Witam, mam problem ze sprawdzeniem kodów błędów silnika (Motronic 4.3). Moje volvo nie posiada złącza pod maską przy wlewie płynu do spryskiwaczy, jedynie OBD II w środku. Jak podłączam interfejs i odpalam VOL-FCR to dla silnika T5 otrzymuje komunikat: Connect a LED in series with a 1k ohm resistor, between pin 16 (+) and pin 3. Connect a push to make switch between pin 3 and pins 4 or 5 (-). Dalej, że wtedy można korzystać jak z interfejsu pod maską. Tylko czym jest "push" i co to za numery? Chodzi o to:
http://pinoutsguide.com/CarElectronics/volvo_obd_connector_pinout.shtml ??
Jeśli to działa analogicznie do interfejsu pod maską to którym złączem jest pin 4 a którym pin 5?
Rozwiązanie problemu odczytu błędów silnika T5 rocznik 1996
Po ciężkich bojach udało mi się znaleźć sposób na odczytanie kodów błędów z silnika T5 z 1996 roku. Konieczne jest zmontowanie malutkiego układu.
Potrzebne będą: LED najlepiej na 12V (jeśli nie macie to trzeba dodać opornik szeregowo) NIE może być żarówka, włącznik mono stabilny (taki który normalnie jest rozłączony, tylko gdy jest wciśnięty to zwiera) i parę kabelków. Przewód A podłączamy do + diody (dłuższa nóżka). Przewód B do - diody przez włącznik. Przewód C też do - diody bez włącznika.
DO DZIEŁA
Wyłączamy zapłon.
Zmontowany "interfejs" podłączamy do złącza OBD II przy drążku skrzyni biegów. Przewód A do pinu 16, B do 5, C do 3.
Włączamy zapłon.
Naciskamy przycisk na 1 sekundę i puszczamy.
Po tym dioda powinna zacząć mrugać sygnalizując numer błędu. (mruganie będzie podzielone na 3 części z trzy sekundowymi przerwami, czyli jeśli numer błędu to na przykład 1-2-3 to dioda zamruga raz zgaśnie na 3 sekundy, zamruga dwa razy, zgaśnie na 3 sekundy i zamruga trzy razy) Jeśli otrzymamy kod 1-1-1 oznacza to, że nie ma błędów
Aby sprawdzić następny błąd po wyświetleniu pierwszego znowu naciskamy przycisk na około jedną sekundę.
Proces powtarzamy do czasu kiedy pierwszy błąd zostanie zasygnalizowany ponownie, mamy wtedy pełną listę błędów które możemy sprawdzić tak samo jak te z interfejsu pod maską.
KASOWANIE BŁĘDÓW
(Z tego co wyczytałem działa dopiero po usunięciu usterki)
Wyłączamy zapłon, podłączamy przewody i włączamy zapłon.
Naciskamy przycisk na 5 sekund.
Puszczamy (dioda powinna pozostać zapalona)
Naciskamy przycisk ponownie na 5 sekund i zwalniamy.
Po naciśnięciu przycisku jeszcze raz na jedną sekundę powinniśmy otrzymać kod 1-1-1 czyli błędy wykasowane.
Oprócz silnika możemy jeszcze sprawdzić:
Klimatyzację (przewód C podłączamy do pinu 6)
Tempomat (przewód C podłączamy do pinu 13)
Układ jest banalny do zmontowania, zajęło mi to godzinkę (w tym pół godziny szukania elementów po domu).
Sprawdziłem na moim samochodzie i system działa!
Chętnie pomogę jeśli ktoś będzie miał wątpliwości, mam schemacik itd.
Procedura jest łatwiejsza niż się wydaje, także polecam. Mam nadzieję że ktoś skorzysta z mojej pracy.
Re: ( Volvo 850 ) Jak odczytać kody błędu silnika T5 z 1996 roku?
Niestety, metoda nie dziala w silniku 2.5 TDI. Przypuszczam, ze moga byc nieco inaczej wyprowadzone piny. U mnie jest: 1, 3,4,5,6,7, 13, 16. Dioda wpieta miedzy 5 a 16 swieci jednostajnie (4 i 5 powinne byc masa sygnalu i masa stala, 16 to +12V) 3 powinien byc sygnalowym tzw. blinkcode ale jak widac nie bangla Bede walczyl i zdam relacje
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo 850 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.