Witam
Właśnie jestem po mierzeniu ciśnienia na cylindrach i :
1. 13
2. 11,5
3. 13
4. 8,5
5. 13,5
Z tego co mówią to nominał to 13
Powiedzcie co mogę z tym zrobić - nie znam się kompletnie na tym a po za falującymi obrotami i wg mechanika troszkę dziwnego chodu silnika na nic narzekać nie mogę.
Dodam że auto ma przebieg 160tyś - przebieg pewny.
Powiedzcie proszę jaka może być przyczyna oraz co może być wg tych wskazań uszkodzone lub co jeszcze jestem w stanie sam sprawdzić. No i oczywiście czy takie wskazania oznaczają remont silnika ??
PS
nie wiem jak sprawa z olejem bo zakupiłem auto niedawno i 2 tyg temu robiłem wymianę i od 1500km zeszło na bagnecie 2mm
Re: ( Volvo S60 ) S60 2,4 benz nierówne ciśnienie na tłokach
Cos za wiele tego cisnienia . Dowiedz sie ile ma sprezanie cylinder na benzyne. 13 to chyba masz cos za duzo.
4cylinder faktycznie dosyc niskie cisnienie
Compression ration: 9.5 : 1
Ale moge sie mylic
. Roznica cisnien w tym przypadku moze brac sie z wypalenia lub lekkim uszkodzeniem siedzen zaworow . Warto by porownac za jakis czas w innym warsztacie jakie tam wyjda pomiary cisnienia. Jezeli oleju nie pali to raczej pierscienie tlokowe sa ok.
Jezdzic i tyle.
Ostatnio zmieniony przez olek 265 dnia Wto 03 Lis 2009, 00:06, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Volvo S60 ) S60 2,4 benz nierówne ciśnienie na tłokach
W silnikach nowych oraz w dobrym stanie technicznym ciśnienie sprężania we wszystkich cylindrach powinno być zgodne z danymi producenta.
Różnice ciśnień sprężania między poszczególnymi cylindrami nie powinno być większe niż 10% najwyższego odczytu. Spadek ciśnienia sprężania o 15-20% w stosunku do wartości nominalnej, tzn. podanej przez producenta świadczy o dużych zużyciach tłoka, cylindra, pierścieni tłokowych i zaworów, mających wpływ na obniżenie parametrów pracy silnika i jego trwałości.
niskie ciśnienie sprężania po wykonaniu próby olejowej ciśnienie nie zmienia się lub wzrasta w nieznacznej mierze, może to świadczyć nie tylko o nieszczelności zaworów, ale również o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą.
Re: ( Volvo S60 ) S60 2,4 benz nierówne ciśnienie na tłokach
stopień sprężania w książce jest 10,3:1 a w serwisie podali mi że powinien mieć 13 atm.
pod koniec tygodnia zrobię próbę olejową i zobaczymy co wyjdzie zgodnie z instrukcją w linkach.
Powiedzcie mi czy można ta jeździć czy grozi to jeszcze większą awarią silnika ? Nie chciał bym robić na starcie remontu a fachowcy w miejscowych warsztatach tylko do tego mnie namawiają.
stopień sprężania w książce jest 10,3:1 a w serwisie podali mi że powinien mieć 13 atm.
pod koniec tygodnia zrobię próbę olejową i zobaczymy co wyjdzie zgodnie z instrukcją w linkach.
Powiedzcie mi czy można ta jeździć czy grozi to jeszcze większą awarią silnika ? Nie chciał bym robić na starcie remontu a fachowcy w miejscowych warsztatach tylko do tego mnie namawiają.
Przyczyna nierownego cisnienia sprezania (w tym konkretnym przypadku) moze byc wypalone gniazdo zaworowe/zawor . Przyczyna - blad w spasowaniu z fabryki.
Cisnienie w cylindrach powinno miec wartosc pomiedzy 1,3 - 1,5MPa a roznica pomiedzy poszczegolnymi cylindrami nie powinna byc wieksza niz 10%.
