Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo 850 ) Pomocy!!!Niskie obroty silnikaVolvo 850, 2.4 GLT 20V(170km)



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo 850 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miskoff

Czytelnik



Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): sokołów podlaski
Posiadane auto: VOLVO V70 2.0 Benzyna T5, 1997 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 08 Lis 2009, 22:52
Temat postu:

Pomocy!!!Niskie obroty silnikaVolvo 850, 2.4 GLT 20V(170km)


Witam.Volvo 850 mam od 5 lat i od roku mam problem z niskimi obrotami silnika.Zaczęlo sie od tego że auto strzeliło na gazie i przez pewien czas były bardzo wysokie obrotry silnika bo ponad 2000 tys.Mechanik rozebrał silnik krokowy i obroty spadły na bardzo niskie około 300/400 tys.Sam uszczelniłem kolektor, przepustnicę itp.Niestety nic nie pomogło,samochód przez cały czas strzela jest to nasilone przy dodawaniu gazu co jest bardzo uciązliwe podczas jazdy.W komputerze zapala się kontrolka informująca o błędzie przepływomierza i sondy lambda.Sonda została wymieniona na nową a błąd nadal nie znika.Byłem w serwisie Volvo w Warzawie na Puławskiej i u wielu innych mechaników, serwis jednak stwierdził po podłączeniu do komputera że napewno do wymiany jest przepływomierz,nic więcej nie potrawili powiedzieć.Wymieniłem również świece,przewody,kopułkę i paluch.Przy odłączeniu czujnika położenia przepustnicy jest wszystko w porzadku,obroty są takie jakie być powinny ale świeci sie błąd skrzyni automatycznej (chodzi tylko pierwszy i wsteczny bieg) a spalenie jest bardzo dziwne (nie wiem jak to opisać: z rury wydechowej wydbywa się bardzo czarny dym).Samochód nie zachowuje sie tak jak powinien ani na benzynie ani na gazie a spalanie bardzo wzrosło.Może ktos miał podobny problem albo może ktoś zna jakiegoś mechanika z okolic Warszawy który mógłby mi pomóc?
Powrót do góry
gadu-gadu
Tomek B

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 395
Skąd jesteś (miejscowość / region): Moss/Norwegia
Posiadane auto: Volvo v70 D5 2004 , volvo 760 turbo
Piwa: 85/0
Wysłany: Pon 09 Lis 2009, 00:23
Temat postu:

wolne obroty


Witam.
Z Twojego opisu wnioskuje ze rzeczywiscie przeplywomierz jest uszkodzony i bez wymiane na nowy/sprawny przplywomierz chyba sie nie obejdzie.
Odlaczajac czujnik polozenia przepustnicy pozbawiasz komputer sterujacy wtryskiem paliwa kolejnej waznej informacji ... i przy uszkodzonym przeplywomierzu silnik dostaje znaczaco za bogata mieszanke : efekt - czarny dym i zwiekszone zuzycie paliwa. Po odlaczeniu czujnika polozenia przepustnicy skrzynia automatyczna nie zna "twoich intencji" (czy chcesz przyspieszac , utrzymywac predkosc , zwalniac) efekt - lampka ostrzegawcza i zablokowanie zmiany biegow.
Wymien przeplywomierz , skasuj bledy sprawdz czy sonda lambda pracuje (dlugotrwale jezdzenie z nieprawidlowym skladem mieszanki moglo ja uszkodzic) , upewnij sie czy silnik nie ciagnie lewego powietrza (szczegolna uwaga na kolanko gumowe pomiedzy kolektorem a pompa serwa).
Powrót do góry
miskoff

Czytelnik



Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): sokołów podlaski
Posiadane auto: VOLVO V70 2.0 Benzyna T5, 1997 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 09 Lis 2009, 11:42
Temat postu:

