Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
daniello2309
Czytelnik
Dołączył: 30 Maj 2008 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Volvo 850 2,5 20v 170ps
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 31 Maj 2008, 11:48
Temat postu: problem z silnikiem |
|
|
witam wszystkich mam pytanie zna ktos moze przyczyne nierownej pracy silnika na wolnych obrotach(faluje) z gory dzieki |
|
Powrót do góry |
|
|
emilek
Auto Maniak
Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 1024 Skąd jesteś (miejscowość / region): warmia-mazury Posiadane auto: opel omega b 2,0 8v benzyna, peugot 307,2.0 benzyna, Skuter Piaggio i Romet
Piwa: 42/43
|
|
Powrót do góry |
|
|
daniello2309
Czytelnik
Dołączył: 30 Maj 2008 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Volvo 850 2,5 20v 170ps
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 01 Cze 2008, 19:14
Temat postu: Re: ( Volvo 850 ) problem z silnikiem |
|
|
dzieki za podpowiedz ale to nie silniczek krokowy zalozylem drugi i jest to samo moze jakies inne propozycje |
|
Powrót do góry |
|
|
emilek
Auto Maniak
Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 1024 Skąd jesteś (miejscowość / region): warmia-mazury Posiadane auto: opel omega b 2,0 8v benzyna, peugot 307,2.0 benzyna, Skuter Piaggio i Romet
Piwa: 42/43
|
|
Powrót do góry |
|
|
daniello2309
Czytelnik
Dołączył: 30 Maj 2008 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Volvo 850 2,5 20v 170ps
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 02 Cze 2008, 17:52
Temat postu: Re: ( Volvo 850 ) problem z silnikiem |
|
|
moje volvo to 850 2.5 20v 170KM |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pon 02 Cze 2008, 17:52
Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
mfcu
Czytelnik
Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie Posiadane auto: 850
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 03 Lip 2008, 09:57
Temat postu: Re: ( Volvo 850 ) problem z silnikiem |
|
|
Sprawdź w module (A) do testowania co to jest za usterka |
|
Powrót do góry |
|
|
daniello2309
Czytelnik
Dołączył: 30 Maj 2008 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Volvo 850 2,5 20v 170ps
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 04 Lip 2008, 17:34
Temat postu: Re: ( Volvo 850 ) problem z silnikiem |
|
|
A gdzie znajde ten modul i jak to sprawdzic |
|
Powrót do góry |
|
|
mfcu
Czytelnik
Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie Posiadane auto: 850
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 05 Lip 2008, 13:21
Temat postu: Re: ( Volvo 850 ) problem z silnikiem |
|
|
Moduł diagnostyczny znajduje się koło wlewu płynu do spryskiwaczy.
Jak go zlokalizujesz to:
kluczyk w stacyjce wyłączony
zdejmujesz osłonkę z modułu A (są oznaczone AiB)
wkładasz przewodzik który jest przymocowany do osłonki modułu
w otwór nr.2
kluczyki w stacyjce włączone (palą się lampki kontrolne na desce)
naciskasz przycisk na modole A na około 1 s.
