Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 Napęd 4x4. Decyzja o kupnie Volvo.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo XC60 & XC90 ) Układ jezdny- układ hamulcowy-zawieszenie-układ kierowniczy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hubertuss

Czytelnik



Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie
Posiadane auto: brak
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 21 Paź 2009, 20:26
Temat postu:

XC90 Napęd 4x4. Decyzja o kupnie Volvo.


Witam serdecznie chciałem zapytać jak działa w praktyce 4x4 Xc90
Czy jest to stały napęd ? Zamierzam nabyć taki samochód , i prosiłbym
o ile to możliwe o opinie . Potrzebuje samochód na autostradę ,ale też na dojazd do lasu , zastanawiam się jak zachowuje się na trasie , i jakie spalanie i osiągi ma diesel .
Pozdrawiam i z góry dziękuje.
Powrót do góry
Tomek B

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 395
Skąd jesteś (miejscowość / region): Moss/Norwegia
Posiadane auto: Volvo v70 D5 2004 , volvo 760 turbo
Piwa: 85/0
Wysłany: Sro 21 Paź 2009, 21:09
Temat postu:

XC90


Witam
Volvo XC90 wyposazone jest w "staly naped na cztery kola" . Naped na cztery kola jest "staly" a elektronika decyduje o rozdziale mocy pomiedzy przod a tylem. Dzieki tej elektronice samochod prowadzi sie jak auto z napedem przednim przy zwyklej jezdzie szosowej a po zjezdzie z asfaltu/wjechaniu na sliski asfalt naped kol tylnych dolacza sie w sposob niezauwazalny dla kierowcy . Samochod nie posiada wad samochodow z permanentnym napedem 4 na 4 - tj zwiekszony opor toczenia na zakretach i podczas parkowania . No i tak jak Volvo zapewnia - uklad nie ulegnie uszkodzeniu podczas jazdy z jednym kolem o mniejszej srednicy (jazda na kle zapasowym/dojazdowym).
Zuzycie paliwa przy eksploatacji "w trybie mieszanym" : od 7,5 do 11 l/100km
Osiagi moim zdaniem sa wystarczajace zarowno jak chodzi o predkosc max. jak i przyspieszenie. No i jest jeszcze bezpieczenstwo i komfort na bardzo dobrym poziomie Smile
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Hubertuss

Czytelnik



Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie
Posiadane auto: brak
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 21 Paź 2009, 22:02
Temat postu:

Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 Napęd 4x4. Decyzja o kupnie Volvo.


Bardzo dziękuje - rozumiem ,że tylny napęd dołącza się wtedy jak przednie koła stracą choć na moment przyczepność , a w kabinie nie mamy możliwości decydować o tym sami tylko robi to za nas elektronika .
Jeśli chodzi o spalanie to całkiem przyzwoicie jak na nie mały samochód.
Zastanawiam się między tym samochodem a BMW X5 , ale nie ukrywam ,
że bardziej podoba mi się Volvo.
Dziękuje i pozdrawiam.
Powrót do góry
Radhead

Czytelnik



Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: XC90 V8 4,4
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 26 Lut 2010, 11:51
Temat postu:

Napęd tył


Czy jest to możliwe że przednie koła boksują w miejscu a tył nawet nie drgnie. Czy to oznacza że nie ma tylnego napędu albo coś się wykrzaczyło ze sprzęgłem (haldex)? Czy ktoś miał podobne doświadczenia. Wiechałem w małą zaspę i ani drgnie! Przód boxuje a tył mam wrażenie że stoi. Jak to najprościej sprawdzić?
Powrót do góry
Lupa

Czytelnik



Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lelystad
Posiadane auto: VOLVO XC90 T6
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 08 Paź 2010, 16:07
Temat postu:

Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 Napęd 4x4. Decyzja o kupnie Volvo.


czy napewno jest stały ? poprzedni właściciel mówił mi że jest 4x4 do prędkości 90km/h a powyżej tego napęd sie rozłącza i jest napęd na przód.
Być może nie był zorientowany, ja też nie mam pojęcia jak to jest.
Mam model 2004 - może tylko starsze modele tak miały ?
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 08 Paź 2010, 16:07
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Dami24

Dyskutant



Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 68
Skąd jesteś (miejscowość / region): Jastrzębie Zdrój
Posiadane auto: xc90 D5
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 02 Lis 2010, 20:08
Temat postu:

Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 Napęd 4x4. Decyzja o kupnie Volvo.


