Witam. Od razu napiszę, że jestem laikiem jeśli chodzi o nazewnictwo części samochodowych, ich sposób działania i lokalizację w silniku więc proszę o wyrozumiałość, no ale do rzeczy. Jakieś dwa tygodnie temu zaobserwowałem, że samochód (nie za każdym razem) przerywał podczas jazdy, tak jakby brakowało mu paliwa, objawiało się to również tym, że brakowało mu wtedy mocy i obroty sięgały max do 3000. Wtedy pomagał mu ponowny rozruch silnika no i dalej jechał bezobjawowo. Ostatnio jak uruchomiłem silnik to obroty maksymalnie dochodziły do 1200 no i telepało silnikiem. W związku z tym, że byłem blisko domu to jakoś nim dojechałem, a prędkość maksymalną jaką osiągnąłem to 20 km/h. Na drugi dzień próba odpalenia i koniec, auto odpala i od razu gaśnie. Komputer pokazał takie oto błędy:
Sprawdzone za pomocą autocom CDP+
Błędy:
1) Zawór regulacji ciśnienia paliwa, nieprawidłowa wartość,
- nieciągły
2) Czujnik położenia pedału przyśpieszenia: sygnał niestabilny,
- nieciągły
3) Zawór wtryskowy stopnia wyjściowego, brak sygnału,
- nieciągły
4) Nieprawidłowy sygnał włącznika świateł hamowania,
- nieciągły
5) Miernik masy powietrza, zbyt wysoki sygnał,
- nieciągły,
Mechanik stwierdził, że to pewnie ZAWÓR VCV. Szukałem trochę po różnych forach i ci co mieli podobne objawy to wymieniali ten zawór i nic im to nie pomagało. Sam zawór kosztuje w granicach 600 zł więc mam lekką obawę przed jego kupnem. Co jeśli okaże się że to nie to. Pytanie moje brzmi czy można w jakiś sposób sprawdzić poprawność działania tego zaworu???
objawy: obroty do 3000 po chwili spadają do 1100 i auto zaczyna szarpać.
Naprawy: zmienione wtryski na nowe(2 lata gwarancji) , bardzo mocno zregenerowana pompa wysokiego ciśnienia (2 lata gwarancji), wyczyszczony wcześniej cały układ paliwowy łącznie z odkręceniem i myciem baku paliwa, wymienione wężyki podciśnienia, filtr paliwa, filtr powietrza, olej wyczyszczona listwa wysokiego ciśnienia,Auto dalej nie jeździ. Po podłączeniu komputera i wykasowaniu błędów auto przez kilka chwil działa normalnie po czym traci obroty i wchodzi w 1100 i nie ma siły oraz szarpie.
. bardzo mnie to już zmęczyło..
Poniżej pamięć błędów:
Pamięć błędów - Odczyt (03.09.2020 / 08:43)
Kod Opis Opis
0380 Nieprawidlowy przekaznik swiecy zarowej -
C118 Błąd komunikacji, układ sterowania dozowania dodatku (ADM) -
2584 Błąd komunikacji, układ sterowania dozowania dodatku (ADM) -
042B Tylny czujnik temperatury katalizatora, nieprawidłowy sygnał -
2135 Czujnik polozenia pedalu przyspieszenia; sygnal niestabilny -
062B Zawór wtryskowy stopnia wyjściowego, nieprawidłowy sygnał -
042D Tylny czujnik temperatury katalizatora, zbyt wysoki sygnał -
1201 Zawór wtryskowy stopnia wyjściowego, brak sygnału
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo V50 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.