Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): zielona góra Posiadane auto: volvo v 70 2.0 benzyna kombi 1998r
Piwa: 0/2
Wysłany: Sro 14 Paź 2009, 20:39
Temat postu:
uruchamianie silnika -problem
samochód zapala nieregularnie .po przekręceniu kluczyka szarpie silnikiem ,przygasaja kontrolki gdy przytrzymam dłuzej w pozycji III kręci płynnie lecz nie zapala.za drugim trzecim razem odpala bez problemu .problem narasta juz od kilku miesięcy wcześniej występowało to rzadko teraz b.często.cały czas pali sie kontrolka błędu silnika .byłem już u siedmiu diagnostów i żaden nie potrafił zlokalizować wady. przeważnie nie potrafili się połączyć ze sterownikiem silnika .zaczynam więc sam szukać co mu dolega samochód ma :
1.wymienione świece
2.wymienioną kopułkę i palec
3.rozrusznik po serwisie - działa bez zarzutu
4.sprawdzona iskra
5.pompa paliwa działa za każdym przekręceniem kluczyka -na słuch
przewody były sprawdzane przez mechanika i twierdzi że są ok co do ciśnienia w pompie paliwowej to nie bardzo wiem jak takie coś sie sprawdza .dodam tylko że po uruchomieniu samochód jedzie b. ładnie płynnie przyspiesza nie szarpie zachowuje się tak jakby wszystko było ok.
tak jak emilek napisał żebyś pompkę kable i jeszcze może sprawdź komputer , czujnik wolnych obrotów .. i akumulator bo jak czytam że przygasają ci lampki (nie zawsze ale najczęściej) akumulator kaput sprawdź to ale tak dobrze...
Witam
Tak jak Pienio pisze - sprawdz akumulator a dokladnie spadek napiecia w momencie uruchamiania silnika (prosze sprawdzic napiecie pomiedzy + na rozruszniku i masa na silniku i jesli napiecie to jest znaczaco nizsze od napiecia miezonego na akumulatorze trzeba znalezc gdzie jest kiepskie polaczenie.
To szarpanie przy rozruchu moze byc objawem uszkodzonego czujnika polozenia walka rozrzadu (czujnik ten wykorzystywany praktycznie tylko w momencie rozruchu silnika...) - trzeba sprawdzic bledy diagnostyczne zarejestrowane na sterowniku silnika , jednoczesnie warto sprawdzic czy temp. silnika rejestrowana przez czujnik odpowiada realnej (czy czujnik nie "mowi" ze silnik jest caly czas cieply)
Witam. Tak jak napisaliście pomierzyłem spadek napięcia na rozruszniku ,spadek jest znaczny napięcie spada do 7V!! a na akumulatorze do 11V, akumulator jest ok przekładałem inny nowy i bylo to samo. Próbowałem się również połączyć z komputerem i niestety nie udało mi sie (Fenix 5.2). Połaczylem sie za to z modułem electronics climate control i wywala mi tam bląd ecc-414(Fan motor pass comp temp sensor, faulty signal ) jak skasuje to zaraz pojawia sie znow ale to chyba nie ma związku z odpalaniem, byl jeszcze blad ecc 135 (Engine coolant temperature (ECT) signal missing - check cables, replace if needed ) ale sie skasował.
Moze ktos wie jak połączyć sie z komputerem?
Acha wskaznik temperatury silnika po 3 godzinach postoju auta nadal wskazuje ze silnik jest ciepły!
Dodam jeszcze ze silnik to 2.0 10V 125KM ze zwyklym rozdzielaczem zapłonu
Pozdrawiam i dzieki za pomoc
Witam. Tak jak napisaliście pomierzyłem spadek napięcia na rozruszniku ,spadek jest znaczny napięcie spada do 7V!! a na akumulatorze do 11V, akumulator jest ok przekładałem inny nowy i bylo to samo. Próbowałem się również połączyć z komputerem i niestety nie udało mi sie (Fenix 5.2). Połaczylem sie za to z modułem electronics climate control i wywala mi tam bląd ecc-414(Fan motor pass comp temp sensor, faulty signal ) jak skasuje to zaraz pojawia sie znow ale to chyba nie ma związku z odpalaniem, byl jeszcze blad ecc 135 (Engine coolant temperature (ECT) signal missing - check cables, replace if needed ) ale sie skasował.
Moze ktos wie jak połączyć sie z komputerem?
Acha wskaznik temperatury silnika po 3 godzinach postoju auta nadal wskazuje ze silnik jest ciepły!
Dodam jeszcze ze silnik to 2.0 10V 125KM ze zwyklym rozdzielaczem zapłonu
Pozdrawiam i dzieki za pomoc
Spadek napiecia do 7V brzmi troche podejrzanie - jesli rozrusznik jest zregenerowany to trzeba przyjac ze nie pobiera za duzo pradu , a wiec wina polaczenia akumulator-rozrusznik
Silnik ma dwa czujniki temperatury:
jeden na obudowie termostatu wykprzystywany przez elektronike sterujaca wtryskiem/zaplonem/wentylatorem chlodnicy - wartosc temperutury widzianej przez ten czujnik mozna odczytac po polaczeniu sie z sterownikiem silnika.
drugi czujnik nad obudowa sprzegla wykorzystywany jest na potrzeby wskaznikow i klimatronika - jesli wskaznik temp.silnika wskazuje "cieply silnik" po kilku godzinach postoju to albo padl czujnik albo wskazniki (... moze to tez blyc blad w polaczeniu) .Na dodatek klimatronik rejestruje bledny sygnal z czujnika temp.silnika - obstawial bym uszkodzenie czujnika. Temp.z tego drugiego czujnika mozna odczytac laczac sie z modulem wskaznikow.
No i tak jak pisalem we wczesniejszej wiadomosci ; trzeba sprawdzic czy czujnik polozenia walkow rozrzadu nie jest uszkodzony- jego uszkodzenie moze dawac problemy z rozruchem (szarpanie silnikiem przy probie rozruchu) a lampka "silnika" bedzie sie swiecila.
Połączyłem się w końcu ze sterownikiem silnika ale przez poszczególne piny w gnieździe OBD2 (3-5-16) skonstruowałem czytnik kodów błyskowych .Sterownik wykazał błąd 3-1-4 co oznacza - Sygnał z wałka rozrządu jest niepoprawny lub go nie ma.
Oto strona z błędami.Jak usunę usterkę napisze .
Pozdrawiam i dziek za zainteresowanie i rady.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.