witam i pozdrawiam wszystkich.prosze o pomoc dotyczącą mojego v70 2000 rok 2,4turbo.posiadam autko od roku i od samego dnia zakupu falują wolne obroty,a ostatnio wogule nieszlo nim ujechac więc wybrałem sie do znajomego diagnosty i po podłaczeniu do komputera wyskoczyło ze jest zepsuty przeplywomierz i sonda lambda ,skasowal błedy i przy ponownej probie wyskoczyl tylko przeplywomierz.problem w tym ze jak kupowalem volvo zauwarzylem ze przeplywomierz jest nowy,takze nie sądze zeby był zepsuty.turbo dzila tylko do okolo 2500 obrotow i potem sie odłacza.mechanik stwierdził ze komputer znajduje jakis błąd i włacza tryb awaryjny.co sadzicie o tym.od czego zacząc?prosze bardzo o pomoc.pozdrawiam
witaj.jestem posiadaczką volvo v70 xc 2,4 turbo i niestety doskonale sa mi znane Twoje problemy.obrotomierz na postoju skacze nawet do 1500 obrotów, czasami również włącza się tryb awaryjny.diagnoza auta podobna, przepływomierz.znalazłam używany przepływomierz ale czy jest sens montażu innego, nie koniecznie lepszego.jak u Ciebie postępy?pozdrawiam.
witam.ja tez niesądze zeby to był przeplywomierz. przebywam teraz za granicą i jeszcze nic nie probowałem.wracam za 2 tygodnie i biore sie za to.w niemczech napewno tez probowali to naprawic ,załozyli nową przeplywke ale to nic nie dało.to będzie całkowicie cos innego.podejrzewam ze jakas drobnostka,mi sie wydaje ze moze byc nieszczelny układ dolotowy albo cos takiego i potem wychodzą cyrki.moze byc tez cos z kablami w instalacji elektrycznej.dam znac jak bede w polsce.u ciebie tez turbo sie odłącza?pozdrawiam
witam.dziękuje za odpowiedź.moje poczynania z autem utkneły.zastanawiam się nad inwestowaniem w przepływomierz, szukam dobrego mechanika który mógłby wykluczyć inne mniej kosztowne naprawy.trafić dobrego mechanika który liczy się z kosztami właściciela i jest dobrym znawcą auta to szczęście.pozytywnego finallizowania, napisze kiedy znajdę przyczyne szaleństw volvowych.pozdrawiam
witam,ja sobie przeplywomierz odpuszczam bo u mnie jest cos innego.widziałem oryginalne przepływki po 220 złotych na alegro.wedłog mnie problem tkwi w instalacji elektrycznej.za 2 tygodnie dam ci znac jak znajde cos.kolega miał to samo przy omedze, objechał wszystkich wielkich fachowcow i na koncu naprawił mu autko łepek swierzo po zawodowce bez zadnych kompoterow ,niczego.pozdrawiam
JA BYM NA WASZYM MIEJSCU SKUPIŁ SIĘ NA PRZEPUSTNICY
może pomóc czyszczenie, aczkolwiek nie koniecznie.. jeżeli jest to przepustnica w autku od 1999roku to na 99% jest ona tym problemem z falującymi obrotami.. w większości pomaga czyszczenie, a jak to nie pomaga to regeneracja lub kupno innej (i servis aby ci ją wgrał bo samo założenie innej dobrej nie pomoże)
witajcie.kilka dni temu kolejny raz miałam okazje doświadczyć jazdy volvo trybem awaryjnym.wizyta u mechanika stała się konieczna, wyrok-przepustnica ale niestety przeczyszczenie w moim przypadku już nie pomoże, elektronika.koszty rosną i czekam na efekty naprawy, (niestety również finansowe) pozdrawiam
witam, dzięki za podpowiedz z tą przepustnicą.jutro rzuce okiem na nią.czy czyszczenie wymaga puzniej po zmontowaniu jakiegos programowania? z góry dziękuje
Ja mialem podobnie w moim bmw. Wyskakiwaly bledy na kompie dwoch sond lambda okazala sie odma. Nie wiem czy Volvo ma cos takiego ale jest to regulator cisnienia powietrza w silniku. Efekt jest podobny jak przy zlych odczytach powietrza dolotowego (przeplywomierz) wiec po sprawdzeniu szczelnosci doplywu powietrza-bo moze gdzies sie dostawac lewe powietrze sprawdzil bym czy nie ma ukladu sterujacego gazami wewnatrz silnika.
Witam.
