Witam
Mam problem , podejrzewam, że z automatem . Mianowicie odczuwam , podczas rozpędzania , ze auto nie wchodzi rowno na obroty tak jak by przeskakuje co 200rpm , jak by sie od nowa wysprzeglało , dodatkowo szarpie i czuc drgania w aucie, tak jak by szarpal, zmiena biegu jest w miare plynna , ale po zmienie biegu rwie samochodem , nie zdarza sie to czesto , ale czestotliwosc zaczyna sie zwiekszac , szczegolnie gyd jest gorka . szarpanie czuc najbardziej na 2 i 3 biegu . Samochod ma przejechane 75 tys , realnego przebiegu kupilem go od prywatnego wlasciela rok temu z przebiegiem 55 tys, pelnym serwisem w ASO w krakowie i wszystko działało idealnie . Nic w aucie jeszcze nie robiłem , nie wymieniałem oleju w skrzyni poniewaz nawet w ksiazce serwisowej nie ma wymienionej tej czynnosci jako obowiazkowa. Niedawno wymienilem filtr paliwa . Czy ktoś miał podobne objawy ? no i co w takim wypadku robic . niektorzy strasza mnie wymiana skrzyni.
Witam.
Mam dokładnie takie same objawy. Odczucia zwłaszcza przy większym obciążeniu (2-3 osoby w aucie) i głównie czuć te objawy przy rozpędzaniu pod górkę. Do tej pory znajomy mechanik sprawdził DPF, a także przeczyścił przepływomierz. Ale w obu przypadkach to był zły trop. Niebawem będę próbował umówić się na wizytę w serwisie. Jeśli zdiagnozują przyczynę dam znać. Oczywiście, jeśli pierwszy ustalisz przyczynę takiego zachowania auta, będę wdzięczny za info na forum.
Pozdrawiam.
Witam , jade jutro do serwisu volvo w krakowie , na komputer , do Serwisu Nordcar , cena 50 zł wiec nie pieniadze moze cos pokaze . jak nie bedziemy dalej szukac rozwiazania tego problemu
Pozdrawiam
Wróciłem dzisiaj z serwisu i komputer poza kilkoma starymi błędami nie wykazał nic. Jedynym błędem dającym nadzieje na rozwiazanie problemu byly błąd zaworu podcisnienie ? ( nie wiem dokladnie co to ). po wykasowaniu i kilku jazdach probnych komputer nie wyskazał zadnych błedow. Dzis zrobiłem dłuższa trase bo okolo 400 km z tego 150 po autostradzie i starałem sie go dosc mocno przepalic , auto zachwoywało sie nadzwyczaj dobrze. Nie wiem czy to moze miec jakikolwiek wpływ ale zalałem go wczesniej Paliwem BP Ultimate pod sam korek. jechałem dzis w 4 osoby i auto czasem przy gorkach delikatnie szarpało ale ogolnie tak jak by zaczynało to powoli ustawac. Zauwazylem , ze rownież jest to kwestia rozpedzania , trcohe żwawiej , auto spisuje sie lepiej. Mechanik sugerował przeczyszczenie wtrysków , albo jakas usterke mechaniczna , cos z przeniesieniem napedu. Podnieslimy auto do gory no i mechanik zobaczył delikatne luzy na półośkach , sugerował rowniez , ze moze to byc jakas przyczyna , ze auto przenosi takie drgania. Wykluczył raczej automat , bo jechslismy i powiedział ze pracuje idealnie , bo sama zmiana biegow jest rzeczywiscie bardzo płynna. Kolejnym Plusem jest to ze potwierdził sie przebieg i autko ma rzeczywiscie 75 tys.
Kolego a a ile przebiegu ma Twoj samochod?
Dzięki Kolego za opis sytuacji. "Błąd zaworu podciśnienie" - czy to przypadkiem nie chodzi o zawór EGR? Taka była pierwsza diagnoza mojego znajomego mechanika, ale ostatecznie nie wymieniałem go jeszcze, bo ponoć to nie takie proste. Może to właśnie tu jest problem. Mój ma 175 tysięcy przebiegu. W moim przypadku przepalenie raczej nie pomoże, gdyż już też to testowałem przy okazji sprawdzania DPF. Nawet w zeszłym tygodniu byłem w trasie 900 km, z czego w większości autostradą. Zmiana marki paliwa też nie pomogła. Liczę, że w przyszłym tygodniu uda mi się znaleźć chwilę, by umówić wizytę w trójmiejskim serwisie. Może uda się coś konkretnego zdiagnozować. Obił mi się o uszy temat aktualizacji oprogramowania skrzyni biegów i adaptacji skrzyni, ale spróbuję dowiedzieć się czegoś podczas wizyty u mechanika. Moja V50 jest świeżo po przeglądzie i żadnych luzów póki co nie ma. Ciekawostka, że też jestem po wymianie filtra paliwa i mniej więcej od tego właśnie czasu "urodził" się temat szarpania podczas przyspieszania, choć to może być przypadkowe. Oczywiście dam znać po wizycie w serwisie. Może któryś z Kolegów forumowiczów spotkał się z podobnym przypadkiem? Wszelkie rady mile widziane. Pozdrawiam.
