Dołączył: 07 Sty 2013 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Volvo V 70/ Momentum/ 2401/ 2004
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 07 Sty 2013, 19:39
Temat postu:
V 70/2004 wycieraczka tylna
Witam kolegów! Jestem nowy, od dzisiaj. Może pomożecie ?. W moim V70/2004 przestała działać wycieraczka tylna. Nazajutrz ruszyła (może pomogło WD-40 ?) ale zatrzymuje się w miejscach zupełnie przypadkowych tak przy włączeniu na ruch ciągły jak i przerywany. Czy to się reguluje (regeneruje ?), czy silniczek jest do wymiany ?
przyczyną jest zabrudzenie. należy delikatnie zdjąć wycieraczkę- najlepiej użyć ściągacza do łożysk żeby nie stłuc sobie szyby.
następnie odkręcić kilka śrubek osłony klapy i szarpnąć ją (po wykręceniu śrubek osłona trzyma sie na zatrzaskach) i dobrać się do mechanizmu.
skoro silniczek czasami kręci to zapewne jeszcze się nie spalił.
zdemontuj cały mechanizm a następnie otwórz odkręcając śrubki trzymające dekielek/pokrywkę mechanizmu.
w środku będzie koło zębate, ślimak itd. musisz to delikatnie rozebrać i oczyścić ze szczególnym uwzględnieniem styków elektrycznych, które stykają się z kołem zębatym.
ja do tematu podszedłem dwa lata temu i czyszczenie pomogło na jakiś czas.
tej zimy problem wrócił więc powtórzyłem czyszczenie.
dwa lata temu silniczek kosztował ponad 400 zł więc mi było szkoda.
teraz widziałem już za 260 zł więc jeżeli brak Ci doświadczenia to może prościej będzie wymienić na nowy.
Dołączył: 07 Sty 2013 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Volvo V 70/ Momentum/ 2401/ 2004
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 16 Sty 2013, 14:48
Temat postu:
V 70/2004 wycieraczka tylna
Dzięki za szczegółową instrukcję. Wykonałem wszystko. Silniczek działa b. sprawnie, ale niestety pomimo przeczyszczenia styków: trzech blaszek sprężynujących pod białym kołem przekładni ślimakowej i styku w postaci blaszki płaskiej (odpowiednio wykrojonej) zamocowanej na białym kole przekładni, wycieraczka zatrzymuje się w miejscach zupełnie dowolnych. Co może być tego przyczyną ? Może uszkodziła się płytka elektroniczna zasilająca, zamocowana z drugiej strony obudowy, pod czarną pokrywką ?
Pozdrawiam.
a czy jak pomożesz jej ruszyć z miejsca, w którym się zatrzymała to dalej pójdzie? - oczywiście ustawiona w trybie pracy ciągłej...
jeżeli tak to jeszcze trochę brudu może się zebrać na wałku/osi- do której przykręcona jest wycieraczka.
tzn. po rozebraniu mechanizmu od dołu trzeba by się dostać jeszcze od góry.
tam jest taki plastikowy kapsel. z kolei na osi( metalowym trzpieniu) gumowy oring.
jeżeli zdejmiesz kaplel i oring to może wystarczy syf wypłukać WD 40 lub innym lepszym środkiem penetrująco- smarującym.
sprawdź - jeżeli to pracuje lekko a dalej nie działa poprawnie to można pozastanawiać się dalej.
ale z mojego doświadczenia nie tylko z tym autem wynika że jeżeli silnik pracuje( nie jest spalony) styki elektryczne na kole nie są skorodowane, nie brakuje zębów na zębatkach - to może to być tylko syf lub postępująca korozja elementów metalowych- czyli również syf-utrudniający poruszanie się swobodne elementów.
witam
wycieraczkę blokują zatarte dwa łożyska ślizgowe na ośce. U mnie są stalowe zamiast mosiężnych dziadowskie rozwiązanie. nawet samochód dla ludu ma mosiężne. Przy demontażu osi może pęknąć obudowa w drastycznych przypadkach ataku rdzy. Wszystko robione na cztery lata intensywnej eksploatacji
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.