Witam.
Mam problem z parownikiem w Lanosie.
Od ok. pół roku przy prędkości powyżej 120km/h po ok 5-10 minutach parownik odmawiał posłuszeństwa (zamarza). Nie przeszkadzało mi to zbytnio, ponieważ sporadycznie korzystałem z autostrady, a jeżeli już korzystałem to jechałem max 110km/h ( do domu mam ok 100km autostradą więc czas przejazdu niespecjalnie mi się wydłużył). Od dwóch tygodni samochód kompletnie mi nie odpala na gazie ( na początku zapalał, po przejechaniu paru km, zgaszeniu i ponownemu odpaleniu już odmawiał posłuszeństwa). Aktualnie śmiga mi tylko na benzynie. Myślę o wymianie parownika ale chciałbym się zwrócić z prośbą o pomoc w doborze odpowiedniego.
Lanos 1.5 16v 100KM, aktualnie założony parownik jest do 100 KM
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Pią 11 Wrz 2015, 18:57
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Problem z parownikiem przy LPG
Witam.
Skoro zamarza to znaczy, że nie ma obiegu grzewczego. Obieg grzewczy brany jest z obiegu ogrzewania kabiny i wątpliwe jest aby była to wina samego parownika. Na początek sprawdziłbym, czy nie jest on zapowietrzony...
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Problem z parownikiem przy LPG
Kiedy ostatnio czyszczony był parownik? Zestaw naprawczy parownika niewiele kosztuje. Mogą być stwardniałe membrany. Decydując sie na zakup parownika wybrałbym ten o większej mocy.
Temat przenoszę do działu gazowego. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Problem z parownikiem przy LPG
Zauważ że Twoja bryka jak podajesz ma 100 Kucy i parownik też masz do 100 KM. Wartości tu są graniczne. Zalecenia gazowe mówią o około 30 % zapasu.
Cytat:
Niewłaściwie pod względem wydajności dobrany reduktor przy wysokich obciążeniach silnika może się wychłodzić w stopniu uniemożliwiającym jego dalszą pracę (ulega oszronieniu i nie jest w stanie odparowywać paliwa).
Cytat:
Przy doborze reduktora do danej jednostki napędowej należy uwzględnić zapas mocy na reduktorze. Nieprawidłowy dobór urządzenia skutkuje nierównomierną pracą silnika.
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Pon 14 Wrz 2015, 17:10
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Problem z parownikiem przy LPG
Jak sprawdzić - jak masz rozgrzany silnik i zasilasz go benzyną - powinien być gorący (tak jak silnik). W momencie przełączenia na gaz - powinien nadal zostać gorący (wiadomo, że temperatura trochę spadnie możliwe, że nawet o jakieś 10'C, ale w końcu przy silniku o temp. 80' to i tak będzie gorący). Jeśli zaczyna się oszraniać, to nie ma obiegu grzania i od tego bym zaczął.
Co do membran - jeśli są stare to faktycznie mogą być problemy z utrzymaniem ciśnienia oraz dawkowaniem LPG, ale od tego nie powinien zamarzać parownik... Takie jest moje zdanie.
Pozdrawiam! _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Problem z parownikiem przy LPG
Grzybeq napisał:
Jak sprawdzić - jak masz rozgrzany silnik i zasilasz go benzyną - powinien być gorący (tak jak silnik). W momencie przełączenia na gaz - powinien nadal zostać gorący (wiadomo, że temperatura trochę spadnie możliwe, że nawet o jakieś 10'C, ale w końcu przy silniku o temp. 80' to i tak będzie gorący). Jeśli zaczyna się oszraniać, to nie ma obiegu grzania i od tego bym zaczął.
Po przełączeniu na gaz od razu mi gaśnie
Finalnie okazało się, że jest tylko walnięta cewka w elektrozaworze wiec całość do wymiany
Jak na razie działa bez zarzutu.
Dzieki wszystkim za pomoc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - II generacja
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.