Dołączył: 20 Paź 2009 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie Posiadane auto: brak
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 21 Paź 2009, 20:26
Temat postu:
XC90 Napęd 4x4. Decyzja o kupnie Volvo.
Witam serdecznie chciałem zapytać jak działa w praktyce 4x4 Xc90
Czy jest to stały napęd ? Zamierzam nabyć taki samochód , i prosiłbym
o ile to możliwe o opinie . Potrzebuje samochód na autostradę ,ale też na dojazd do lasu , zastanawiam się jak zachowuje się na trasie , i jakie spalanie i osiągi ma diesel .
Pozdrawiam i z góry dziękuje.
Witam
Volvo XC90 wyposazone jest w "staly naped na cztery kola" . Naped na cztery kola jest "staly" a elektronika decyduje o rozdziale mocy pomiedzy przod a tylem. Dzieki tej elektronice samochod prowadzi sie jak auto z napedem przednim przy zwyklej jezdzie szosowej a po zjezdzie z asfaltu/wjechaniu na sliski asfalt naped kol tylnych dolacza sie w sposob niezauwazalny dla kierowcy . Samochod nie posiada wad samochodow z permanentnym napedem 4 na 4 - tj zwiekszony opor toczenia na zakretach i podczas parkowania . No i tak jak Volvo zapewnia - uklad nie ulegnie uszkodzeniu podczas jazdy z jednym kolem o mniejszej srednicy (jazda na kle zapasowym/dojazdowym).
Zuzycie paliwa przy eksploatacji "w trybie mieszanym" : od 7,5 do 11 l/100km
Osiagi moim zdaniem sa wystarczajace zarowno jak chodzi o predkosc max. jak i przyspieszenie. No i jest jeszcze bezpieczenstwo i komfort na bardzo dobrym poziomie
Bardzo dziękuje - rozumiem ,że tylny napęd dołącza się wtedy jak przednie koła stracą choć na moment przyczepność , a w kabinie nie mamy możliwości decydować o tym sami tylko robi to za nas elektronika .
Jeśli chodzi o spalanie to całkiem przyzwoicie jak na nie mały samochód.
Zastanawiam się między tym samochodem a BMW X5 , ale nie ukrywam ,
że bardziej podoba mi się Volvo.
Dziękuje i pozdrawiam.
Dołączył: 26 Lut 2010 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: XC90 V8 4,4
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 26 Lut 2010, 11:51
Temat postu:
Napęd tył
Czy jest to możliwe że przednie koła boksują w miejscu a tył nawet nie drgnie. Czy to oznacza że nie ma tylnego napędu albo coś się wykrzaczyło ze sprzęgłem (haldex)? Czy ktoś miał podobne doświadczenia. Wiechałem w małą zaspę i ani drgnie! Przód boxuje a tył mam wrażenie że stoi. Jak to najprościej sprawdzić?
czy napewno jest stały ? poprzedni właściciel mówił mi że jest 4x4 do prędkości 90km/h a powyżej tego napęd sie rozłącza i jest napęd na przód.
Być może nie był zorientowany, ja też nie mam pojęcia jak to jest.
Mam model 2004 - może tylko starsze modele tak miały ?
Radhead też tak miałem gdy zawitałem w zaspie. Przód boksuje a tył jak by drgnoł. Chyba ten typ tak ma ale sprawdz jak wyłączysz DSTC to koła idą wszystkie razem u mnie tak jest rok 2003
Dołączył: 27 Lis 2010 Posty: 49 Skąd jesteś (miejscowość / region): WARSZAWA Posiadane auto: volvo
Piwa: 4/0
Wysłany: Sro 22 Gru 2010, 23:08
Temat postu:
info
napęd jest rozwiązany za pomocą Haldexu więc elektronika steruje przeniesieniem napędu
samochód świetny i sprawdza się w cięższych warunkach do tego to rozwiązanie jest niemal bezawaryjne
są elementy które się zużywają jak np tuleja łącząca skrzynię biegów z kątówką jednak wszystko zależy od eksploatacji
na autostrady jest to samochód "bajka" a silniki lubią się chipować
po chipowaniu moc wzrasta a spada spalanie - ot taka ciekawostka _________________ volvo
odpuść sobie volvo póki jeszcze masz czas. Wymianao oleju w haldexie co 60tkm, w skrzyni automat też co 60tkm, samochód wyjątkowo kaprysny i ciagle trzeba coś w nim robić. Jak nie masz mechaniora i bedziesz chciał wszystko robic w ASO to życze powodzenia, [cenzura]... na maxa a ceny kosmiczne. Kiedys miałem forda i narzekałem, teraz się przekonałem że to porządne auta nie to co jakieś volvo.
Odpowiadając na Twoje pytanie volvo nie ma stałego 4x4 tylko haldex na dodatek bardzo przestarzały. Tył się załącza dopiero jak przednie koła piszczą lub buksują i to przez jakiś czas (haldex hydrauliczny). Xc60 ma nowszy haldex który nieco szybciej reaguje ale nadal czuc szarpniecie przy załączeniu tylnej osi. Ogólnie haldex volvo jest lipowaty, możesz sam to sprawdzić: wyłącz dstc i daj w kite na starcie szarpniecie bedzie oznaczało załączenie tyłu, zobaczysz ile to trwa w Volvo. Podejrzewam że w x5 bedzie taka sama lipa bo tez haldex
tak, zapytanie z 2009 roku, a Ty podajesz w 2011 roku takie stare informacje- sprzed 2009 roku - zatrzymałeś się 10 lat temu w swojej wiedzy na temat Haldexa. Haldex działający w taki sposób jak opisujesz to była może pierwsza generacja haldexa. Od ok. 2008 albo 2009 w xc60 jest już haldex czwartej generacji. tutaj napęd na drugą oś wcale nie dołącza się dopiero kiedy koła przedniej osi stracą przyczepność. elektronika cały czas monitoruje wiele parametrów i decyduje o przeniesieniu większego momentu obrotowego na drugą oś zanim ta pierwsza straci przyczepność. np. bierze pod uwagę położenie pedały gazu, przyspieszenie wzdłużne (czujnik), obroty silnika, prędkość kół i na tej podstawie reguluje dociśnięcie sprzęgła wiskotycznego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo XC60 & XC90 ) Układ jezdny- układ hamulcowy-zawieszenie-układ kierowniczy
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.