Mam problem z moim volvem s60 d5 2002 r skrzynia Manualna.
Mianowicie przy zrywnym ruszaniu do przodu jak i do tylu slychac pojedyńcze stukniecie dochodrące z przodu auta..... nie wiem co to jest
najglośniej jest gdy: auto powoli toczy sie do tylu i chce szybko *(ale nie zrywnie) ruszyc do przodu.. I na odwrót jest tak samo.. wtedy slychac glośne stukniecie.. tak jak by luz gdzies albo cos.....
Dodam ze wszystko dzieje sie na prostej kierownicy wiiec przeguby zewnętrzne chyba mozna wykluczyc....
mechanik mi powiedzial ze moze byc to sworzeń wachacz lub luz na wieloklinie półoski wchodzącej w piastę koła.....
Pozdrawiam i z góry dzięki za opinie _________________ SAMOCHODY DZIELĄ SIĘ NA DWIE GRUPY!!
1. VOLVO
2. no i te inne.....
kto posada autko o marce VOLVO ten wie o czym pisze:)
Witam. Powiem że każde volvo s60 ma takie jakby ,,pyk" podczas ruszania do tyłu i przodu przy gwałtownym ruszaniu lub pod obciążeniem. Znalazłem na to sposób bo też tak miałem w swoim z 2004r. Jest możliwość zastosowania śrób z tulejką od cx90 lecz ciężko dostępne i dość drogie. Ja zabieg zrobiłem sam i inaczej. Wykręciłem oryginalne śróby na środku piasty trzymające przegób i je zniszczyłem przecinając aby odzyskać podkładkę. Następnie podkładkę rozwierciłem wiertłem 12,2 lub można 12,5 mm tak aby śróba 12 mm nam w nią weszła. Następnie bierzemy gwintownik M12 na zwykły gwint składający się ze wstępnego i końcowego. Robimy gwint nowy w przegubie zewnętrznym w miejscu starej śróby nic nie rozwiercając gdyż tam jest takie przetoczenie pasowne a oryginalna śróba wkręcała się głębiej i na mniejszy gwint M10. Gwintujemy do samego końca aż do oporu. Pasujemy śróbę na długość tak aby nie była za krótka i nie za długa aby dociągała przegób i dokręcamy porządnie z rozwiercona podkładka wcześniej. Na śróbę możemy dodać trochę kleju do gwintów loctite itp. Pamiętajmy aby śróba była twardości 8.8. Jak pomogłem postaw piwko. W moim autku panuje cisza i dręczące ,,PYK " znikło chyba że nie przeszkadza to jeździć i się nie przejmować bo to wada fabryczna gdyż zastosowano długą cienką śróbę która się przesuwa i robi puk i pyk gdyż na pole manewru w pustce jaka tam panuje pomiędzy nią a przegubem oraz piastą. Pozdrawiam
ale te stuki sa bardzo głośne i to nie jest normalne..... to jest jak puknięcie młotkiem...
co do Twojego sposobu to nie wiem sam... moze lepiej wymienić część na nową....
ale co to moze stukać czy te wielokliny na połoskach czy sworzeń wahacza.....
a może to coś w skrzyni/.... _________________ SAMOCHODY DZIELĄ SIĘ NA DWIE GRUPY!!
1. VOLVO
2. no i te inne.....
kto posada autko o marce VOLVO ten wie o czym pisze:)
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 100 Skąd jesteś (miejscowość / region): Strzelin Posiadane auto: Volvo V70 2,4 D 2006r 163 km,
Piwa: 12/6
Wysłany: Wto 03 Lis 2015, 22:40
Temat postu:
Re: ( Volvo S60 ) Stuki przy ruszaniu i cofaniu
odgrzeje kotleta to poduszki kołyski, lewa tylna dokładnie, jest plastikowa i się wyrabia. wystarczy dobrze poruszać breszką i lata cały wózek. zanim ustaliłem przyczynę wymieniłem piastę, półoś i górne mocowania amortyzatorów - zupełnie niepotrzebnie
Na 100% klika przegub półosi. To dość powszechna przypadłość S60/V70II. Sposobem na to jest założenie śrub od XC90 albo założenie tulei poliuretanowych z Olkusza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.