liczysz zapalenia się diody w np. 2-3-2 i zapisujesz
za każdym razem po wyświetleniu kodu naciskasz przycisk na module A
jeżeli kod się powtórzy to oznacza to koniec diagnostyki
naciskasz przycisk na około 5s i puszczasz
po kilku sek.zapali się dioda naciskasz wtedy przycisk na następne ok.5 s dioda gaśnie
kluczyki wyłączasz
robisz procedurę od początku jeżeli wyświetli Ci się kod 1-1-1 usterki w sekcji paliwowej są zresetowane
kody odczytujesz z tabel ,naprawiasz co jest do zrobienia i cieszysz się dalszą jazdo swoim 850 |
|
Powrót do góry |
|
|
pmm1
Czytelnik
Dołączył: 15 Lip 2008 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zywiec Posiadane auto: S80 T6 2000r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 05 Sie 2008, 21:03
Temat postu: Re: ( Volvo 850 ) problem z silnikiem |
|
|
Sprawdz przepustnice powietrza jeśli jest zabrudzona trzeba wyczyscic i ponownie zaprogramowac ( niestety takie dziwne operacje trzeba przeprowadzic) |
|
Powrót do góry |
|
|
daniello2309
Czytelnik
Dołączył: 30 Maj 2008 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Volvo 850 2,5 20v 170ps
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 30 Wrz 2008, 18:46
Temat postu: Re: ( Volvo 850 ) problem z silnikiem |
|
|
modul pokazuje kod 5-1-2 wie ktos co ten kod oznacza lub co jest do wymiany z gory dzieki |
|
Powrót do góry |
|
|
kiloniusz
Czytelnik
Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): suwałki Posiadane auto: volvo 850 glt 2,5 170km
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 24 Maj 2009, 21:51
Temat postu: Re: ( Volvo 850 ) problem z silnikiem |
|
|
mam ten sam problem, a do tego zauważyłem że podczas tego opadania obrotów z miarki oleju wydostaje się dymek. Danielo2309 naprawiłeś już swoje, co mam robić?? |
|
Powrót do góry |
|
|
elvisgtf
Czytelnik
Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Volvo 850 Sedan 2.5 20V 170KM 1992 rok
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 06 Lip 2009, 13:10
Temat postu: Re: ( Volvo 850 ) problem z silnikiem |
|
|
mi wyświetla
1-2-1 , 5-1-2 , 1-1-3
jeżeli ktoś by mógł to przetłumaczyć był bym wdzięczny |
|
Powrót do góry |
|
|
kiloniusz
Czytelnik
Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): suwałki Posiadane auto: volvo 850 glt 2,5 170km
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 09 Lip 2009, 22:51
Temat postu: Re: ( Volvo 850 ) problem z silnikiem |
|
|
musisz sobie załatwić program Autodata, tam jest opis, niestety ja miałem po angielsku |
|
Powrót do góry |
|
|
kamell80
Dyskutant
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 56 Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie Posiadane auto: Mercedes A 170 CDI 2000' Volvo V50 2.4 140KM Automat
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Pią 12 Mar 2010, 20:03
Temat postu: Re: ( Volvo 850 ) problem z silnikiem |
|
|
kod 5-1-2 ozn. regulacja czujnika tlenu. |
|
Powrót do góry |
|
|
kamell80
Dyskutant
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 56 Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie Posiadane auto: Mercedes A 170 CDI 2000' Volvo V50 2.4 140KM Automat
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Pią 12 Mar 2010, 20:12
Temat postu: Re: ( Volvo 850 ) problem z silnikiem |
|
|
1-2-1 ozn. miernik masowego przepływu powietrza lub czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze. |
|
Powrót do góry |
|
|
kamell80
Dyskutant
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 56 Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie Posiadane auto: Mercedes A 170 CDI 2000' Volvo V50 2.4 140KM Automat
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Pią 12 Mar 2010, 20:13
Temat postu: Re: ( Volvo 850 ) problem z silnikiem |
|
|
kod 1-1-3 to regulacja czujnika tlenu, mieszanka zbyt uboga lub zbyt bogata. Pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
|
fregata100
Debiutant
Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa Posiadane auto: 850 2.5 GLT
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Pią 12 Mar 2010, 20:32
Temat postu: Re: ( Volvo 850 ) problem z silnikiem |
|
|
tak na przyszłosć
Kody błędów - układ wtryskowy.
111 Przebieg silnika: brak usterek.
112 ECU.
113 Regulacja czujnika tlenu, mieszanka zbyt uboga lub zbyt bogata.
121 Miernik masowego przepływu powietrza lub czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze.
122 Czujnik temperatury powietrza.
123 Czujnik temperatury chłodziwa.
131 w czasie rozruchu brak sygnału obr/min z układu zapłonu.
