Dołączył: 19 Maj 2010 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock Posiadane auto: VOLVO S60 D5
Piwa: 0/2
Wysłany: Sro 03 Kwi 2013, 21:35
Temat postu:
Sonda lambda
Raz na jakiś czas pojawiał mi się komunikat, że system silnika wymaga serwisu a samochód osiągał obroty max 2500 obr/min. Na drugi dzień komunikat znikał i wszystko było OK. Po wizycie w ASO stwierdzono, że przyczyną błędów systemu silnika jest sonda lambda. Jeśli ją wymienię sam, czy należy samochód podłączyć pod komputer i coś ustawiać?
Volvo s60 2,4 D5 185 KM (przebieg 265 tys. km)
No ładnie powiedzieli tylko to nie załatwia sprawy do końca, bo tam są dwie sondy/czujniki. Tak naprawdę tylko jeden z nich jest sondą lambda ale potocznie o obu się tak mówi. Pytanie, który z nich mieli na myśli.
Oba czujniki są umiejscowione za kolektorem wydechowym, przed katalizatorem, można je zobaczyć pod belką poprzeczną, do której zamocowana jest górna poduszka silnika. Ta większa to sonda lambda, natomiast ta mniejsza w terminologii Volvo nosi nazwę Heated Oxygen Sensor (czujnik ogrzengo tlenu) i do niego właśnie istnieje procedura kalibracyjna. Ja u siebie mam już drugi komplet tych czujników i po wymianie nie wiedziałem, że ten mniejszy czujnik należy kalibrować. Po wykonaniu kalibracji jakiś tydzień później nie zauważyłem absolutnie żadnej zmiany. Nie oznacza to jednak, że nie wykonanie procedury kalibracyjnej nie będzie powodować jakiś problemów - tego nie wiem.
Reasumując: jeśli do wymiany jest duża sonda to możesz to zrobić sam, jeśli mała to trzeba rozważyć kalibrację. Tak czy siak, pamiętaj żeby posmarować gwinty nowych czujników jakąś pastą przeciw zapiekaniu i życzę powodzenia z odkręcaniem z obecnych czujników. _________________ "różnica pomiędzy teorią a praktyką jest taka, że w teorii nie ma różnicy pomiędzy teorią a praktyką, a w praktyce jest"
Dołączył: 19 Maj 2010 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock Posiadane auto: VOLVO S60 D5
Piwa: 0/2
Wysłany: Sob 06 Kwi 2013, 14:39
Temat postu:
Re: ( Volvo S60 ) Sonda lambda
Rzeczywiście _olhav_ masz rację. Mowili o sondzie lambda ale na monitorze komputera diagnostycznego były komunikaty związane z błędami sensora ogrzewanego tlenu, który dawał błędne informacje do zaworu EGR. Zaproponowali wymianę "Sondy lambda" (nie wiem czy również z tym sensorem) i ustawieniem na komputerze diagnostycznym za trochę ponad 1100 zł. Muszę wrócić do serwisu i dokładniej się dowiedzieć. Dziękuję za podpowiedź.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.