Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo S60 ) Wymiana amortyzatorów i sprężyn --> S60 2.5T AWD 210 HP 2004



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo S60 ) Układ jezdny- układ hamulcowy-zawieszenie-układ kierowniczy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boss_u

Czytelnik



Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): London
Posiadane auto: S60, 2.5T AWD
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 31 Gru 2013, 00:10
Temat postu:

Wymiana amortyzatorów i sprężyn --> S60 2.5T AWD 210 HP 2004


Witam jak w temacie planuję w najbliższych 2 tygodniach wymienić amortyzatory, sprężyny, poduszki amortyzatorów oraz tuleje na wahaczach.

Moje pytanie jest następujące: Z racji, że KAYABA nie produkuje sprężyn do tego modelu a tylko amortyzatory co będzie korzystniejsze dla mnie? Chodzi mi o wygodę i komfort jazdy.

Kupić KAYABA amortyzatory i sprężyny np SACHS czy nie mieszać sprężyn i amortyzatorów 2 różnych producentów i lepiej założyć Amortyzatory SACHS ADVANTAGE + Sprężyny SACHS?

Tuleje i poduszki oczywiście LEMFORDER.

Auto fabrycznie wyszło na felgach 17 cali i oponach z profilem 45 a słyszałem że KAYABA lepiej tłumi dziury niż SACHS który ponoć jest też twardszy? Czy to prawda? Proszę o opinie i porady!
Powrót do góry
wielki_elektronik

Stały Bywalec



Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 144
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa/Tomaszów Maz.
Posiadane auto: Volvo S60 2.4 140KM 2000r
Piwa: 7/1
Wysłany: Wto 31 Gru 2013, 10:10
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) Wymiana amortyzatorów i sprężyn --> S60 2.5T AWD 210 HP 2004


Jeśli chodzi o sprężyny to niema większego znaczenia jakie założysz. To po prostu kawałek pręta stalowego odpowiednio wygiętego i czy to oryginał czy zamiennik równicy niema prawie żadnej.

Co innego amortyzatory. Na amorkach niema co oszczędzać. Ja u siebie mam KYB od 2 lat i na ostatnim przeglądzie wyszło że zostało mi się ich 70~75%.

Jeśli chodzi o poduszki amortyzatora to LEMFORDER tylko. Czyli takie jakie szły na pierwszy montaż. Do tego niech Ci sprawdzą czy łożyska amortyzatorów nie mają luzów.

W temacie tulei w wahaczach to jedna jest LEMFORDER (cukierek) a druga FEBI i oczywiście polecam kupić oryginalne. Poprzedni właściciel mojego Volvo założył jakieś bodajże Optimal-e i przez to jeden wahacz mam do wyrzucenia bo wsadzony zamiennik był ok 0,8mm większy i przy wprasowywaniu gniazdo zostało rozbite tak że teraz oryginalny LEMFORDER można włożyć i wyjąć ręką.

Przy okazji możesz sprawdzić w jakim stanie są sworznie i łączniki oraz gumy stabilizatora.

Pamiętaj aby po wymianie amorków koniecznie ustawić geometrie, ponieważ to na połączeniu między zwrotnicą a amorkiem ustawiany jest kąt pochylenia koła.
_________________
Moje auto: Link
Powrót do góry
gadu-gadu Wystawiono 1 piw(a)
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo S60 ) Układ jezdny- układ hamulcowy-zawieszenie-układ kierowniczy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Volvo S60 »

Opinie o samochodach Volvo S60 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Układ jezdny- układ hamulcowy-zawieszenie-układ kierowniczy


VolvoV40

54 900

2018r.

179 800 km

lubelskie

VolvoS90

101 544

2017r.

85 000 km

kujawsko-pomorskie

VolvoS60

66 900

2015r.

153 606 km

mazowieckie

VolvoXC 60

135 900

2019r.

98 000 km

mazowieckie

VolvoS60

20 900

2008r.

316 456 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System