132 Zbyt wysokie lub niskie napięcie w akumulatorze.
133 Uszkodzony przełącznik biegu jałowego.
143 Brak sygnału z czujnika stukania.
152 Zawór pompy powietrza.
211 CO potencjometr.
212 Czujnik tlenu.
213 Uszkodzony sygnał szerokiego otwarcia przepustnicy.
214 Niepoprawny sygnał z czujnika wału korbowego.
221 Czujnik tlenu, zbyt uboga mieszanka.
222 Główny przekaźnik.
223 Zawór regulacyjny biegu jałowego.
225 Sygnał czujnika ciśnieniowego układu klimatyzacji.
231 Regulacja czujnika tlenu, mieszanka zbyt bogata lub zbyt uboga. Regulacja czujnika tlenu LH 3.2, mieszanka zbyt bogata.
232 Regulacja czujnika tlenu, zbyt bogata lub zbyt uboga mieszanka przy pracy jałowej.
233 Regulacja biegu jałowego.
243 Błąd czujnika położenia przepustnicy lub zasilania 5 V w ECU.
244 Regulacja stukania poza zakresem.
311 Brak sygnału prędkości.
313 Elektrozawór oczyszczania pojemnika.
314 Sygnał wału rozrządczego jest niepoprawny lub go nie ma.
321 Brak sygnału rozruchu zimnego silnika.
322 Miernik masowego przepływu powietrza (faza czystego spalania).
323 Wskaźnik świetlny.
324 Przekaźnik pompy chłodziwa.
342 Uszkodzony przekaźnik układu klimatyzacji.
343 Uszkodzona pompa paliwa lub główny przekaźnik.
411 Sygnał z czujnika położenia przepustnicy poza zakresem.
412 Zwarty przełącznik szerokiego otwarcia przepustnicy.
432 Zbyt wysoka temperatura w skrzynce elektronicznej.
433 Zły sygnał lub brak sygnału z czujnika stukania.
511 Regulacja czujnika tlenu przy pracy jałowej.
512 Regulacja czujnika tlenu.
513 Zbyt wysoka temperatura w skrzynce elektronicznej.
514 Wentylator elektryczny, usterka przy prędkości połowicznej.
515 Wentylator elektryczny, usterka przy pełnej prędkości.
521 Ogrzewanie czujnika tlenu.
523 Sygnał uszkodzenia wentylatora w skrzynce elektronicznej.
524 Sygnał błędnej regulacji zapłonu.
Kody błędów, układ zapłonu EZ 116 K i EZ 129 K.
111 Brak usterek.
112 ECU.
123 Czujnik temperatury chłodziwa.
131 Brak sygnału z magnetycznego zwiększania prędkości na wale korbowym.
142 Zespół sterowania.
143 Brak sygnału z czujnika stukania.
144 Sygnał miernika masowego przepływu powietrza.
154 Układ EGR, zbyt duży przepływ.
214 Niepoprawny sygnał z czujnika wału korbowego.
224 Brak sygnału lub niepoprawny sygnał z czujnika temperatury chłodziwa.
234 Brak lub niepoprawny sygnał z czujnika położenia przepustnicy (bieg jałowy).
241 Układ EGR, zbyt mały przepływ.
243 Brak lub niepoprawny sygnał z czujnika położenia przepustnicy.
311 Brak sygnału prędkości.
314 Sygnał wału rozrządczego jest niepoprawny lub go nie ma.
324 Sygnał wału rozrządczego jest czasem niepoprawny lub go nie ma.
411 Brak czujnika położenia przepustnicy.
413 Sygnał uszkodzenia lub braku czujnika temperatury EGR.
432 Zbyt wysoka temperatura w skrzynce elektronicznej. |
|
Powrót do góry |
|
|
|