Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo 850 ) 850 tdi - problem z odpaleniem ciepłego silnika



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo 850 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liberwig

Czytelnik



Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: brak
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 19 Maj 2015, 19:54
Temat postu:

850 tdi - problem z odpaleniem ciepłego silnika


Kiedy złapie trochę temperatury (po jakichś 50 kilometrach - zwłaszcza kiedy jest jeszcze powyżej 20 stopni), po zgaszeniu mam problem z odpaleniem. Każde kolejne odpalenie trwa coraz dłużej, aż w końcu za 3-4 razem rozrusznik kręci, ale silnik kaput. Muszę go ostudzić. Gdzieś po pół godzinie - przy otwartej masce - w końcu odpala i świeci się kontrolka sondy lambda (w dieslu to chyba odpowiednik check engine) - a po jakichś 15 minutach kontrolka gaśnie. Zauważyłem też, że już przed tym problemem silnik zaczął trochę mulić i wzrosło spalanie - z 8 do 10 litrów (oczywiście w mieście, ale bez korków). Wydaje mi się też, że kiedy już wskaźnik temperatury zatrzyma się w połowie skali - optymalne wskazanie, to słyszę lekkie bulgotanie pod maską.
Kupiłem swoją 850-kę w zimie, więc dotąd nie miałem takich problemów - w zimie nawet przy -15-tu, po pięciosekundowym wygrzaniu świec, dopalał po 2-3 sekundach i po krótkim zatrzymaniu nie miałem problemów z ponownym rozruchem.
Ktoś ma jakieś pomysły?
Powrót do góry
Silwer

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 487
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódzkie
Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
Wysłany: Sob 23 Maj 2015, 22:32
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) 850 tdi - problem z odpaleniem ciepłego silnika


Nie wiem, czy temat jeszcze aktualny? Kiedy nie chce zapalić polej pompę wtryskową zimną wodą. Sam męczyłem temat w V40. Pomagało i okazało się, że pompa jest kiepska.
_________________
Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto...
Powrót do góry
Liberwig

Czytelnik



Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: brak
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 24 Maj 2015, 21:23
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) 850 tdi - problem z odpaleniem ciepłego silnika


Silwer napisał:
Nie wiem, czy temat jeszcze aktualny? Kiedy nie chce zapalić polej pompę wtryskową zimną wodą. Sam męczyłem temat w V40. Pomagało i okazało się, że pompa jest kiepska.

Uuuuu.... to chyba czeka mnie spory wydatek Evil or Very Mad - nie mogę jeździć z wiadrami wody, żeby chłodzić pompę przed każdym odpaleniem silnika w lecie. Poza tym zakładam, że skoro już pompa zaczęła szwankować, to proces ten będzie się pogłębiał i w końcu padnie zupełnie. Bo chyba takie będzie efekt, że w końcu silnik zgaśnie w czasie jazdy i nie da się go już uruchomić. Słyszałem, że nowa pompa może kosztować nawet kilka tys. (połowa wartości auta), a i regeneracja też nie jest tania - ok. 1000 zł - w najlepszym przypadku. Brrr.... strach się bać...
Ciekawe, czy chociaż ta regeneracja daje gwarancję na kolejnych kilka lat poprawnej pracy ...

Ale, ale - czy to na pewno wina pompy, czy może układ chłodzenia szwankuje w jakimś punkcie, doprowadzając do tego, że pompa lub inny element układu zapłonowego, dostają wyższą temperaturę, niż powinny - jeszcze tak się łudzę...
Powrót do góry
Silwer

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 487
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódzkie
Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
Wysłany: Wto 02 Cze 2015, 20:31
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) 850 tdi - problem z odpaleniem ciepłego silnika


Ja na próbę kupiłem używka za 90 zł. Ku mojemu zdziwieniu śmiga super. Starą zregeneruję, kiedyś może...
_________________
Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto...
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo 850 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Volvo 850 »

Opinie o samochodach Volvo 850 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo 850 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.


VolvoV60

32 900

2013r.

298 000 km

pomorskie

VolvoXC 60

135 900

2019r.

98 000 km

mazowieckie

VolvoV60

39 700

2010r.

198 000 km

mazowieckie

VolvoV50

23 900

2012r.

232 198 km

mazowieckie

VolvoXC 60

63 900

2014r.

214 375 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System