Radhead też tak miałem gdy zawitałem w zaspie. Przód boksuje a tył jak by drgnoł. Chyba ten typ tak ma ale sprawdz jak wyłączysz DSTC to koła idą wszystkie razem Smile u mnie tak jest rok 2003
Powrót do góry
gadu-gadu
euroservice

Debiutant



Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 49
Skąd jesteś (miejscowość / region): WARSZAWA
Posiadane auto: volvo
Piwa: 4/0
Wysłany: Sro 22 Gru 2010, 23:08
Temat postu:

info


napęd jest rozwiązany za pomocą Haldexu więc elektronika steruje przeniesieniem napędu
samochód świetny i sprawdza się w cięższych warunkach do tego to rozwiązanie jest niemal bezawaryjne
są elementy które się zużywają jak np tuleja łącząca skrzynię biegów z kątówką jednak wszystko zależy od eksploatacji
na autostrady jest to samochód "bajka" a silniki lubią się chipować
po chipowaniu moc wzrasta a spada spalanie - ot taka ciekawostka
_________________
volvo
Powrót do góry
Bandit

Czytelnik



Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubin
Posiadane auto: Volvo XC90 D5
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 26 Gru 2010, 18:04
Temat postu:

Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 Napęd 4x4. Decyzja o kupnie Volvo.


Zgadzam się. Też robiłem modyfikację w swoim volvo ze 163 na 185KM. Różnica odczuwalna. Spalanie na trasie 7l miasto obecnie zimowe warunki 8.4l.

pozdro
Powrót do góry
gadu-gadu
przemal00

Czytelnik



Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łomża
Posiadane auto: Volvo xc70 2,5T 2007
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 10 Lut 2011, 23:17
Temat postu:

Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 Napęd 4x4. Decyzja o kupnie Volvo.


odpuść sobie volvo póki jeszcze masz czas. Wymianao oleju w haldexie co 60tkm, w skrzyni automat też co 60tkm, samochód wyjątkowo kaprysny i ciagle trzeba coś w nim robić. Jak nie masz mechaniora i bedziesz chciał wszystko robic w ASO to życze powodzenia, [cenzura]... na maxa a ceny kosmiczne. Kiedys miałem forda i narzekałem, teraz się przekonałem że to porządne auta nie to co jakieś volvo.

Odpowiadając na Twoje pytanie volvo nie ma stałego 4x4 tylko haldex na dodatek bardzo przestarzały. Tył się załącza dopiero jak przednie koła piszczą lub buksują i to przez jakiś czas (haldex hydrauliczny). Xc60 ma nowszy haldex który nieco szybciej reaguje ale nadal czuc szarpniecie przy załączeniu tylnej osi. Ogólnie haldex volvo jest lipowaty, możesz sam to sprawdzić: wyłącz dstc i daj w kite na starcie szarpniecie bedzie oznaczało załączenie tyłu, zobaczysz ile to trwa w Volvo. Podejrzewam że w x5 bedzie taka sama lipa bo tez haldex

ja tu się sercowałem a zapytanie z 2009 roku/ Very Happy
Powrót do góry
hiszpaaan

Czytelnik



Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: volvo XC60 D3 2,4 AWD 2011
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 25 Mar 2011, 10:07
Temat postu:

Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 Napęd 4x4. Decyzja o kupnie Volvo.


tak, zapytanie z 2009 roku, a Ty podajesz w 2011 roku takie stare informacje- sprzed 2009 roku - zatrzymałeś się 10 lat temu w swojej wiedzy na temat Haldexa. Haldex działający w taki sposób jak opisujesz to była może pierwsza generacja haldexa. Od ok. 2008 albo 2009 w xc60 jest już haldex czwartej generacji. tutaj napęd na drugą oś wcale nie dołącza się dopiero kiedy koła przedniej osi stracą przyczepność. elektronika cały czas monitoruje wiele parametrów i decyduje o przeniesieniu większego momentu obrotowego na drugą oś zanim ta pierwsza straci przyczepność. np. bierze pod uwagę położenie pedały gazu, przyspieszenie wzdłużne (czujnik), obroty silnika, prędkość kół i na tej podstawie reguluje dociśnięcie sprzęgła wiskotycznego.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo XC60 & XC90 ) Układ jezdny- układ hamulcowy-zawieszenie-układ kierowniczy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo XC60 & XC90 ) Układ jezdny- układ hamulcowy-zawieszenie-układ kierowniczy


VolvoV50

16 900

2009r.

232 000 km

pomorskie

VolvoV50

19 900

2010r.

326 052 km

mazowieckie

VolvoV60

39 700

2010r.

198 000 km

mazowieckie

VolvoV50

14 900

2006r.

297 200 km

mazowieckie

VolvoXC 60

129 000

2019r.

221 659 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System