witam wszystkich posiadaczy 460 i nie tylko. moj problem to chyba czujnik temperatury, ale moze byc tez wskaznik, w kazdym razie wskazowka nie podnosi sie ani na chwile nawet po rozgrzaniu, a jeszcze niedawno nawet na zimnym silniku od razu podnosila sie kilka mm czyli cos nie dziala. gdzies wyczytalem ze czujniki temp. sa dwa - jeden przy termostacie a drugi w bloku silnika i to prawdopodobnie ten drugi odpowiada za odczyt z wskaznika ale moze byc zupelnie inaczej, nie mam zbyt wiele doswiadczenia z tym modelem jeszcze. w zwiazku z tym moje pytanie to - w jakim miejscu szukac tego czujnika i czy to ze wskazowka jest caly czas na minimum ma na tyle zwiazku z termostatem ze moze on sie w ogole nie otwierac (przeciez wtedy silnik moze mi sie blyskawicznie przegrzac ) a moze ktos mial juz to samo i wie dokladnie co to moze byc? dodam jeszcze ze wentylator dziala i zalacza sie prawie od razu i chodzi caly czas, z tym ze on ma chyba swoj oddzielny termowlacznik. prosze o pomoc, pozdrawiam
Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 133 Skąd jesteś (miejscowość / region): Czechowice-Dziedzice Posiadane auto: Opel Astra G 1.8 16V(X18XE1) Sportive '98
Piwa: 13/0
Wysłany: Czw 17 Gru 2009, 15:14
Temat postu:
Re: ( Volvo 460 ) Czujnik temperatury.. a moze i termostat?
Czujnik w bloku znajduje się z tyłu głowicy, po prawej, zaraz obok głównego węża z chłodziwem, na pewno znajdziesz i nie będziesz miał problemów z demontażem A co do przegrzewania to tak pół na pół, nie powinno być takiej sytuacji, chociaż ja jeździłem z dużym ubytkiem płynu i wcale się nie przegrzewał, jedynym objawem był brak ogrzewania( nagrzewnica w wentylacji była pusta i nie miała się czym nagrzewać), w twoim przypadku bardziej bym się obawiał że turbina może się przegrzać.
Re: ( Volvo 460 ) Czujnik temperatury.. a moze i termostat?
Dzieki za odpowiedz, jutro sie zajme tym czujnikeim, ale teraz to chyba ten mniejszy problem, bo wczoraj zauwazylem ze ja tez mam duzy ubytek plynu w zbiorniczku wyrownawczym, cos czuje ze uszczelka pod glowica juz i sie wypalila:/ a o turbinie to nie pomyslalem, bo w sumie ona chyba jest przyzwyczajona do wysokich temperatur (przynajmniej czesc goraca turbiny) ?
Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 133 Skąd jesteś (miejscowość / region): Czechowice-Dziedzice Posiadane auto: Opel Astra G 1.8 16V(X18XE1) Sportive '98
Piwa: 13/0
Wysłany: Pią 18 Gru 2009, 21:15
Temat postu:
Re: ( Volvo 460 ) Czujnik temperatury.. a moze i termostat?
Gdyby to była uszczelka pod głowicą to po 1 jest piana na korku wlewu oleju, a po 2 zauważyłbyś spadek mocy bo cylinder straciłby kompresję. Lepiej poszukaj wycieków na wężykach, lubią się pojawiać na połączeniach, i polecam sprawdzić główny wąż, czy nie jest nabrzmiały. Jeśli jest to wymieniaj za czasu, albo miej przy sobie wodę i taśmę klejącą Polecam użycie uszczelniacza dosypywanego do układu. Wcale nie zapycha przewodów, a prostym sposobem pozbędziesz się wycieków ja jeżdżę już rok i wszystko ok., mój kumpel już 3lata tak jeździ i nie narzeka na nic, więc polecam
Re: ( Volvo 460 ) Czujnik temperatury.. a moze i termostat?
było sporo odsłon, więc może małe uaktualnienie. czujnik rzeczywiście jest po prawej stronie głowicy i nawet go widać, ale demontaż (odkręcenie 1cm gwintu) zajął mi chyba z 20 min kto ma silnik B18FT wie jaki jest dostęp do czegokolwiek ale niewazne, nowy czujnik kosztowal 50zl +przesylka wiec cos mnie tchnelo zeby go sprawdzic - podlaczylem kabelkeim czujnik do akumulatora i po przekreceniu zaplonu wskazowka powinna od razu pojsc do gory na maxa, a ze ani drgnela to zajechalem do elektryka, ktory najpierw wzial kabelek i sprawdzil na szybko tak jak ja a pozniej wzial miernik i przejrzal mi cala instalacje - okazalo sie ze z oryginalnej wiazki za wiele juz nie pozostalo i pewnie co jakis czas cos bedzie sie psulo ale trudno - wskaznik chodzi, koszt naprawy 40zl a 50 w kieszeni bo czujnik byl jak najbardziej sprawny. na drugie pytanie sam sobie odpowiem - jezeli wentylator sie zalaczal to znaczylo ze goracy plyn docieral do chlodnicy, a wiec: 1pompa wody dziala 2. termostat sie otwiera i nawet jesli nie dziala idealnie to chlodzenie w samochodzie ewidentnie jest troche dlugi wywod ale moze komus pomoze w jego przemysleniach.. pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo 460 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.