Bledy diagnostyczne pomagaja w znalezieniu bledu ale nie mozna im slepo wiezyc. Uszkodzony modul przepustnicy ETM moze "oszukiwac" modul sterowania silnika ECM otwierajac/zamykajac sie zbyt wolno lub nieprawidlowo informujac o wlasnym polozeniu (kacie otwarcia) - przyczyna jest najczesciej mocne zanieczyszczenie przepustnicy (w silnikach z turbo) lub uszkodzeniem czujnikow polozenia przepustnicy/potencjometrow . Czyszczenie modulu przeputnicy ... jesli w ogole pomaga to efekt jest z reguly krotkotrwaly i tak czy inaczej konczy sie na wymianie ETM. Po zamontowaniu w aucie ETM-u nowego badz pochodzacego z innego auta trzeba go skonfigurowac z elektronika auta ladujac stosowne oprogramowanie.
Uszkodzany ETM moze byc powodem zarejestrowania bledow sugerujacych nieprawidlowa prace przeplywomierza badz przedniej sondy lambda.
To o czym pisze kolega CezarV70 dotyczy tez Volvo bo niestety zatykajace sie odpowietrzenie skrzyni korbowej nie jest obce benzynowym silnikom Volvo. Sprawnosc odmy mozna posrednio ocenic sprawdzajac parametry przacy sinika (diagnostyka VIDA) , choc najlepiej odkrecic puszke odmy (pod kolektorem dolotowym na bloku silnika) i sprawdzic czy puszka , badz kanaly do niej prowadzace nie sa zatkane.
Teraz ja musze sie dolaczyc do tematu. Moje v70 zrobilo mi niespodzianke z trybem "kuleacym". Wyczyscilem ETM-przepustnice i blad juz nie wraca (takze lekkie falowanie na jalowym biegu). Tylko nadal mam problem ze spalaniem (9l trasa przy predkosci 110) i lekkim podszarpywaniem podczas przyspieszania. Bledy zniknely i nie wracaja wiec mi jest ciezko znalezc przyczyne.
Czy moze ma ktos opis lub zdjecie jak mozna sie dostac to odmy-EGR? Probowalem ja znalezc ale nie moge prosze o pomoc.
Dołączył: 15 Sty 2015 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Volvo c70
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 15 Sty 2015, 09:14
Temat postu:
Problemy z przeplywonierzem, falujace obroty, tryb awaryjny
Witajcie
Czytam juz to forum i borykam sie z podobnym problemem do dzis.
Sprawdzilem wszystkie przewody podcisnienia, elektryczne, czyscilem przepustnice i wiele innych rzeczy.
Moja rada moze jest malo profrsjonalna ale gdy stwierdzilem, ze to juz musi byc na pewno wina przeplywomierza to rozkrecilem go i zalalem woda...
Efekt- smochod od razu gasl po odpaleniu.
Zamowilem nowa przeplywke choc zamiennik za 136zl nowka i wczoraj ja zalozylem.
Efekt- samochod odpalil ladnie do czasu az dodalem gazu. Przejecgalem sie troche i nic to samo choc samochod nie gasl tylko falowaly obroty. Poddalem sie ale tylko na chwile bo mialem zamiar nie jechac autem do pracy ale stwierdzilem ze jednak pojade. Zrobilem 40km i az musialem sie zarejestrowac zeby podzuelic sie nowina.
Falowanie ustalo, obrotomierz stoi jak zamurowany
Natomiast wlaczajacy sie tryb awaryjny- przetarte 3 przewody w wiazce elektrycznej ktora idzie nad skrzynia biegow, zaizolowalem i po problemie. W razie czego pytajcie chetnie pomoge.
Dołączył: 15 Sty 2015 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Volvo c70
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 15 Sty 2015, 11:03
Temat postu:
Problemy z przeplywonierzem
Witajcie
Czytam juz to forum i borykam sie z podobnym problemem do dzis.
Sprawdzilem wszystkie przewody podcisnienia, elektryczne, czyscilem przepustnice i wiele innych rzeczy.
Moja rada moze jest malo profrsjonalna ale gdy stwierdzilem, ze to juz musi byc na pewno wina przeplywomierza to rozkrecilem go i zalalem woda...
Efekt- smochod od razu gasl po odpaleniu.
Zamowilem nowa przeplywke choc zamiennik I wczoraj ja zalozylem.
Efekt- samochod odpalil ladnie do czasu az dodalem gazu. Przejecgalem sie troche i nic to samo choc samochod nie gasl tylko falowaly obroty. Poddalem sie ale tylko na chwile bo mialem zamiar nie jechac autem do pracy ale stwierdzilem ze jednak pojade. Zrobilem 40km i az musialem sie zarejestrowac zeby podzuelic sie nowina.
Falowanie ustalo, obrotomierz stoi jak zamurowany
Natomiast wlaczajacy sie tryb awaryjny- przetarte 3 przewody w wiazce elektrycznej ktora idzie nad skrzynia biegow.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.