Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo C70 & S70 & V70 ) Jak odpowietrzyc pompe abs



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Układ jezdny- układ hamulcowy-zawieszenie-układ kierowniczy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kwiatek1986

Debiutant



Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 30
Skąd jesteś (miejscowość / region): deszczno
Posiadane auto: volvo v70 2.5tdi 2000r
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 26 Cze 2012, 19:35
Temat postu:

Jak odpowietrzyc pompe abs


Witam
Wymnienilem rurke hamulcową ktora wychodzi z pompy abs do przedniego lewego kola.. i teraz mam problem z odpowietrzeniem
Jak to zrobic naprściejszą i najtanisza metoda?[/code]
Powrót do góry
gadu-gadu
Ka&Ro

Dyskutant



Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 81
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubuskie
Posiadane auto: volvo v40, rosomak Poj.37l,400kW;)
Piwa: 14/0
Wysłany: Wto 26 Cze 2012, 20:10
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Jak odpowietrzyc pompe abs


odpowietrzasz od koła które po stronie od kierowcy potem pasażer nastepnie za kierowca pasażer i na koncu koło które jest najdalej położone od pompy tzn tylni pasaże po prawej. jak odpowietrzasz to wiesz czy tez pisac?
Powrót do góry
kwiatek1986

Debiutant



Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 30
Skąd jesteś (miejscowość / region): deszczno
Posiadane auto: volvo v70 2.5tdi 2000r
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 26 Cze 2012, 21:07
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Jak odpowietrzyc pompe abs


Tak wiem!
Tylko czy auto musi byc odpalone?
Powrót do góry
gadu-gadu
Ka&Ro

Dyskutant



Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 81
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubuskie
Posiadane auto: volvo v40, rosomak Poj.37l,400kW;)
Piwa: 14/0
Wysłany: Sro 27 Cze 2012, 16:20
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Jak odpowietrzyc pompe abs


1. umieść pojazd na podpórkach, aby dało się zdjąć wszystkie 4 koła, lub czynności wykonuj na kanale - musisz mieć dostęp do wszystkich odpowietrzników przy kołach
2. rozruszaj odpowietrzniki - oczyść, najlepiej kluczem nasadowym lub oczkowym popuść i dokręć każdy odpowietrznik - muszą dać się bezproblemowo dokręcać i odkręcać
ZAPAMIĘTAJ
Płyn hamulcowy ma właściwości "żrące" i w wypadku chlapnięcia na lakierowaną powierzchnię, po pewnym czasie tworzy cię pęcherz - w tym miejscu lakier odwarstwia się od podłoża i daje się go zerwać jak strup.
3. przygotuj: świeży płyn hamulcowy na dolewkę, jakiś pojemnik do którego wlejesz trochę płynu i to do niego będziesz zbierał to, co wyleci przez odpowietrznik, oraz odcinek ok. 20-30cm przezroczystego przewodu np paliwowego, o wewnętrznej średnicy 6-8mm
4. odkręć korek w zbiorniczku wyrównawczym płynu hamulcowego i w razie potrzeby uzupełnij do "MAX". WŁĄCZ ZAPŁON (przekręć kluczyk w stacyjce) I POZOSTAW GO WŁĄCZONY AŻ DO ZAKOŃCZENIA ODPOWIETRZANIA WSZYSTKICH KÓŁ. Pompa ABS po otrzymaniu napięcia zapracuje chwilę i jeśli jest w układzie powietrze, to przetłoczy je bliżej kół.
5. odpowietrzanie wykonuj w kolejności od najbliższego koła od pompy hamulcowej do najdalszego, czyli: lewy przód, prawy przód, lewy tył i prawy tył
6. na lewy przedni odpowietrznik nałóż przygotowany wcześniej przewód a drugi jego koniec włóż do uprzednio przygotowanego naczynia służącego do zbierania płynu z odpowietrzania, koniec przewodu powinien być zanurzony w płynie hamulcowym z naczynia
7. osoba 1: pompuje kilkakrotnie pedałem hamulca energicznie i mocno a w tym czasie osoba 2 pilnuje odpowietrznika - po napompowaniu osoba 1 trzyma wciśnięty pedał hamulca a osoba 2 luzuje kluczem odpowietrznik, aby przez niego wypłynął płyn hamulcowy. W przezroczystym przewodzie biegnącym do naczynia będą wyraźnie widoczne pęcherzyki powietrza. W momencie opadnięcia pedału hamulca do podłogi, osoba 2 dokręca odpowietrznik
8. procedurę dla danego koła powtarzać do czasu, aż przestaną wydostawać się pęcherzyki powietrza.
9. na prawy przedni odpowietrznik nałóż przygotowany wcześniej przewód a drugi jego koniec włóż do uprzednio przygotowanego naczynia służącego do zbierania płynu z odpowietrzania, koniec przewodu powinien być zanurzony w płynie hamulcowym z naczynia
10. osoba 1: pompuje kilkakrotnie pedałem hamulca energicznie i mocno a w tym czasie osoba 2 pilnuje odpowietrznika - po napompowaniu osoba 1 trzyma wciśnięty pedał hamulca a osoba 2 luzuje kluczem odpowietrznik, aby przez niego wypłynął płyn hamulcowy. W przezroczystym przewodzie biegnącym do naczynia będą wyraźnie widoczne pęcherzyki powietrza. W momencie opadnięcia pedału hamulca do podłogi, osoba 2 dokręca odpowietrznik
11. procedurę dla danego koła powtarzać do czasu, aż przestaną wydostawać się pęcherzyki powietrza.
12. na lewy tylny odpowietrznik nałóż przygotowany wcześniej przewód a drugi jego koniec włóż do uprzednio przygotowanego naczynia służącego do zbierania płynu z odpowietrzania, koniec przewodu powinien być zanurzony w płynie hamulcowym z naczynia
13. osoba 1: pompuje kilkakrotnie pedałem hamulca energicznie i mocno a w tym czasie osoba 2 pilnuje odpowietrznika - po napompowaniu osoba 1 trzyma wciśnięty pedał hamulca a osoba 2 luzuje kluczem odpowietrznik, aby przez niego wypłynął płyn hamulcowy. W przezroczystym przewodzie biegnącym do naczynia będą wyraźnie widoczne pęcherzyki powietrza. W momencie opadnięcia pedału hamulca do podłogi, osoba 2 dokręca odpowietrznik
14. procedurę dla danego koła powtarzać do czasu, aż przestaną wydostawać się pęcherzyki powietrza.
15. na prawy tylny odpowietrznik nałóż przygotowany wcześniej przewód a drugi jego koniec włóż do uprzednio przygotowanego naczynia służącego do zbierania płynu z odpowietrzania, koniec przewodu powinien być zanurzony w płynie hamulcowym z naczynia
16. osoba 1: pompuje kilkakrotnie pedałem hamulca energicznie i mocno a w tym czasie osoba 2 pilnuje odpowietrznika - po napompowaniu osoba 1 trzyma wciśnięty pedał hamulca a osoba 2 luzuje kluczem odpowietrznik, aby przez niego wypłynął płyn hamulcowy. W przezroczystym przewodzie biegnącym do naczynia będą wyraźnie widoczne pęcherzyki powietrza. W momencie opadnięcia pedału hamulca do podłogi, osoba 2 dokręca odpowietrznik
17. procedurę dla danego koła powtarzać do czasu, aż przestaną wydostawać się pęcherzyki powietrza.
18. procedurę z punktów od 6 do 17 należy wykonać co najmniej 2 razy. Jeśli po drugim razie nadal spotyka się bąbelki powietrza w układzie hamulcowym, to należy sprawdzić jego szczelność - jest ewentualność że pompa zasysa powietrze zamiast płynu

