Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo 850 ) Pomocy!!!Niskie obroty silnikaVolvo 850, 2.4 GLT 20V(170km)



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo 850 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miskoff

Czytelnik



Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): sokołów podlaski
Posiadane auto: VOLVO V70 2.0 Benzyna T5, 1997 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 08 Lis 2009, 22:52
Temat postu:

Pomocy!!!Niskie obroty silnikaVolvo 850, 2.4 GLT 20V(170km)


Witam.Volvo 850 mam od 5 lat i od roku mam problem z niskimi obrotami silnika.Zaczęlo sie od tego że auto strzeliło na gazie i przez pewien czas były bardzo wysokie obrotry silnika bo ponad 2000 tys.Mechanik rozebrał silnik krokowy i obroty spadły na bardzo niskie około 300/400 tys.Sam uszczelniłem kolektor, przepustnicę itp.Niestety nic nie pomogło,samochód przez cały czas strzela jest to nasilone przy dodawaniu gazu co jest bardzo uciązliwe podczas jazdy.W komputerze zapala się kontrolka informująca o błędzie przepływomierza i sondy lambda.Sonda została wymieniona na nową a błąd nadal nie znika.Byłem w serwisie Volvo w Warzawie na Puławskiej i u wielu innych mechaników, serwis jednak stwierdził po podłączeniu do komputera że napewno do wymiany jest przepływomierz,nic więcej nie potrawili powiedzieć.Wymieniłem również świece,przewody,kopułkę i paluch.Przy odłączeniu czujnika położenia przepustnicy jest wszystko w porzadku,obroty są takie jakie być powinny ale świeci sie błąd skrzyni automatycznej (chodzi tylko pierwszy i wsteczny bieg) a spalenie jest bardzo dziwne (nie wiem jak to opisać: z rury wydechowej wydbywa się bardzo czarny dym).Samochód nie zachowuje sie tak jak powinien ani na benzynie ani na gazie a spalanie bardzo wzrosło.Może ktos miał podobny problem albo może ktoś zna jakiegoś mechanika z okolic Warszawy który mógłby mi pomóc?
Powrót do góry
gadu-gadu
Tomek B

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 395
Skąd jesteś (miejscowość / region): Moss/Norwegia
Posiadane auto: Volvo v70 D5 2004 , volvo 760 turbo
Piwa: 85/0
Wysłany: Pon 09 Lis 2009, 00:23
Temat postu:

wolne obroty


Witam.
Z Twojego opisu wnioskuje ze rzeczywiscie przeplywomierz jest uszkodzony i bez wymiane na nowy/sprawny przplywomierz chyba sie nie obejdzie.
Odlaczajac czujnik polozenia przepustnicy pozbawiasz komputer sterujacy wtryskiem paliwa kolejnej waznej informacji ... i przy uszkodzonym przeplywomierzu silnik dostaje znaczaco za bogata mieszanke : efekt - czarny dym i zwiekszone zuzycie paliwa. Po odlaczeniu czujnika polozenia przepustnicy skrzynia automatyczna nie zna "twoich intencji" (czy chcesz przyspieszac , utrzymywac predkosc , zwalniac) efekt - lampka ostrzegawcza i zablokowanie zmiany biegow.
Wymien przeplywomierz , skasuj bledy sprawdz czy sonda lambda pracuje (dlugotrwale jezdzenie z nieprawidlowym skladem mieszanki moglo ja uszkodzic) , upewnij sie czy silnik nie ciagnie lewego powietrza (szczegolna uwaga na kolanko gumowe pomiedzy kolektorem a pompa serwa).
Powrót do góry
miskoff

Czytelnik



Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): sokołów podlaski
Posiadane auto: VOLVO V70 2.0 Benzyna T5, 1997 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 09 Lis 2009, 11:42
Temat postu:

Re: wolne obroty


Tomek B napisał:
Witam.
Z Twojego opisu wnioskuje ze rzeczywiscie przeplywomierz jest uszkodzony i bez wymiane na nowy/sprawny przplywomierz chyba sie nie obejdzie.
Odlaczajac czujnik polozenia przepustnicy pozbawiasz komputer sterujacy wtryskiem paliwa kolejnej waznej informacji ... i przy uszkodzonym przeplywomierzu silnik dostaje znaczaco za bogata mieszanke : efekt - czarny dym i zwiekszone zuzycie paliwa. Po odlaczeniu czujnika polozenia przepustnicy skrzynia automatyczna nie zna "twoich intencji" (czy chcesz przyspieszac , utrzymywac predkosc , zwalniac) efekt - lampka ostrzegawcza i zablokowanie zmiany biegow.
Wymien przeplywomierz , skasuj bledy sprawdz czy sonda lambda pracuje (dlugotrwale jezdzenie z nieprawidlowym skladem mieszanki moglo ja uszkodzic) , upewnij sie czy silnik nie ciagnie lewego powietrza (szczegolna uwaga na kolanko gumowe pomiedzy kolektorem a pompa serwa).