Re: wolne obroty


Tomek B napisał:
Witam.
Z Twojego opisu wnioskuje ze rzeczywiscie przeplywomierz jest uszkodzony i bez wymiane na nowy/sprawny przplywomierz chyba sie nie obejdzie.
Odlaczajac czujnik polozenia przepustnicy pozbawiasz komputer sterujacy wtryskiem paliwa kolejnej waznej informacji ... i przy uszkodzonym przeplywomierzu silnik dostaje znaczaco za bogata mieszanke : efekt - czarny dym i zwiekszone zuzycie paliwa. Po odlaczeniu czujnika polozenia przepustnicy skrzynia automatyczna nie zna "twoich intencji" (czy chcesz przyspieszac , utrzymywac predkosc , zwalniac) efekt - lampka ostrzegawcza i zablokowanie zmiany biegow.
Wymien przeplywomierz , skasuj bledy sprawdz czy sonda lambda pracuje (dlugotrwale jezdzenie z nieprawidlowym skladem mieszanki moglo ja uszkodzic) , upewnij sie czy silnik nie ciagnie lewego powietrza (szczegolna uwaga na kolanko gumowe pomiedzy kolektorem a pompa serwa).

Dzięki wielkie za odpowiedź.Czy przy wymianie przepływomierza lepiej kupić oryginalny volvovski czy boscha , który znalazłem i nowy kosztuje około 400 zł a volvowski około 1100 zł ( w serwisie) nie wiem czy warto wsadzac taki drogi przepływomierz do tak starego samochodu a nie ukrywam że licze sie z kosztami.Podejrzewasz może że uszkodzony jest także czujnik położenia wału?Napisz mi konkretnie gdzie znajduje sie ta pompa serwo.Jak uważasz czy sama wymiana przepływomierza powinna pomóc i czy nie trzeba też wymienić czujnika położenia przepustnicy?Co sądzisz o silniku krokowym - nalezy go wymienić?Nie ukrywam że chcę to naprawić jak najtańszym kosztem ale nie jestem pewien czy te zamienniki beda działac poprawnie - masz jakieś doświadczenia z tymi zamiennikami?Ja słyszałem że te elektryczne zamienniki potrafią nie działać od nowości.
Powrót do góry
gadu-gadu
Tomek B

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 395
Skąd jesteś (miejscowość / region): Moss/Norwegia
Posiadane auto: Volvo v70 D5 2004 , volvo 760 turbo
Piwa: 85/0
Wysłany: Pon 09 Lis 2009, 18:55
Temat postu:

wolne obroty


"Oryginalny" Volvowski przeplywomierz jest produkowany przez firme Bosch i w tym akurat przypadku kupujac oryginalna czesc placisz za pudelko z napisem VOLVO.
To kolanko o ktorym pisalem jest miedzy kolektorem dolotowym a pompa wspomagania ukl.kierowniczego .
Gdyby czujnik polozenia walu korbowego byl padniety - silnik by nie odpalil.
Zawor wolnych obrotow?... poczekaj z jego wymiana. Jesli zrobisz to co Ci napisalem a obroty nie wroca do normy to trzeba mu (zaworowi) sie bedzie dokladniej przyjrzec.
Powrót do góry
Jaroooo

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 204
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: VOLVO 850 2.3 TURBO 225kM VOLVO V70 2.3 TURBO 250kM
Piwa: 25/3
Wysłany: Sro 06 Paź 2010, 20:30
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Pomocy!!!Niskie obroty silnikaVolvo 850, 2.4 GLT 20V(170km)


czy uporałeś się z tym problemem Question bo mnie po uruchomieniu chwilę pracuje dobrze a potem obroty spadają na jakieś 400 500 pozdrawiam
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 06 Paź 2010, 20:30
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
doman

Stały Bywalec



Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 162
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: VOLVO , 850 , 2.5 10v, 93 + 850 2.5 20V, 92r + v40 1.9D 97r
Piwa: 19/2
Wysłany: Nie 10 Paź 2010, 23:31
Temat postu:

