Witam
Wymnienilem rurke hamulcową ktora wychodzi z pompy abs do przedniego lewego kola.. i teraz mam problem z odpowietrzeniem
Jak to zrobic naprściejszą i najtanisza metoda?[/code]
odpowietrzasz od koła które po stronie od kierowcy potem pasażer nastepnie za kierowca pasażer i na koncu koło które jest najdalej położone od pompy tzn tylni pasaże po prawej. jak odpowietrzasz to wiesz czy tez pisac?
1. umieść pojazd na podpórkach, aby dało się zdjąć wszystkie 4 koła, lub czynności wykonuj na kanale - musisz mieć dostęp do wszystkich odpowietrzników przy kołach
2. rozruszaj odpowietrzniki - oczyść, najlepiej kluczem nasadowym lub oczkowym popuść i dokręć każdy odpowietrznik - muszą dać się bezproblemowo dokręcać i odkręcać
ZAPAMIĘTAJ
Płyn hamulcowy ma właściwości "żrące" i w wypadku chlapnięcia na lakierowaną powierzchnię, po pewnym czasie tworzy cię pęcherz - w tym miejscu lakier odwarstwia się od podłoża i daje się go zerwać jak strup.
3. przygotuj: świeży płyn hamulcowy na dolewkę, jakiś pojemnik do którego wlejesz trochę płynu i to do niego będziesz zbierał to, co wyleci przez odpowietrznik, oraz odcinek ok. 20-30cm przezroczystego przewodu np paliwowego, o wewnętrznej średnicy 6-8mm
4. odkręć korek w zbiorniczku wyrównawczym płynu hamulcowego i w razie potrzeby uzupełnij do "MAX". WŁĄCZ ZAPŁON (przekręć kluczyk w stacyjce) I POZOSTAW GO WŁĄCZONY AŻ DO ZAKOŃCZENIA ODPOWIETRZANIA WSZYSTKICH KÓŁ. Pompa ABS po otrzymaniu napięcia zapracuje chwilę i jeśli jest w układzie powietrze, to przetłoczy je bliżej kół.
5. odpowietrzanie wykonuj w kolejności od najbliższego koła od pompy hamulcowej do najdalszego, czyli: lewy przód, prawy przód, lewy tył i prawy tył
6. na lewy przedni odpowietrznik nałóż przygotowany wcześniej przewód a drugi jego koniec włóż do uprzednio przygotowanego naczynia służącego do zbierania płynu z odpowietrzania, koniec przewodu powinien być zanurzony w płynie hamulcowym z naczynia
7. osoba 1: pompuje kilkakrotnie pedałem hamulca energicznie i mocno a w tym czasie osoba 2 pilnuje odpowietrznika - po napompowaniu osoba 1 trzyma wciśnięty pedał hamulca a osoba 2 luzuje kluczem odpowietrznik, aby przez niego wypłynął płyn hamulcowy. W przezroczystym przewodzie biegnącym do naczynia będą wyraźnie widoczne pęcherzyki powietrza. W momencie opadnięcia pedału hamulca do podłogi, osoba 2 dokręca odpowietrznik
8. procedurę dla danego koła powtarzać do czasu, aż przestaną wydostawać się pęcherzyki powietrza.
9. na prawy przedni odpowietrznik nałóż przygotowany wcześniej przewód a drugi jego koniec włóż do uprzednio przygotowanego naczynia służącego do zbierania płynu z odpowietrzania, koniec przewodu powinien być zanurzony w płynie hamulcowym z naczynia
10. osoba 1: pompuje kilkakrotnie pedałem hamulca energicznie i mocno a w tym czasie osoba 2 pilnuje odpowietrznika - po napompowaniu osoba 1 trzyma wciśnięty pedał hamulca a osoba 2 luzuje kluczem odpowietrznik, aby przez niego wypłynął płyn hamulcowy. W przezroczystym przewodzie biegnącym do naczynia będą wyraźnie widoczne pęcherzyki powietrza. W momencie opadnięcia pedału hamulca do podłogi, osoba 2 dokręca odpowietrznik
11. procedurę dla danego koła powtarzać do czasu, aż przestaną wydostawać się pęcherzyki powietrza.
12. na lewy tylny odpowietrznik nałóż przygotowany wcześniej przewód a drugi jego koniec włóż do uprzednio przygotowanego naczynia służącego do zbierania płynu z odpowietrzania, koniec przewodu powinien być zanurzony w płynie hamulcowym z naczynia
13. osoba 1: pompuje kilkakrotnie pedałem hamulca energicznie i mocno a w tym czasie osoba 2 pilnuje odpowietrznika - po napompowaniu osoba 1 trzyma wciśnięty pedał hamulca a osoba 2 luzuje kluczem odpowietrznik, aby przez niego wypłynął płyn hamulcowy. W przezroczystym przewodzie biegnącym do naczynia będą wyraźnie widoczne pęcherzyki powietrza. W momencie opadnięcia pedału hamulca do podłogi, osoba 2 dokręca odpowietrznik
14. procedurę dla danego koła powtarzać do czasu, aż przestaną wydostawać się pęcherzyki powietrza.
15. na prawy tylny odpowietrznik nałóż przygotowany wcześniej przewód a drugi jego koniec włóż do uprzednio przygotowanego naczynia służącego do zbierania płynu z odpowietrzania, koniec przewodu powinien być zanurzony w płynie hamulcowym z naczynia
16. osoba 1: pompuje kilkakrotnie pedałem hamulca energicznie i mocno a w tym czasie osoba 2 pilnuje odpowietrznika - po napompowaniu osoba 1 trzyma wciśnięty pedał hamulca a osoba 2 luzuje kluczem odpowietrznik, aby przez niego wypłynął płyn hamulcowy. W przezroczystym przewodzie biegnącym do naczynia będą wyraźnie widoczne pęcherzyki powietrza. W momencie opadnięcia pedału hamulca do podłogi, osoba 2 dokręca odpowietrznik
17. procedurę dla danego koła powtarzać do czasu, aż przestaną wydostawać się pęcherzyki powietrza.
18. procedurę z punktów od 6 do 17 należy wykonać co najmniej 2 razy. Jeśli po drugim razie nadal spotyka się bąbelki powietrza w układzie hamulcowym, to należy sprawdzić jego szczelność - jest ewentualność że pompa zasysa powietrze zamiast płynu
SAMOCHODY TYPU KOMBI LUB POSIADAJĄCE PRZY BELCE TYLNEJ REGULOWANY KOREKTOR SIŁY HAMOWANIA KÓŁ TYLNYCH
W wypadku takich aut należy przed rozpoczęciem czynności odpowietrzania, w celu zapobieżenia słabemu przepływowi płynu hamulcowego na tył pojazdu:
- zdjąć cięgno biegnące od tylnej belki do korektora siły hamowania
- ustawić dźwignię korektora tak, jak jest ustawiona przy maksymalnym obciążeniu tylnej osi (umożliwiając tym samym maksymalny przepływ płynu hamulcowego przez korektor)
Resztę czynności zależnie od tego, czy auto posiada czy nie posiada ABS, opisano powyżej.
Po zakończeniu działań należy połączyć korektor z tylną belką przywracając stan pierwotny.
ZAPAMIĘTAJ
układ hamulcowy jest obok układu kierowniczego najważniejszym elementem mającym wpływ na bezpieczeństwo Twoje oraz innych użytkowników drogi. Dbaj o hamulce i NIGDY nie lekceważ nawet najmniejszych nieprawidłowości związanych z układem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Układ jezdny- układ hamulcowy-zawieszenie-układ kierowniczy
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.