Witam!
Od krótkiego czasu jestem posiadaczem Volvo S60 2,4 d5 z 2002r. Już przed zakupem zegarek elektroniczny latał jak zwariowany do przodu i do tyłu (po jakimś czasie się uspokaja ale nie zawsze), nie da się skasować przejechanych kilometrów. Teraz doszedł problem z kontrolkami: jak włączam zapłon wszystkie kontrolki świecą, po odpaleniu gasnę. Potem już nie świeci kontrolka od hamulca ręcznego, od świateł długich i co najważniejsze nie wiem czy działa kontrolka od oleju i pozostałe. Działa kontrolka od kontroli trakcji bo to udało mi się sprawdzić. Prędkościomierz, licznik, kierunkowskazy działają bez problemów.
Jaka może być przyczyna tego zjawiska i co można z tym zrobić. Myślałem nad kupnem używanego licznika i wymianie, tylko nie wiem czy to będzie działało.
Dołączył: 06 Gru 2010 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): S-ów Posiadane auto: Saab 9-3 TiD
Piwa: 2/4
Wysłany: Nie 24 Lis 2013, 22:02
Temat postu:
Re: ( Volvo S60 ) Problem z zegarem i kontrolkami !!!
Witam. Z tego co opisujesz wynika że licznik prawdopodobnie miał ingerencje. Wymiana jest możliwa ale musi być taki sam model. Na nalepkach są numery części i po nich spróbuj dopasować inne zegary. Może się okazać że będzie potrzeba dopisania licznika do komputera w aucie.
Niedawno jezdzilem z kolegą za s60 i wlaśnie w Kluczborku podczas
jazdy próbnej pojawiło się na liczniku takie szaleństwo. Niestety nie kupiliśmy tego auta.
Re: ( Volvo S60 ) Problem z zegarem i kontrolkami !!!
Może to być objaw standardowego uszkodzenia zegarów wynikającego z wady fabrycznej. Jak umiesz posługiwać się śrubokrętem to zobacz czy pod procesorem na zegarach nie masz wylanego niebieskiego kleju.
http://volvo.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=136284
Jeśli tak to wystarczy wyczyścić i poprawić luty na procku. Pamiętaj tylko koniecznie o odłączeniu akumulatora przed zabawą.
Jeśli przyczyna jest inna to wówczas będziesz musiał się zaopatrzyć w nowe (używane) zegary. Żeby nie było za łatwo to jak kolega wspomniał musisz poszukać identycznych zegarów. Jeśli kupisz od anglika to czeka Cie przełożenie tarczy oraz przeprogramowanie z mil na km. Jeśli założysz inne z auta po lifcie (2003) to nie dość że nie będą działać to będziesz musiał wykasować jeszcze błąd poduszek, który pojawi się po podłączeniu zegarów.
We wtyczce do zegarów nie masz osobnych liniii do prędkościomierza, obrotomierza kontrolek etc, tylko idzie wszystko po 2 przewodach CANa. Reszta przewodów to zasilanie +12V (podtrzymanie zegara, podświetlanie, zasilanie elektroniki).
Pamiętaj tylko żeby aby nie kupić zegarów od manuala jak masz automat i odwrotnie. _________________ Moje auto: Link
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.