Dołączył: 25 Wrz 2017 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Irlandia Posiadane auto: Volvo s 40 2.0 diesel 136 KM 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 25 Wrz 2017, 11:22
Temat postu:
Szarpanie auta i biały dym
Witam , szukam kogoś kto miał podobny problem z autem . Mianowicie wszystko się zaczęło po wymianie rury od intercoolera bo była dziurawa ,autko nie miało moc i dawało na czarno dymem z rury . Po wymianie przez mechanika dziurawego węża , stwierdził ze auto musi jeszcze trochę kopcić zanim się oczyści . Jeździło już dobrze(4dni później) aż do momentu kiedy nie ruszyłem konkretnie spod świateł , przy którymś biegu wskazowka obrotomierza wystrzeliła na max i spadły do normy . Nie zauważyłem nic niepokojącego po tym incydencie dojechałem do domu ,po ok 4 godzinach (silnik już był prawie zimny) odpaliłem normalnie auto ale przy przyspieszaniu zaczął szarpać pomiędzy 1-2 tys obrotów najbardziej na 1 biegu mniej odczuwalne na 2 i reszcie , pojechałem do mechanika , ale mechanik nic nie stwierdził ja tez zauważyłem ze po rozgrzaniu silnika wszystko wróciło do normy . Wróciłem do domu a następnego dnia na wieczór chciałem ruszyć w miasto i wtedy zaczęły się cuda , ciężki rozruch , gesty bialy dym jakby się paliło coś i nie równa praca silnika jak traktor , zgasiłem auto zadzwoniłem po mechanika przyjechał i stwierdził ze to wtryskiwacze . Wtryskiwacze w tym modelu to tak zwane nie naprawialne elektryczne "piezoelektryczne" czy jakoś tak . Pojechałem do drugiego warsztatu gdzie zajmują się wtryskami powiem jeszcze ze auto naprawdę wskazywało na wtryski bo paliło jakby nie na wszystkie cylindry . W tym warsztacie powiedzieli ze to wtryski ale nie maja jak ustalić które dokładnie wiec wymiana poszła wszystkich 4 na używane ( nowe były troszkę za drogie ). Jeszcze nie wiedzieli skąd się wzięła woda w filtrze powietrza .Po wymianie wtryskiwaczy przy odpaleniu auta nie było białego dymu , jednak szarpanie było odczuwalne ale mniej . Postanowiłem pojechać wymienić filtr powietrza i wyczyścić z wody osłonę bo myślałem ze wszystko wróci do normy . Jednak na ta chwile objawy auta to biały dym przy odpalaniu po dłuższym postoju , poniżej minimum płynu chłodniczego , dalsze szarpanie na zimnym silniku i jakby głośniejsza praca silnika . Po odpieciu EGR szarpanie znikło a reszta objaw bez zmian . Wody w oleju nie zauważyłem . Czy ktoś miał coś podobnego , proszę o pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S40 & V40 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.