Witam!
Ostatnio podczas jazdy w moim volvo pojawia sie komunikat: "System silnika wymagany serwis".
Oczywiscie auto przechodzi wtedy w stan serwisowy i kręci sie tylko do około 3tys obrotów.
Za jakis czas komunikat znika i wszystko wraca do normy.Dodatkowo wystepują problemy z odpaleniem.
Trzeba długo krecić i nie jest to zależne czy silnik ciepły czy zimny.Jak juz odpali to silnik pracuje równo.
Podłaczyłem komputer i odczytałem błędy.Oto one:
Błędów nie daje sie skasować co swiadczy o jakims uszkodzeniu, ale od czasu do czasu znikają same by za jakis
znowu się pojawić.
Moze ktos z was miał taki przypadek i podpowie mi co mogóo się stać i czego szukać??
mialem podobne objawy, i w servisie wymienili mi cala listwe paliwa,ale nie pomoglo i przyczyna lezala po stronie wtyczki na wejsciu do listwy paliwa ,przedmuchalem spr.powietzem i jest dobrze (czujnik cisnienia paliwa),warto sprobowac moze to Ci pomoze
Znalazłem przyczynę pojawiajacego sie komuniaktu oraz tego, że auto nie chce odpalić.
To wina paliwa a raczej jego brak!! Zaobserwowałem,że mało paliwa płynie od filta w kierunku pompy. Wydaje mi sie, że cos jest przytakne i pompa nie ma siły zaciągnąć. To moze byc filtr lub cos wczesniej sie przytkało ... Paliwo płynie ale za mało.Niestety dopiero za tydz bede miał czas zeby sie tym zając i stwierdzic co się stało...
Przekażę swoje doświadczenia;
Po 400 km autostrady i zatankowaniu wyskoczył komunikat "Filtr sadzy pełen". Jechałem z tym dalej. Poczytałem w domu coś o dopalaniu sadzy, zaplanowałem wizytę w serwisie bo nie znalazłem jakiejś rzeczowej wskazówki w @.
Na drugi dzień komunikatu nie było ale za to po jakichś 60 km spokojnej jazdy wyskoczył "wymagany serwis silnika".
I zaczęło się: o ile dynamika na niskich biegach była ok to na 4-6 kiepsko. Gaz do deski a max prędkość 120 km/h. Biegi zmieniały się jak chciały (mam automat) obroty skakały do 3000. Kontrola nad autem taka sobie. Trzeba sobie dać spokój z wyprzedzaniem i ryzykownymi manewrami. I tak całą drogę - ok 50 km po A4.
Od następnego dnia nie ma komunikatów, autko bdb. Minęły 3 dni.
Nie jestem zwolennikiem nadmiaru elektroniki i wkurza mnie że coś robi się samo, bez mojej kontroli, więc nie zachwyca mnie ta sytuacja. Przede wszystkim brakuje o tym informacji w instrukcji. Wejście w tryb awaryjny bez ostrzeżenia może być bardzo niebezpieczne.
Wnioski z tej sytuacji: wyjechać na autostradę i ..... no właśnie. Poradźcie;
-jechać z gazem do deski? na którym biegu (4 czy 6) ? Jaki dystans, ew. czy auto daje jakis sygnał kończący procedurę?
Dołączył: 28 Lip 2012 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): RYKI Posiadane auto: AKTUALNIE BRAK
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Paź 2013, 08:51
Temat postu:
Re: ( Volvo V50 ) System silnika wymagany serwis
3 bieg i około 2.5 tys obrotów przez około 0.5 godz. Spróbuj może pomoże a raczej nie zaszkodzi. Filtr musi mieć odpowiednią temperaturę i czas potrzebne do wypalenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo V50 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.