SAMOCHODY TYPU KOMBI LUB POSIADAJĄCE PRZY BELCE TYLNEJ REGULOWANY KOREKTOR SIŁY HAMOWANIA KÓŁ TYLNYCH

W wypadku takich aut należy przed rozpoczęciem czynności odpowietrzania, w celu zapobieżenia słabemu przepływowi płynu hamulcowego na tył pojazdu:
- zdjąć cięgno biegnące od tylnej belki do korektora siły hamowania
- ustawić dźwignię korektora tak, jak jest ustawiona przy maksymalnym obciążeniu tylnej osi (umożliwiając tym samym maksymalny przepływ płynu hamulcowego przez korektor)

Resztę czynności zależnie od tego, czy auto posiada czy nie posiada ABS, opisano powyżej.

Po zakończeniu działań należy połączyć korektor z tylną belką przywracając stan pierwotny.

ZAPAMIĘTAJ
układ hamulcowy jest obok układu kierowniczego najważniejszym elementem mającym wpływ na bezpieczeństwo Twoje oraz innych użytkowników drogi. Dbaj o hamulce i NIGDY nie lekceważ nawet najmniejszych nieprawidłowości związanych z układem.
Powrót do góry
kwiatek1986

Debiutant



Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 30
Skąd jesteś (miejscowość / region): deszczno
Posiadane auto: volvo v70 2.5tdi 2000r
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 27 Cze 2012, 21:51
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Jak odpowietrzyc pompe abs


dzieki problem rozwiazany
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Sro 27 Cze 2012, 21:51
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Układ jezdny- układ hamulcowy-zawieszenie-układ kierowniczy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Układ jezdny- układ hamulcowy-zawieszenie-układ kierowniczy


VolvoV40

55 900

2016r.

204 773 km

mazowieckie

VolvoXC 60

135 900

2019r.

98 000 km

mazowieckie

VolvoXC 70

43 500

2012r.

287 000 km

mazowieckie

VolvoXC 90

46 900

2008r.

193 430 km

lubelskie

VolvoV50

17 900

2009r.

202 344 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System