Witam,
Doszedlem wkoncu do przyczyny niedzialajacej klimatyzacji w moim volvo s60 2002 r. Chodzi o to ze gdy wlacze magiczny przycisk AC sprezarka zaczyna pracowac (sprzeglo kreci sie) i za chwile sie zatrzymuje potem znowu sie wlacza na chwile i zatrzymuje przez taka prace nie moge dobic klimatyzacji, ktos ma jakis pomysl dlaczego tak sie dzieje? Czy do wymiany mam cala sprezarke czy wystarczy cos innego?
Najczęstszą przyczyną "klepania" sprężarki jest zbyt mała ilość lub wręcz brak czynnika w układzie. Skąd mała ilość? Ano może być gdzieś wyciek.
Dobij czynnika i sprawdź.
sosna5115 napisał:
...za chwile się zatrzymuje potem znowu się włącza na chwile i zatrzymuje przez taką pracę nie mogę dobić klimatyzacji...
A co ma wspólnego jedno z drugim to nie bardzo rozumiem? _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Dołączył: 03 Cze 2010 Posty: 140 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów, London Posiadane auto: S60 D5 2002
Piwa: 13/3
Wysłany: Pon 03 Paź 2011, 21:00
Temat postu:
Re: ( Volvo S60 ) Sprezarka klimatyzacji
Dokladnie jak mowi moj poprzednik - przeciez to normalne ze sprezarka zalacza sie co jakis czas i przestaje i tak w kolko jak jest klimatyzacja wlaczona- nigdy nie chodzi ciagle.
Aha no to ze tak ma byc to nie wiedzialem, a z tym dobiciem to gosciu mnie tak zmylil w serwisie powiedzial ze nie moze dobic bo sie co chwile wlacza i wylacza sprezarka... Jutro pojade do innego. Dzieki za odp
Ah...a z tym dobiciem to gosciu mnie tak zmylil w serwisie powiedzial ze nie moze dobic bo sie co chwile wlacza i wylacza sprezarka... Jutro pojade do innego...
Dobra rada: Jedź może do innego serwisu, bo ten nie ogarnia podstaw działania klimatyzacji. Za chwilę się okaże że za dużo dowalili czynnika.
Poza tym powinni najpierw "kontrast" wtłoczyć jeżeli jest podejrzenie nieszczelności. Jak dla mnie są ewidentnie niekompetentni. _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
A czym jest ten "Kontrast"? i jeszcze jedno pytanie doczytalem w instrukcji ze ma byc 1000gramow czynnika R134a (HFC134a) i idzie tez jakis olej PAG czy jego tez sie uzupelnia czy wymienia?
"Kontrast" to jest środek który po podświetleniu światłem UV świeci na zielono. Ładuje się go do układu, po czym podświetla światłem UV i widać czy gdzieś nie ma wycieku.
Co do oleju to ci nie pomogę. _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Dobra bylem u innego goscia podpial mi go pod tester i wyszlo ze tak:
czynnik jest wporzadku na poczatku wywalilo blad ze malo potem ze ok, powiedzial ze sprezarka by sie nie zalaczala jakby czynnika nie bylo. Nastepna sprawa byla taka ze od strony kierowcy daje zawsze zimniejsze powietrze niz od pasazera, panel jest wporzadku (klima dwustrefowa). Wyszlo na to ze chodzi o jakies zapadki przy nagrzewnicy chce mi liczyc 300 zl jesli bylo by dojscie (w co watpie) albo 1000zl za rozbieranie kokpitu. Jak myslicie czy to ze klima slabo daje w gorace dni i slabo grzeje w zimne jest wina tych zapadek? Czy znacie jakiegos dobrego mechanika w okolicach lublina ktory mogly sie tym zajac troche taniej i z sumieniem?
Ok udalo mi sie ustalic juz co i jak, podziele sie wiedza gdyby ktos mial taki sam problem:
Volvo S60 D5 klimatronik (jedna strona daje zimniejsze powietrze niz druga)
Jak dostac sie do zapadek, motoreduktorow:
Odkrecamy od strony kierowcy oslone nad pedalami, nastepnie kladziemy sie na plecach i po lewej stronie na wysokosci panelu klimatyzacji mamy motoreduktor (taki maly silniczek) od ktorego ida metalowe raczki ktore nastepnie operuja zapadkami). Odkrecamy motoreduktor i ostroznie wyjmujemy metalowe raczki z zaszczepow (lekki pociagniecie powinno spowodowac ich wyjscie) Uwaga aby nie polamac plastikowych laczen tych raczek na kazdym tym laczeniu sa one wbite w kokpit czyli kazde laczenie delikatnie wyciagamy.
U mnie problem polegal na tym ze wlasnie jedno z tych laczen plastikowych peklo i chociaz ustawialem na panelu temperature motoreduktor dzialal ale metalowa raczka nie przestawiala zapadki.
Takze temat zamykam i dzieki za pomoc piwa juz polecialy
Ja bym sprezarki nie wymienial, tylko ja zregenerowal jak juz cos...po co placic za nowa..ja mialem podobna akcje i kumpel z warsztatu mi ja wyslal do http://www.diagmot.waw.pl/usługi/regeneracja-sprężarek-do-klimatyzacji/ i teraz smiga jak nowka za niewielkie pieniadze
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Wnętrze-klimatyzacja-nawiew-konsola
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.