Dołączył: 20 Sie 2018 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: Volvo v50 2.0 d
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 20 Sie 2018, 22:22
Temat postu:
Volvo v50, czy to dwumasa?
Witam.
Od kilku dni jestem posiadaczem Volvo v50 2.0d 136 km, rocznik 2007. Auto jest właśnie po wymianie oleju itp. Ponadto poprosiłem mechanika, żeby ogólnie "przejrzał auto". Po kilku godzinach od odstawienia auta otrzymałem telefon z warsztatu, gdzie poinformowano mnie, że dwumasa jest do wymiany. Szczerze mówiąc byłem dość zszkowany. Tym bardziej, że obejrzałem kilka sztuk s40/v50 i to nie samodzielnie, a w obecności osoby, która według mnie jest dość obeznana w temacie. Wówczas nie zauważyliśmy, żadnych niepokojących zjawisk. Wybrałem według mnie najlepiej utrzymany egzemplarz, cena również była wygórowana. Chciałem uniknąć dużych wydatków na samym starcie. Nie jestem znawcą , a to jest to mój pierwszy diesel. Dlatego zastanawiam się czy rzeczywiście dwumasa nadaje się do wymiany, czy mechanik chce mnie naciągnąć. Ewentualne przesłanki, które mogłyby wskazywać na zużycie dwumasy jakie zauważyłem po zakupie to:
- zapala za pierwszym razem, jednak tak jakoś dziwnie kręci, jakby za długo, trudno mi to opisać, nie czuć przy tym jakichś szarpnięć, wibracji,
- silniejsze szarpnięcie przy gaszeniu, nie wiem czy mieści się w normie,
- na zimnym silniku podczas odpuszczania sprzęgła słychać jakby podnosiły się nieznacznie obroty, jest to chwilowe i tylko w jednej pozycji, nie zauważyłem aby wskazówka obrotomierza wówczas drgała, samo auto również nie wykazuje żadnego szarpnięcia,
-podczas przyspieszania nie szarpie, nie wibruje. Na wolnych obrotach również nie czuć żadnych drgań. Przy prędkości około 110 i powyżej może jakieś delikatne drgania na kierownicy, ale to raczej opony(stare zimówki).
Wiem, że trudno doradzić tak na forum. Ale tak jak mówiłem, to mój pierwszy diesel. Wymianę dwumasy przewidywałem, ale nie sądziłem, że miałoby to nastąpić od razu po zakupie. Czy to co powyżej opisałem pasuje do padniętej dwumasy? Czy może są to dopiero początkowe objawy i warto się wstrzymać? Rzekomo stuki dwumasy słychać dopiero od dołu, jak samochód wjechał na podnośnik. Nie wiem też czy dobrze zrozumiałem i nie chcę oczerniać mechanika ani niczego przekręcać, ale z tego co powiedział obecnie dwumasa jest "zakleszczona"(?) i gdy się poluzuje to dopiero zaczną występować silne wibracje (mogłem coś przekręcić). Zaznaczam, że autem jeździ się świetnie, silnik bardzo ładnie pracuje i nie czuję żadnego dyskomfortu w poruszaniu się nim. Oczywiście zamierzam udać się jeszcze do innego fachowca, który zweryfikowałby powyższą diagnozę, ale chciałbym zapytać osoby mające dłuższe doświadczenie z tymi autami.
Jeszcze jedna rzecz. Podobno płyn chłodzący powinien być zielony. Teraz jest czerwony. Mechanik stwierdził, że to bez różnicy jaki jest. Co wy na to?
witam.
mam s40 z takim silnikiem. i od 100 tys km mam podobne objawy jak mówisz i nic z tym nie robię.
mój mechanik mówi że to dopiero początek końca dwumasy ale nie ruszać tego.
dopiero gdy nie będę mógł wytrzymać z klekotu.
a to że rano głośniej chodzi to one tak mają te silniki.
Ja bym tego nie ruszał na Twoim miejscu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo V50 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.