Witam kolego
Tak , zawor EGR , to zawór podcisnienia z tego co mi wiadomo. W nastepnym miesiacy , wymienie olej w skrzyni i zrobie adaptacje skrzyni a takze aktualizacje oprogramowania , rozmawialem z wieloma osobami i te zabiegi przewaznie pomagały na szarpanie. Zobaczymyc zy to pomoże . Mam do Ciebie pytanie czy odwiedziłeś juz ASO? i tak poza tematem jakie spalanie uzyskujesz? ja jezdza mniej wiecej w trasie okolo 100 km dziennie do pracy w sumie i na komputerze mam 6,4 -6,5 i z dystrybutora wyszlo mi 6,4 . Jak mialem auto pelne i jechalem na wakacje to spalanie okolo 7 litrow. najmniejszy uzyskany wynik to 6,1 z tym ze nie jezdze jakos eko , bo przewaznie jedne tak 100-120 wiadomow wmiare mozliwsci , średnie predkosci na komputerze mam okolo 60-70km/h
Witaj.
Byłem w tygodniu w nieautoryzowanym serwisie Volvo, jednak mechanik nie stwierdził nic konkretnego. Zwrócił natomiast uwagę na konieczność wymiany oleju w skrzyni biegów. Dzwoniłem do ASO, żeby ustalić ile kosztuje to w autoryzowanym serwisie i dowiedziałem się, że to koszt ok 1300 PLN. I szczerze, już mi przeszła chęć wymiany oleju w ASO. Dowiedziałem się, że w tym modelu skrzyni wymiana oleju zalecana jest co 80000 km. Plan mam taki, że w kwietniu udam się do znajomego mechanika, który wyczyści EGR (na początek). Jeśli to nie pomoże, wybiorę się do nieautoryzowanego serwisu na wymianę oleju (koszt o połowę mniejszy niż w ASO). Skoro zalecają wymianę co 80000 km to tak, czy inaczej mnie to czeka, bo jestem posiadaczem tego Volvo od roku i muszę założyć, że poprzedni właściciel nie bawił się w wymianę oleju. Kolejny etap, to upgrade softu i adaptacja skrzyni w ASO, ale to już w ostateczności, jeśli wcześniejsze działania nie przyniosą spodziewanego rezultatu. Pytasz o spalanie. Na co dzień jeżdżę po mieście i tu spalanie wskazywane przez komputer jest rzędu 7,1. Na trasie wskazania komputera, to 6,6, jednak za każdym razem, gdy liczyłem spalanie na podstawie wskazań dystrybutora, to były to wyniki średnio o pół litra większe od wskazań komputera. Z tego co czytam Kolego, nasze próby usunięcia usterki sprowadzą się do podobnych czynności (wymiana oleju, adaptacja skrzyni, upgrade softu), więc będę z ciekawością czekał na info od Ciebie, jak sprawuje się Twój V50, po kolejnych etapach naprawczych. Swoją drogą bardzo mnie interesuje, jake są ceny wymiany oleju w skrzyni w serwisie, do którego zamierzasz oddać auto? Czy to ASO? Pisałeś, że podpięcie pod komputer u Ciebie, to koszt 50 PLN. U nas za diagnozę mechanika z podłączeniem komputera oczekują ok 180 PLN więc ceny mocno rozbieżne. Pozdrawiam i życzę szybkiego uporania się z tematem szarpania w V50
Wiatm.
