Witam
Tak jak w temacie .
Mam zamiar wymienić płyn w chłodnicy oraz olej silnikowy wraz z filtrem. Chce zrobić to samemu lecz:
Auto (VOLVO S60 2,4 2001r) mam od kilku dni i nie wiem jaki olej wlać. W ostatni bynajmniej na naklejce był Castrol SLX 0W30. Kupić taki sam czy jak juz wymieniam to wlać np 0W40 lub 5W30 czy jeszcze inny.
- gdzie znajduje się filtr oleju w tym aucie?
Na zimę chciałbym również wymienić płyn w chłodnicy i teraz pytanie jest jak najlepiej zlać cały płyn i jak później odpowietrzyć cały układ.
Dodam tylko że w poprzednich moich autach czynności te robiłem zawsze sam więc kwestia tylko wskazówek:)
Witam.
Moze Pan stosowac ktorykolwiek z tych olejow , jesli samochod jezdzil na Castrol SLX 0W30 to moze warto kontynuowac eksploatacje na tymsamym oleju.Przy wymianie oleju i filtra potrzebne jest 5,8l a filtr przykrecony jest od spodu silnika do miski olejowej.Wymiana oleju co 20000 km ale nie zadziej niz raz w roku.
Jesli chce Pan skutecznie przeplukac ukl.chlodzenia to trzeba zaczac od zdjesia oslony pod chlodnicami (dwie srubki i trzy zatrzaski), odlaczyc dolny waz chlodnicy , wypuscic plyn , zalozyc weza, uzupelnic ukl.chlodzenia woda (czysta , destylowana ... a przynajmniej wygotowana) rozgrzac silnik do temp roboczej , zgasic silnik i pozwolic mu sie schlodzic , wypuscic wode(dolnym wezem) , znow uzupelnic woda , rozgrzac silnik... , spuscic 4litry wody , zalozyc dolnego weza i oslone , uzupelnic brakujace 4litry skoncentrowanym plynem do ukl chlodzenia (najlepiej Volvowskim) rozgrzac silnik bez zakladania korka zbiorniczka wyrownawczego , dolac plyn +- 1cm nad max. i mozna jezdzic Po calkowitym ostygnieciu silnika prosze jeszcze raz skontrolowac poziom plynu i w razie potrzeby uzupelnic do poziomu "max". Uklad nie ma dodatkowych odpowietrznikow. Pojemnosc ukladu to 8l - po wlaniu 4l koncentratu temp.zamarzania plynu bedzie w granicach +- -36`C
Witam
Jesli samochod jezdzil dotychczas na 0W/30 to kontynuowanie eksploatacji na oleju o tej samej lepkosci nie wywola wycieku. Wyciek moze wywolac zuzycie silnika/ uszczelniaczy itp lub zmiana na olej o innym skladzie tj. np olej innego producenta - jesli ten "inny olej" bedzie mial lepsze wlasnosci oczyszczajace i usunie osady ktore w tej chwili doszczelniaja silnik
Jesli silnik jezdzil na Castrolu to moze warto kontynuowac ewentualnie zmienic na 5W/40...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Silnik iskrowy -układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.