Mokre dywaniki od płynu z chłodnicy oraz dym z wentylatorów.
Witam wszystkich!
Mam problem ze swoim Volvo 850. Zauważyłem dzsiaj na dywanikach kierowcy jak i pasażera plamę po płynie z chłodnicy. Wymieniałem ostatnio płyn ponieważ wcześniej nawalił mi termostat. Objawami zepsucia termostatu był wyciek ze zbiornika oraz dym ulatniający sie z wentylatorów. Wszystko było OK ale ostatnio zuwazyłem ten plyn oraz znowu ulatniające sie opary z nawiewów bocznych szyb. Dodatkowo mam często zaparowane szyby boczne.
Mam pytanie. Co może byc przyczyną i jak ja ewentualnie wyeliminować?
Re: ( Volvo 850 ) Mokre dywaniki od płynu z chłodnicy oraz dym z wentylatorów.
Raczej nie jest to radosna nowina dla ciebie, ale do wymiany masz nagrzewniczke znajdującą sie gleboko pod kokpitem.W tym celu musisz zdemontowac cala konsole. Ale nalezy sie zastanowic co bylo przyczyna tego ze uszkodzila sie chlodnica nagrzewnicy. prawdopodobnie do wymiany masz tez uszczelke pod glowica. Musialbys napisac cos wiecej o tym od kiedy to sie zaczelo dziac, czy auto zostalo przegrzane czy moze ktos wczesniej cos grzebal. Tak czy inaczej przyczyną tego pieknego potopu jest zbyt wysokie cisnienie w ukladzie chlodzenia ktore jest prawdopodobnie spowodowane uszkodzeniem uszczelki pod glowica lub samej glowicy, a ktore w nastepstwie spowodowalo uszkodzenie nagrzewnicy i strumien plynu na nogi.
Re: ( Volvo 850 ) Mokre dywaniki od płynu z chłodnicy oraz dym z wentylatorów.
Witaj.Twój problem nie musi być taki zły jak napisał kolega. Po pierwsze przyczyną tych wszystkich nieszczęść mógł być tylko niesprawny korek zbiorniczka wyrównawczego a nie uszczelka pod głowicą czy sama głowica.Korek nie upuszcza zbyt dużego ciśnienia , a ono rozwala wszystkie słabe punkty w układzie chłodzenia.Więc w pierwszej kolejności zakup nowy korek - ok 37 zł. Następnie musisz kupić i wymienić nagrzewnicę która rzeczywiście znajduje się pod kokpitem- ale na szczęście nie musisz wyjmować konsoli. Nagrzewnicę spokojnie wyjmiesz dołem od strony kierowcy- mi zajęło to ok 20 min. Nie będę pisał dokładnie jak gdyż zajęło by mi to dużo czasu, ale trzymaj się tego co ci napisałem a napewno sam dasz radę. Ewentualnie napisz jakbyś potrzebował więcej szczegółów a napewno pomogę. Nie zdejmuj głowicy i nie słuchaj innych dobrych rad. Nawet gdyby uszkodzeniu uległa głowica czy uszczelka pod nią to korek MUSI upuścić nadmierne ciśnienie- ale to już inna bajka. Ja miałem identyczną histrorię. Pozdrawiam.
Re: ( Volvo 850 ) Mokre dywaniki od płynu z chłodnicy oraz dym z wentylatorów.
Witaj.Tak się zastanawiam nad tym korkiem
bo mi już rozwaliło dwie nagrzewnice jedną
oddałem dziś do reklamacji a może mam
walnięty korek jak odkręcę korek to jest
duże ciśnienie w zbiorniczku pozdrawiam _________________ czesiek17v
Re: Mokre dywaniki od płynu z chłodnicy oraz dym z wentylatorów.
Volvo 850 napisał:
Witam wszystkich!
Mam problem ze swoim Volvo 850. Zauważyłem dzsiaj na dywanikach kierowcy jak i pasażera plamę po płynie z chłodnicy. Wymieniałem ostatnio płyn ponieważ wcześniej nawalił mi termostat. Objawami zepsucia termostatu był wyciek ze zbiornika oraz dym ulatniający sie z wentylatorów. Wszystko było OK ale ostatnio zuwazyłem ten plyn oraz znowu ulatniające sie opary z nawiewów bocznych szyb. Dodatkowo mam często zaparowane szyby boczne.
Mam pytanie. Co może byc przyczyną i jak ja ewentualnie wyeliminować?
Usuń płyn z układu, odkręć pedał gazu, odkręć dwie osłony konsoli na dole ( takie deski plastikowe pod dywanikiem) i masz nagrzewnice na wierzchu prawie, odłącz rurki, następnie odkręć rurki od nagrzewnicy i później już tylko 2 albo 4 śrubki żeby wyjąć sama nagrzewnice i tak jak kolega napisał za pierwszym razem zeszło mi się ze 40 min a za drugim i 3 ze 20 nawet jak pojechałem na szrot kupić drugą to się z chłopem dogadałem, że jak wyciągnę sam to spuści 20 zł i był bardzo zdziwiony jak było 16:40 a on o 17 zamykał a ja się wyrobilem pare min przed zamknieciem
czesiek17v napisał:
Witaj.Tak się zastanawiam nad tym korkiem
bo mi już rozwaliło dwie nagrzewnice jedną
oddałem dziś do reklamacji a może mam
walnięty korek jak odkręcę korek to jest
duże ciśnienie w zbiorniczku pozdrawiam
Zdarza się to rzadko ale jest możliwe jak ktoś na wodzie jeździł i tu moja propozycja - zakup na szrocie lub allegro drugi bo samo sprawdzenie takiego korka na specjalnym sprzęcie kosztuje ok 20-30 zł a korek na allegro ok 40 zł nowy a używka na szrocie z 10-20
Re: ( Volvo 850 ) Mokre dywaniki od płynu z chłodnicy oraz dym z wentylatorów.
Witaj.Dzisiaj założyłem nagrzewnicę dostałem nową z reklamacji
korek kupiłem wcześniej na szrocie za 10 zł zobaczę czy znów mi
nie rozwali nagrzewnicy pozdrawiam _________________ czesiek17v
Re: ( Volvo 850 ) Mokre dywaniki od płynu z chłodnicy oraz dym z wentylatorów.
Ja miałem jeszcze inny przypadek Zapchany był wężyk łączący zbiorniczek wyrównawczy z gróbą rurą przy termostacie i rozwaliło mi chłodnice ( zaczęła przeciekać ) Po udrożnieniu i założeniu nowej chłodnicy wszystko jest ok Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo 850 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.