
Tempomat (przewód C podłączamy do pinu 13)

Układ jest banalny do zmontowania, zajęło mi to godzinkę (w tym pół godziny szukania elementów po domu).

Sprawdziłem na moim samochodzie i system działa!
Chętnie pomogę jeśli ktoś będzie miał wątpliwości, mam schemacik itd.
Procedura jest łatwiejsza niż się wydaje, także polecam. Mam nadzieję że ktoś skorzysta z mojej pracy.
Powrót do góry
Wystawiono 2 piw(a)
beny1988

Czytelnik



Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie/Mazowieckie
Posiadane auto: Volvo 850 2.5 TDI '96
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 15 Mar 2012, 12:57
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Jak odczytać kody błędu silnika T5 z 1996 roku?


Niestety, metoda nie dziala w silniku 2.5 TDI. Przypuszczam, ze moga byc nieco inaczej wyprowadzone piny. U mnie jest: 1, 3,4,5,6,7, 13, 16. Dioda wpieta miedzy 5 a 16 swieci jednostajnie (4 i 5 powinne byc masa sygnalu i masa stala, 16 to +12V) 3 powinien byc sygnalowym tzw. blinkcode ale jak widac nie bangla Crying or Very sad Bede walczyl i zdam relacje
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo 850 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Volvo 850 »

Opinie o samochodach Volvo 850 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo 850 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.


VolvoV60

35 900

2011r.

271 840 km

warmińsko-mazurskie

VolvoInny

94 900

2018r.

229 000 km

świętokrzyskie

VolvoV40

55 900

2016r.

204 773 km

mazowieckie

VolvoV60

38 800

2013r.

150 000 km

małopolskie

VolvoV60

28 900

2011r.

308 000 km

kujawsko-pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System