Trochę dlugo mnie tu nie było , ale juz odpisuje co do cen. ASO w Krakowie , wymiana oleju bardzo podobna cena bo bodajze 1400 zł , w nieautoryzowanych serwisach okolo 800-1000 zł. Adaptacja skrzyni w ASO 400 zł plus 100zł za nowego softa. Sprawdzenie pod komputerem kosztowało by mnie 100 zł , ale zgodziłem sie założyć ramke w tablicy rejestracyjnej , wiadomo o co chodzi (reklama) i wtedy koszt podpiecia pod komputer to 50 zł , tak jakby dla stałych klientow. Ja narazie z samochodem nie robiłem nic , bo o dziwo szarpania ustały , zdarzaja sie wyjatkowo rzadko. rozpedzanie jest juz bardzo płynne , nie wiem czy to zmienia temperatury , zmiana opon na letnie , nie mam pojecia . Tak czy tak olej w skrzyni planuje wymienic bo za niedlugo stuknie mi 80 tys km. Zastanawiam sie tylko gdzie to robic , bo ASO nie bardzo mnie interesuje , nawet nie ze wzgledu na ceny ale na to ze tam jest duza roszada jesli chodzi o pracownikow i tez podobno rewelacyjni nie sa. Raczej postaram sie poszukac serwisu ktory zajmuje sie tylko skrzyniami biegow. Mam kilku znajomych ktorzy wymienili olej i szarpania ustaly , ale zaden z nich nie mial volvo , tylko albo mercedes , albo bmw.
A kolego jak Twoje Volvo sie spisuje ?
Witam również po długim czasie. Widzę po Kolegi wpisie, że ceny wszędzie (w ASO) bardzo podobne. Cieszę się, że u Kolegi w Volvo szarpania ustały. Choć dalej jestem ciekaw, co było ich przyczyną, bo na samoistne uzdrowienie nie ma raczej co liczyć Ja już też jestem po małej "ścieżce zdrowia" z moją wołowinką. W pierwszej kolejności udałem się do znajomego mechanika, który zajął się zaworem EGR. Co prawda nie specjalizuje się on w Volvo i nie udało mu się go całkowicie zdemontować, ale udało mu się dostać do niego na tyle, że możliwe było jego wyczyszczenie. I tu przyznam temat "falowania" obrotów i "szarpania" zakończył się w przypadku mojego Volvo. Jak już pisałem wcześniej, też zdecydowałem się na wymianę oleju w skrzyni. Dziś oddałem auto do nieautoryzowanego serwisu i pod koniec dnia je odebrałem z wymienionym olejem i filtrem. Skrzynia pracuje jakby nieco płynniej. Innymi słowy przeczyszczenie EGRa dało spodziewany efekt, a wymiana oleju i tak była konieczna ze względu na przebieg auta. Co do aktualizacji oprogramowania, póki co wstrzymuję się z tym w myśl zasady: "lepsze wrogiem dobrego". Mam cichą nadzieję, że o temacie szarpania zapomnę raz na zawsze Pozdrawiam.
Witam
Z dnia na dzień moj samochodzik chodzi lepiej , mozna powiedziec ze juz wogole nie szarpie , nie ma znaczenia czy gorka czy nie , wchodzi strasznie plynnie na obroty i przede wszystkim nawet nie wiem kiedy zmienia bieg. Zaczałem sie zastanawiac co moglo miec wplyw na moj samochod i doszedlem do wniosku ze to paliwo ,( mialem 200 litrow , dobrego paliwa z Litwy bo w drugim samochodzie caly czas na niem jezdze ). Jak skonczylo mi sie paliwo z Litwy , zaczalem tankowac mu BP Ultimate i od tego momentu wszystko sie uspokoilo , zmienilem tez opony na nowe , swoja droga polecam Ci Good Year , zawsze na komputerze mialem spalanie 6.5 a teraz mam 6.2. Ciekawi mnie rownież czy temperatura , moze miec wplyw na dzialanie auta , ( moze inna gestosc powietrza ) nie wiem to tylko przypuszczenia .
Witam !
Po dluzszej przerwie , problem z szarpaniem powrocil. Auto nierowno wchodzi na obroty, dodatkwo , czasem przy zmianie biegow czuc delikatne szarpniecia. Postanowilem odpiac wtyczke od EGR i wtedy samochod jechal bardzo plynnie i przyjemnie. wpialem ją spowrotem bo wyskoczyl check i znow sie zaczelo . Jestem umowiony na czyszczenie EGR , moze to pomoze , Zastanawiam sie tylko jak z automatem , czy EGR mogl miec wply na prace skrzyni , czy moglo sie cos rozregulowac i bedzie potrzebna adapatacja sprzegiel . Może ktoś zmagal sie z podobnym problemem?
PS. Przebieg samochodu realny 86 tys km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo V50 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.