Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: brak
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 15 Kwi 2012, 21:59
Temat postu:
Volvo 850 (kombi) - czy warto kupić? Proszę o opinie
Witam!
Przykładam się do kupna jakiegoś kombi i zainteresowałem się tym modelem. Znajomy taksówkarz, którego poprosiłem o radę w kwestii wyboru między Renault Laguna I, a volvo v40 powiedział, że wszystkie samochody wyprodukowane po 2000 roku, to kosztowne "jednorazówki" i żaden z nich nie wytrzyma nawet połowy tych lat i przebiegu, co udane modele z lat '90.
Ale do rzeczy.
Najczęściej spotykane modele 850 są z rocznika 95 lub 96. Przebieg różny - czasami sprzedający pisze, że samochód z tych roczników ma 130 tys.
Zakładając, że liczniki są cofnięte, jaka jest średnia graniczna żywotność silników w tych modelach? Interesują mnie egzemplarze z silnikiem 2.0 i najlepiej z instalacją LPG.
Proszę o opinie o tym samochodzie - czy warto inwestować w taką brykę, która zbliża się do pełnoletności?
Co jest najmocniejszą stroną tego modelu, a co najsłabszą, i na co zwracać uwagę przy kupnie tego modelu - o ile ciągle warto.
Jak wygląda sprawa ewentualnego serwisowania - czy części są w miarę dostępne i czy nie trzeba będzie płacić majątku za byle gówienko?
Re: Volvo 850 (kombi) - czy warto kupić? Proszę o opinie
Po pierwsze. Volvo v40 to nie volvo. Tylko się tak nazywa, a to zasadnicza różnica
Po drugie. Żywotność silników w tym modelu (zresztą jak w każdym innym) zależy od tego jak dany był traktowany. Jednostki benzynowe w volvo serii 8xx, są dobrymi trwałymi jednostkami z dobrymi osiągami (z nielicznymi wyjątkami)
Po trzecie. Moim zdaniem żaden samochód nie jest dobra inwestycją . Niemniej jednak z "osiemsety" będziesz zadowolony.
Po czwarte. Silnik 2.0 powiadasz? Rozumiem że 2.0 z turbo? Jeśli nie to właśnie silnik 2,0 (126 KM bez turbo) jest silnikiem najsłabszym i najgorszym pod względem jakichkolwiek osiągów. Najlepszy i najbardziej "wyważony" silnik to silnik 2.5 l o mocy 170 KM. I nie sugeruj się że "większy to będzie więcej palił". Pamiętaj o tym że obydwa silniki "ciągną ta samą karoserię, która waży dobre 1,5 tony. Zawsze lepiej żeby był wyważony niż przesilony.
Po piąte. Ma tyle słabych co i mocnych stron. Psuje się to co w innych samochodach w tym wieku. To co może urastać do rangi nie wiadomo jakiej usterki, często gęsto jest możliwe naprawić "pod blokiem".
Na pewno sprawdź bezwypadkowość. Karoseria w serii 8xx jest podwójnie ocynkowana, więc nawet 15-sto leni postój pod "chmurką" nie wywoła na nim śladów "rudej". Nie wywoła, jeśli nie był niefachowo naprawiony.
Po szóste. Ceny części są porównywalne do cen części innych pojazdów. dodatkowo jest na rynku cała masa części używanych. Zawsze coś znajdziesz w dobrej cenie. Opinie i drogich częściach pochodzą od osób szukających części do starego pojazdu w ASO. Np. nowa skrzynia automatyczna w ASO to koszt ok. 12 000 zł
Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: brak
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 16 Kwi 2012, 00:09
Temat postu:
Re: Volvo 850 (kombi) - czy warto kupić? Proszę o opinie
baton208 napisał:
Po czwarte. Silnik 2.0 powiadasz? Rozumiem że 2.0 z turbo? Jeśli nie to właśnie silnik 2,0 (126 KM bez turbo) jest silnikiem najsłabszym i najgorszym pod względem jakichkolwiek osiągów. Najlepszy i najbardziej "wyważony" silnik to silnik 2.5 l o mocy 170 KM. I nie sugeruj się że "większy to będzie więcej palił". Pamiętaj o tym że obydwa silniki "ciągną ta samą karoserię, która waży dobre 1,5 tony. Zawsze lepiej żeby był wyważony niż przesilony.
Właśnie tego się obawiam najbardziej - spalania.
Jakie spalanie będzie miał ten "najgorszy" silnik 2.0 (podają, że ma 130KM), a jakie 2.5 ? Oczywiście w mieście.
Pomijając kwestię spalania sugerujesz, że ten w wersji z mniejszym silnikiem będzie uciążliwie mułowaty? Nie muszę szpanować zrywami "z piskiem" spod świateł, aczkolwiek jeżeli ruszające za mną "cienko-cienko" miałoby trąbić, to inna sprawa...
Re: ( Volvo ) Volvo 850 (kombi) - czy warto kupić? Proszę o opinie
Ano właśnie, "mułowaty". Nie znam tego z autopsji, ale słyszałem juz od paru osób posiadających taki silnik że jest takie wrażenie. Ogólnie spalanie masz mniej więcej takie samo (tez znam tylko z opinii), ale silnik 170 KM jest na pewno dynamiczniejszy. I tu nie mówię o szpanerskim "zwijaniu asfaltu" na światłach Od tego są "bemki", "paski" i "audice"
Ogólnie użyłbym takowego porównania:
126 KM do 170 KM ma się tak, jak 140 KM (dość duża gama silników volvo) do 211 KM.
Zawsze zostaje do rozważenia ewentualnie"osiemseta" z silnikiem T5 (226 KM). _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.