Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 73 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Renault Laguna I Kombi 1.8 Pb 16V, 99r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 26 Sty 2014, 11:37
Temat postu:
Czy tylko uszczelka pod głowicą do wymiany?
Witam Was serdecznie. Posiadam Volvo s40 2.0 benzyna+lpg. Mam z tego, co wyczytałem uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Ubywa mi bardzo szybko litr płynu chłodzącego, a chyba przybywa oleju w silniku. Dobrze kombinuję z tą uszczelką? Czy te objawy mogą też świadczyć o pęknięciu głowicy? Jak to odróżnić?
Teraz drugie nurtujące mnie pytanie: Wyjąłem termostat (nowy), bo się grzał. Jest niby ok., nawet ogrzewanie działa. Jednak ogrzewanie działa na wolnych lub niskich obrotach, gdy jadę, czy trzymam auto na ok. 2000 obr. i wyżej, ogrzewanie ginie (wieje chłodem w środku), gdy puszczę z obrotów, po jakimś czasie wraca ogrzewanie. Co to może być? Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam wszystkich.
Re: ( Volvo S40 & V40 ) Czy tylko uszczelka pod głowicą do wymiany?
Jeżeli płyn dostaje się do oleju to na korku oleju powinno być ''masło''. Bez zdjęcia głowicy trudno wyrokować - ale dalsza taka jazda może załatwić głowicę. Termostat możesz mieć dobry, ciśnienie z cylidrów wypycha wodę z głowicy i nagrzewnicy i dlatego się przegrzewa.
Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 73 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Renault Laguna I Kombi 1.8 Pb 16V, 99r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 26 Sty 2014, 20:46
Temat postu:
Re: ( Volvo S40 & V40 ) Czy tylko uszczelka pod głowicą do wymiany?
Zdaję sobie z tego sprawę, więc nie jeżdżę autem. Powie w ten sposób, że gdy dbam o obroty typu do 1500 obr. , nie przegrzeje się i jest ciepełko w środku. Głównie chodzi mi o to, czy poza zabawą z głowicą, czeka mnie jeszcze coś (np nagrzewnica zapchana, czy coś)?
Odnośnie masła nie ma go ani na korku od wlewu oleju, ani na korku od zbiorniczka wyrównawczego.
Jest jeszcze taki objaw, że mam wrażenie, że dymi na biało, ale pewien nie jestem ,bo jest zimno, więc i tak dymi. Dzięki za odp. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? _________________ Samolot, a nie samochód...
Re: ( Volvo S40 & V40 ) Czy tylko uszczelka pod głowicą do wymiany?
Mikuś napisał:
. Bez zdjęcia głowicy trudno wyrokować - ale dalsza taka jazda może załatwić głowicę. Termostat możesz mieć dobry, ciśnienie z cylidrów wypycha wodę z głowicy i nagrzewnicy i dlatego się przegrzewa.
Potwierdzam uszczelka pod głowicą.Możesz to potwierdzić robiąc test chemiczny na obecność spalin w układzie chłodzenia. Po zdjęciu głowicy musisz ją oddać do specjalistycznego zakładu w celu sprawdzenia na mikropęknięcia , bo możesz się później rozczarować a splanowanie powierzchni to na 100%
Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 73 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Renault Laguna I Kombi 1.8 Pb 16V, 99r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 27 Sty 2014, 04:21
Temat postu:
Re: ( Volvo S40 & V40 ) Czy tylko uszczelka pod głowicą do wymiany?
Ok. Dzięki za porady. Czy może mi ktoś powiedzieć, jaki może być koszt całkowity tej całej operacji? Tzn. części, planowanie, sprawdzenie szczelności w zakładzie? Bez robocizny, bo sam bym to robił.
Czy ta uszczelka może być też przyczyną, że jeden wąż od nagrzewnicy (w komorze silnika) jest gorący, a drugi zimny? _________________ Samolot, a nie samochód...
Re: ( Volvo S40 & V40 ) Czy tylko uszczelka pod głowicą do wymiany?
W stolicy to pewno ceny wysokie a na prerii to sprawdzenie szczelności i planowanie koło stu dwudziestu talarków + może jakieś uszczelniacze czy zawory bo trzeba to zrobić raz a porządnie to jakieś ze 450 talarków.Do tego uszczelki itd. dowiesz się najlepiej w sklepie. No a stolica to może razy 3?
Uszkodzona uszczelka zapowietrza układ i dlatego jeden wąż zimny a drugi ciepły.Co nie znaczy że nagrzewnica jest w pełni sprawna więc po zdjęciu głowicy warto ją przelać gorącą wodą i sprawdzić drożność.Tylko nie zostaw w nagrzewnicy wody bo ci może zamarznąć i kicha to nie wystaw wozu na - lub przelej koncentratem płynu.
Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 73 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Renault Laguna I Kombi 1.8 Pb 16V, 99r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 28 Sty 2014, 04:48
Temat postu:
Re: ( Volvo S40 & V40 ) Czy tylko uszczelka pod głowicą do wymiany?
Ok.! Serdeczne dzięki za pomoc wszystkim. Policzę koszta, uzbieram gotówki i zabieram się do roboty.
Tak przy okazji, może mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć obieg płynu chłodzącego przez silnik itd. Płyn dostaje się do silnika, ale którędy, a potem prawidłowo powinien otworzyć się termostat i puścić płyn na chłodnicę i co dalej? Bardzo mnie ciekawi ten układ, a się trochę pogubiłem. _________________ Samolot, a nie samochód...
Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 73 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Renault Laguna I Kombi 1.8 Pb 16V, 99r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 30 Sty 2014, 04:44
Temat postu:
Re: ( Volvo S40 & V40 ) Czy tylko uszczelka pod głowicą do wymiany?
Tak jeden wąż zimny, a drugi gorący, tylko, że po ostatnim nalaniu płynu już za Chiny nie ma wcale ogrzewania, a wcześniej, jak pisałem było? Czy to cały czas tylko uszczelka? Pozdrawiam i przepraszam za marudzenie, ale chciałby wiedzieć wszystko zanim się wezmę za tę mało przyjemną robotę.
Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 73 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Renault Laguna I Kombi 1.8 Pb 16V, 99r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 31 Sty 2014, 09:31
Temat postu:
Re: ( Volvo S40 & V40 ) Czy tylko uszczelka pod głowicą do wymiany?
Słuchajcie, jeszcze jeden dziwny przypadek mam. Wymieniałem chłodnicę, bo ciekła, założyłem drugą i było ok., aż dziś zauważyłem (po nocy), że u dołu zaczyna pomału ciec? O co chodzi? _________________ Samolot, a nie samochód...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S40 & V40 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.