Jesli silnik nie pracuje na wszystkie cylindry uszkodzeniu moze uledz sonda lambda , katalizator...
Re: ( Volvo S60 ) S60 2,4 benz nierówne ciśnienie na tłokach
Jeżeli warsztat zadecyduje ze trzeba robic remont to juz niestety trzeba bedzie powoli robic weryfikacje demontowanych czesci. Wtedy się okaże co jest przyczyna. Dobrze było by gdyby tylko zawory lub uszczelka tanszy remont. Jezeli nic sie nie stwierdzi to trzeba bedzie dalej rozbierac aby zobaczyc tłok z piercsieniami.
Uszkodzona uszczelka zazwyczaj daje dodatkowe efekty jak przedmuch, dostawanie sie spalin do ukladu chłodzenia i jeszcze kilka innych oznak.
Lecz nie koniecznie. Jeżeli zdecydujesz o remoncie to powoli rozbierając silnik wszystko się wyjaśni. Upewnij się tylko w innym warsztacie czy pomiar ciśnień wyjdzie taki sam.
Zacznij od sprawdzenia czy sprężyny na zaworach są całe one odpowiadają za szczelne przyleganie zaworu do siedzenia w suwie sprężania. A potem to już zostanie kolejny demontaż.
Re: ( Volvo S60 ) S60 2,4 benz nierówne ciśnienie na tłokach
Szczelnosc zaworow na tym feralnym 4 ukladze mozesz zmierzyc tylko tak ze zdejmujesz kolektor wydechowy lub uszczelke pod nim. Ustawić tłok w pozycji aby wszystkie zawory byly zamkniete i mozesz probowac wtloczyc przez otwor w swiecy sprezone powietrze. Jezeli w okolicach zdemontowanej uszczelki na wydechu nie pojawi sie powietrze to zapewne zawory sa szczelne. Nie jest to łatwe ale czasem możliwe. Tylko czy ktoś się będzie w takie coś bawił?
Metoda olejowa nie wykaże stanu szczelnosci zaworów.
Byłbym za tym aby jednak kupic uszczelke pod głowice i zdemontowac ja wtedy wszystko sie wyjasni.
Sam jestem ciekaw co sie stalo jak sie wyjasni to moze napisz co bylo przyczyna. Pozdrowienia
Re: ( Volvo S60 ) S60 2,4 benz nierówne ciśnienie na tłokach
olek 265 napisał:
Szczelnosc zaworow na tym feralnym 4 ukladze mozesz zmierzyc tylko tak ze zdejmujesz kolektor wydechowy lub uszczelke pod nim. Ustawić tłok w pozycji aby wszystkie zawory byly zamkniete i mozesz probowac wtloczyc przez otwor w swiecy sprezone powietrze. Jezeli w okolicach zdemontowanej uszczelki na wydechu nie pojawi sie powietrze to zapewne zawory sa szczelne. Nie jest to łatwe ale czasem możliwe. Tylko czy ktoś się będzie w takie coś bawił?
Metoda olejowa nie wykaże stanu szczelnosci zaworów.
Byłbym za tym aby jednak kupic uszczelke pod głowice i zdemontowac ja wtedy wszystko sie wyjasni.
Sam jestem ciekaw co sie stalo jak sie wyjasni to moze napisz co bylo przyczyna. Pozdrowienia
Ustalenic czy to wina zaworow czy tlokow/pierscieni mozna nawet bez zdejmowania kolektorow. Po prostu ; ustawic tlok cyl4 w pozycje ZZ i doprowadzic sprezone powietrze (przez otwor po wykreconej swiecy) no i pozostaje tylko sluchac gdzie szumi/syczy - z rury wydechowej czy z wlotu powietrza(warto zdjac gorna obudowe filtra powietrza)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Silnik iskrowy -układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.