Re: Pomocy!!!Niskie obroty silnikaVolvo 850, 2.4 GLT 20V(170km)


miskoff napisał:
Witam.Volvo 850 mam od 5 lat i od roku mam problem z niskimi obrotami silnika.Zaczęlo sie od tego że auto strzeliło na gazie i przez pewien czas były bardzo wysokie obrotry silnika bo ponad 2000 tys.Mechanik rozebrał silnik krokowy i obroty spadły na bardzo niskie około 300/400 tys.Sam uszczelniłem kolektor, przepustnicę itp.Niestety nic nie pomogło,samochód przez cały czas strzela jest to nasilone przy dodawaniu gazu co jest bardzo uciązliwe podczas jazdy.W komputerze zapala się kontrolka informująca o błędzie przepływomierza i sondy lambda.Sonda została wymieniona na nową a błąd nadal nie znika.Byłem w serwisie Volvo w Warzawie na Puławskiej i u wielu innych mechaników, serwis jednak stwierdził po podłączeniu do komputera że napewno do wymiany jest przepływomierz,nic więcej nie potrawili powiedzieć.Wymieniłem również świece,przewody,kopułkę i paluch.Przy odłączeniu czujnika położenia przepustnicy jest wszystko w porzadku,obroty są takie jakie być powinny ale świeci sie błąd skrzyni automatycznej (chodzi tylko pierwszy i wsteczny bieg) a spalenie jest bardzo dziwne (nie wiem jak to opisać: z rury wydechowej wydbywa się bardzo czarny dym).Samochód nie zachowuje sie tak jak powinien ani na benzynie ani na gazie a spalanie bardzo wzrosło.Może ktos miał podobny problem albo może ktoś zna jakiegoś mechanika z okolic Warszawy który mógłby mi pomóc?


Zanim wymienisz przepływomierz wyciągnij go i zobacz czy jest cały. U Ciebie pewnie jest przeplywka z gorąca kliszą a nie z drutem. Tak naprawde to przepływomierz jest prostym urządzeniem i nie ma tam zbyt zaawansowanej elektroniki i raczej występują w nim uszkodzenia mechaniczne. Przyjrzyj się płytce przez którą przepływa powietrze i kolejna sprawa jak silnik pracuje odłącz go i zobaczczy będzie różnica. Teraz pytanie z mojej strony: jak już chcesz kupi drugi to nie lepiej kupic używany za 200 zł z volvo albo renaulta safrany? znajdz taki samochod który jeździł na Pb tylko i utnij koszty tym bardziej, że gdy nastepnym razem Ci strzeli gaz to historia może sie powtórzyc....
Powrót do góry
doman

Stały Bywalec



Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 162
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: VOLVO , 850 , 2.5 10v, 93 + 850 2.5 20V, 92r + v40 1.9D 97r
Piwa: 19/2
Wysłany: Nie 10 Paź 2010, 23:35
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Pomocy!!!Niskie obroty silnikaVolvo 850, 2.4 GLT 20V(170km)


Jaroooo napisał:
czy uporałeś się z tym problemem Question bo mnie po uruchomieniu chwilę pracuje dobrze a potem obroty spadają na jakieś 400 500 pozdrawiam


Rozumiem, że to na PB tak jest? błędy jakieś?
Powrót do góry
Jaroooo

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 204
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: VOLVO 850 2.3 TURBO 225kM VOLVO V70 2.3 TURBO 250kM
Piwa: 25/3
Wysłany: Czw 14 Paź 2010, 20:08
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Pomocy!!!Niskie obroty silnikaVolvo 850, 2.4 GLT 20V(170km)


doman napisał:
Jaroooo napisał:
czy uporałeś się z tym problemem Question bo mnie po uruchomieniu chwilę pracuje dobrze a potem obroty spadają na jakieś 400 500 pozdrawiam


Rozumiem, że to na PB tak jest? błędy jakieś?



tak na PB żadnych błędów lecz już się z tym uporałem wymyłem krokowca i nasmarowałem olejem w sprayu gdyż na sucho się zacinał i wszystko wróciło do normy pozdrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo 850 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Volvo 850 »

Opinie o samochodach Volvo 850 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo 850 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.


VolvoV90

79 999

2018r.

242 000 km

pomorskie

VolvoS60

79 900

2018r.

117 603 km

śląskie

VolvoInny

122 000

2018r.

189 200 km

mazowieckie

VolvoC70

44 990

2011r.

270 797 km

pomorskie

VolvoV50

18 900

2009r.

228 000 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System