Z miesiąc temu zauważyłem delikatne terkotanie z okolic silnika w momencie wciśnięcia sprzęgła do połowy. Przy wciśniętym sprzęgle oraz wypuszczonym cisza. Pojechałem z tym do znajomego mechanika, który od lat zajmuje się leciwym VW Polo mojej szanownej rodzicielki. Posłuchał, podrapał się po głowie i powiedział, że to prawdopodobnie łożysko dociskowe ale głowy nie da bo na słuch to można Beethovena wziąć. Powiedział żeby jeszcze trochę pojeździć i jak zacznie jakiś dźwięk się nasilać to wtedy trzeba zdjąć skrzynię biegów i zajrzeć do środka. No i z tydzień temu pojawił się nowy dźwięk przy ruszaniu. Ewidentnie coś tam się kończy. Zrobiłem rozeznanie, poszukałem w necie, znalazłem warsztat specjalizujący się w Volvo. Pojechałem na rozmowę, mechanik potwierdził diagnozę - prawdopodobnie łożysko. I teraz moja prośba do Was o poradę lub ewentualne podpowiedzi. Ponieważ auto ma przejechane 160 000 liczę się z tym, że trzeba będzie wymienić nie tylko łożysko ale też dwumas i tarczę. Mechanik zrobił mi wstępną wycenę:
1. Koło dwumasowe LUK lub SACHS 1150zł(lub oryginał 2500zł)
2. Tarcza sprzęgła+docisk firmy LUK 650zł (lub oryginał 1100zł)
3. Wysprzęglik(łożysko) LUK 600zł
4. Uszczelniacz wału 110zł
5. Uszczelniacz półosi 50-100zł (nie jestem pewien czy będzie osiągalny zamiennik czy tylko oryginał dlatego widełki cenowe)
6. Klocki tył TRW 130zł
7. Robocizna sprzęgło + wymiana klocków 350-400zł
Uszczelniacz półosi i klocki z tyłu będzie robił dodatkowo, do tego standardowy przegląd okresowy przy 160 000 km za ok 500 zł
Co sądzicie o ofercie? Jaką firmę brać? LUK, Sasch a może oryginał?
Dodam, że do tej pory serwisowałem auto w ASO na Puławskiej w Warszawie ale w 8 letnie auto nie za bardzo chce mi się już inwestować w serwisowanie w ASO i poszukałem tańszej alternatywy. Mechanika znalazłem na tutejszym forum, po rozmowie z nim wydawał mi się sensownym człowiekiem więc chyba spróbuję zrobić wszystko u niego.
Wszelkie porady i sugestie z wielkim zainteresowaniem przeczytam. Auto to Volvo V50 2.0D z 2006 roku z przebiegiem 159 880 km.
Witam. W volvo oryginalnie siedzi komplet sprzęgła firmy Luk także nie przepłacaj kupując niby oryginalnego bo to aby pudełka i napisy na częściach a płacisz dużo drożej. Ja zmieniałem u siebie i był LUK od nowości auta oryginał z napisem Volvo wybitym a ten komplet co kupiłem to tylko sam producent Luk wybity. Cena za robociznę chcą od Ciebie małą bo ja płaciłem 700 zł. Za wysprzęglik tzn łożysko oporowe jak podajesz 600 zł to sporo. Poszukaj całego zestawy to będzie taniej niż każda z tych części osobno. Ostrzegam nie kupuj regenerowanych i mechanik musi mieć przyrząd do ustawienia wstępnego docisku i nie daj się namówić że nie trzeba bo mi też tak wciskali a w serwisie powiedzieli że trzeba i Luk też o tym pisze. Pozdrawiam
Hej.
Dziękuję za odpowiedź. Poczytałem trochę w necie i faktycznie większość opinii jest zgodna z Twoją wypowiedzią czyli że oryginalne sprzęgło Volvo to nic innego jak Luk w fabrycznym pudełku i cena x2.
Patrzyłem też ceny wysprzęglika, faktycznie można znaleźć taniej. Popatrzę też taniej za całym kompletem ale wtedy pewnie mechanik weźmie trochę więcej za montaż, ale spróbuję. Dziękuję też za informację o tym przyrządzie do ustawiania wstępnego docisku, na pewno się upewnię, że gość z tego przyrządu korzysta. Jak już będę po zabiegu i trochę pojeżdżę to podzielę się opinia na temat części i warsztatu.
