Dołączył: 31 Gru 2013 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): London Posiadane auto: S60, 2.5T AWD
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 31 Gru 2013, 00:10
Temat postu:
Wymiana amortyzatorów i sprężyn --> S60 2.5T AWD 210 HP 2004
Witam jak w temacie planuję w najbliższych 2 tygodniach wymienić amortyzatory, sprężyny, poduszki amortyzatorów oraz tuleje na wahaczach.
Moje pytanie jest następujące: Z racji, że KAYABA nie produkuje sprężyn do tego modelu a tylko amortyzatory co będzie korzystniejsze dla mnie? Chodzi mi o wygodę i komfort jazdy.
Kupić KAYABA amortyzatory i sprężyny np SACHS czy nie mieszać sprężyn i amortyzatorów 2 różnych producentów i lepiej założyć Amortyzatory SACHS ADVANTAGE + Sprężyny SACHS?
Tuleje i poduszki oczywiście LEMFORDER.
Auto fabrycznie wyszło na felgach 17 cali i oponach z profilem 45 a słyszałem że KAYABA lepiej tłumi dziury niż SACHS który ponoć jest też twardszy? Czy to prawda? Proszę o opinie i porady!
Re: ( Volvo S60 ) Wymiana amortyzatorów i sprężyn --> S60 2.5T AWD 210 HP 2004
Jeśli chodzi o sprężyny to niema większego znaczenia jakie założysz. To po prostu kawałek pręta stalowego odpowiednio wygiętego i czy to oryginał czy zamiennik równicy niema prawie żadnej.
Co innego amortyzatory. Na amorkach niema co oszczędzać. Ja u siebie mam KYB od 2 lat i na ostatnim przeglądzie wyszło że zostało mi się ich 70~75%.
Jeśli chodzi o poduszki amortyzatora to LEMFORDER tylko. Czyli takie jakie szły na pierwszy montaż. Do tego niech Ci sprawdzą czy łożyska amortyzatorów nie mają luzów.
W temacie tulei w wahaczach to jedna jest LEMFORDER (cukierek) a druga FEBI i oczywiście polecam kupić oryginalne. Poprzedni właściciel mojego Volvo założył jakieś bodajże Optimal-e i przez to jeden wahacz mam do wyrzucenia bo wsadzony zamiennik był ok 0,8mm większy i przy wprasowywaniu gniazdo zostało rozbite tak że teraz oryginalny LEMFORDER można włożyć i wyjąć ręką.
Przy okazji możesz sprawdzić w jakim stanie są sworznie i łączniki oraz gumy stabilizatora.
Pamiętaj aby po wymianie amorków koniecznie ustawić geometrie, ponieważ to na połączeniu między zwrotnicą a amorkiem ustawiany jest kąt pochylenia koła. _________________ Moje auto: Link
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Układ jezdny- układ hamulcowy-zawieszenie-układ kierowniczy
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.