Nie ma za co kolego sam długo się w tym temacie rozglądałem. Podpowiem Ci że poszukaj na allegro nawet zdjęcia samego koła dwu masowego do Twojego auta używanego i oryginalnego i przyjrzyj się dokładnie zdjęciu a zobaczysz logo LUK. Mogę Ci podać numer do Pana z pod Krakowa co zajmują się tylko autami marki Volvo i od niego kupiłem cały komplet sprzęgła LUK nowiutki z 2-letnią gwarancją. Oto numer 798 77 57 23 warto zapytać. Na wysprzęgliku oryginalnym jest wybita firma FTE a nie LUK i taka była też w tym komplecie co kupiłem od tego Pana. W moim przypadku ciężko wchodził bieg pierwszy i wsteczny, gdy w czasie ich wrzucania się odwróciło głowę na bok przez szybę było widać jak auto lekko drgneło czyli źle wysprzęglało a teraz po wymianie jak ręką odjął. Gaś i zapalaj swoję autko zawsze ze wciśniętym sprzęgłem a dwu masa dłużej wytrzyma. Pamiętaj aby dobrze Ci komorę skrzyni wyczyścili i wałek sprzęgłowy lekko przesmarowali. Jest dużo pracy przy wymianie bo trzeba silnik opuszczać i cały spód auta rozbierać. Mi zrobili to w 11 godzin łącznie także na drugi dzień już śmigałem . W autach naszych docisk posiada automatyczną regulację sprzęgła tzn. pierścień osadzony na trzech sprężynkach który w stosunku do zużycia tarczy podciaśnia siłę docisku co nie powoduje spalenia tarczy oraz uszkodzenia koła dwu masowego a w efekcie końcowym holowania auta. Dlatego dopilnuj kolego żeby mieli ten przyrząd i się na tym znali bo po kilkunastu tysiącach km żeby Ci się nie spaliło nowe sprzęgło. Po odłączeniu w naszych autach przewodów przy silniku komputer wyrzuca błędy dlatego pamiętaj że zawsze zanim coś odłączymy to pierwsze co to akumulator a ominiemy podłączanie auta pod komputer i kasowanie błędów za co sobie cenią ładnie za parę minut. Jeżeli byś zmieniał olej w skrzyni to tylko pełen syntetyk 75W80. Pozdrawiam
No to jestem po zabiegu. Wymieniłem wysprzęglik (zaczął już bardzo hałasować), tarczę sprzęgła i koło dwumasowe. Auto chodzi super, sprzęgło bierze wyraźnie wyżej no i nic nie huczy i nie hałasuje. Wszystkie podzespoły są firmy Luk z 2 letnią gwarancją. Oglądałem stare części, które mechanik mi wymontował: wysprzeglik prawie w rozsypce, tarcza sprzęgła jeszcze mogła posłużyć, chociaż widać po niej było te 160 tys przebiegu, koło dwumasowe też kwalifikowało się do wymiany (miało duże luzy). Do tego doszła wymiana uszczelniacza wału (tył) i półosi i wymiana oleju w skrzyni biegów. Mechanik wymienił też odboje amortyzatorów z tyłu i klocki hamulcowe z przodu i z tyłu. Zrobiłem też przegląd okresowy. Zajęło to wszystko półtora dnia ale jestem zadowolony i warsztat chyba mogę polecić.
Poleciłbym Ci sklep internetowy autogutti.pl
Myślę że cenowo będzie wyglądało to lepiej niż w warsztacie czy w sklepie lokalnym Ci wycenili te części. Ja tam zacząłem kupować części do swojego wozu i jak na razie jestem zadowolony. Szybka wysyłka i czas dostawy. Duże dostępności zamienników i trafia się dużo oryginałów. Na chwilę obecną sklep jak najbardziej na plus
W razie jakichś wątpliwości jeśli nie wiesz czy coś będzie pasowało dzwonisz i pytasz a oni Ci dobierają że ma pasować ostatnio tak miałem z tarczami na przód bo było kilka typów, różne średnice i mi dobrali i pasowało wiec chłopaki znają się na robocie i są pomocni
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo V50 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.