Dzięki wielkie za odpowiedź.Czy przy wymianie przepływomierza lepiej kupić oryginalny volvovski czy boscha , który znalazłem i nowy kosztuje około 400 zł a volvowski około 1100 zł ( w serwisie) nie wiem czy warto wsadzac taki drogi przepływomierz do tak starego samochodu a nie ukrywam że licze sie z kosztami.Podejrzewasz może że uszkodzony jest także czujnik położenia wału?Napisz mi konkretnie gdzie znajduje sie ta pompa serwo.Jak uważasz czy sama wymiana przepływomierza powinna pomóc i czy nie trzeba też wymienić czujnika położenia przepustnicy?Co sądzisz o silniku krokowym - nalezy go wymienić?Nie ukrywam że chcę to naprawić jak najtańszym kosztem ale nie jestem pewien czy te zamienniki beda działac poprawnie - masz jakieś doświadczenia z tymi zamiennikami?Ja słyszałem że te elektryczne zamienniki potrafią nie działać od nowości.
Powrót do góry
gadu-gadu
Tomek B

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 395
Skąd jesteś (miejscowość / region): Moss/Norwegia
Posiadane auto: Volvo v70 D5 2004 , volvo 760 turbo
Piwa: 85/0
Wysłany: Pon 09 Lis 2009, 18:55
Temat postu:

wolne obroty


"Oryginalny" Volvowski przeplywomierz jest produkowany przez firme Bosch i w tym akurat przypadku kupujac oryginalna czesc placisz za pudelko z napisem VOLVO.
To kolanko o ktorym pisalem jest miedzy kolektorem dolotowym a pompa wspomagania ukl.kierowniczego .
Gdyby czujnik polozenia walu korbowego byl padniety - silnik by nie odpalil.
Zawor wolnych obrotow?... poczekaj z jego wymiana. Jesli zrobisz to co Ci napisalem a obroty nie wroca do normy to trzeba mu (zaworowi) sie bedzie dokladniej przyjrzec.
Powrót do góry
Jaroooo

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 204
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: VOLVO 850 2.3 TURBO 225kM VOLVO V70 2.3 TURBO 250kM
Piwa: 25/3
Wysłany: Sro 06 Paź 2010, 20:30
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Pomocy!!!Niskie obroty silnikaVolvo 850, 2.4 GLT 20V(170km)


czy uporałeś się z tym problemem Question bo mnie po uruchomieniu chwilę pracuje dobrze a potem obroty spadają na jakieś 400 500 pozdrawiam
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 06 Paź 2010, 20:30
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
doman

Stały Bywalec



Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 162
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: VOLVO , 850 , 2.5 10v, 93 + 850 2.5 20V, 92r + v40 1.9D 97r
Piwa: 19/2
Wysłany: Nie 10 Paź 2010, 23:31
Temat postu:

Re: Pomocy!!!Niskie obroty silnikaVolvo 850, 2.4 GLT 20V(170km)


miskoff napisał:
Witam.Volvo 850 mam od 5 lat i od roku mam problem z niskimi obrotami silnika.Zaczęlo sie od tego że auto strzeliło na gazie i przez pewien czas były bardzo wysokie obrotry silnika bo ponad 2000 tys.Mechanik rozebrał silnik krokowy i obroty spadły na bardzo niskie około 300/400 tys.Sam uszczelniłem kolektor, przepustnicę itp.Niestety nic nie pomogło,samochód przez cały czas strzela jest to nasilone przy dodawaniu gazu co jest bardzo uciązliwe podczas jazdy.W komputerze zapala się kontrolka informująca o błędzie przepływomierza i sondy lambda.Sonda została wymieniona na nową a błąd nadal nie znika.Byłem w serwisie Volvo w Warzawie na Puławskiej i u wielu innych mechaników, serwis jednak stwierdził po podłączeniu do komputera że napewno do wymiany jest przepływomierz,nic więcej nie potrawili powiedzieć.Wymieniłem również świece,przewody,kopułkę i paluch.Przy odłączeniu czujnika położenia przepustnicy jest wszystko w porzadku,obroty są takie jakie być powinny ale świeci sie błąd skrzyni automatycznej (chodzi tylko pierwszy i wsteczny bieg) a spalenie jest bardzo dziwne (nie wiem jak to opisać: z rury wydechowej wydbywa się bardzo czarny dym).Samochód nie zachowuje sie tak jak powinien ani na benzynie ani na gazie a spalanie bardzo wzrosło.Może ktos miał podobny problem albo może ktoś zna jakiegoś mechanika z okolic Warszawy który mógłby mi pomóc?


Zanim wymienisz przepływomierz wyciągnij go i zobacz czy jest cały. U Ciebie pewnie jest przeplywka z gorąca kliszą a nie z drutem. Tak naprawde to przepływomierz jest prostym urządzeniem i nie ma tam zbyt zaawansowanej elektroniki i raczej występują w nim uszkodzenia mechaniczne. Przyjrzyj się płytce przez którą przepływa powietrze i kolejna sprawa jak silnik pracuje odłącz go i zobaczczy będzie różnica. Teraz pytanie z mojej strony: jak już chcesz kupi drugi to nie lepiej kupic używany za 200 zł z volvo albo renaulta safrany? znajdz taki samochod który jeździł na Pb tylko i utnij koszty tym bardziej, że gdy nastepnym razem Ci strzeli gaz to historia może sie powtórzyc....
Powrót do góry
doman

Stały Bywalec



Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 162
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: VOLVO , 850 , 2.5 10v, 93 + 850 2.5 20V, 92r + v40 1.9D 97r
Piwa: 19/2
Wysłany: Nie 10 Paź 2010, 23:35
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Pomocy!!!Niskie obroty silnikaVolvo 850, 2.4 GLT 20V(170km)


Jaroooo napisał:
czy uporałeś się z tym problemem Question bo mnie po uruchomieniu chwilę pracuje dobrze a potem obroty spadają na jakieś 400 500 pozdrawiam


Rozumiem, że to na PB tak jest? błędy jakieś?
Powrót do góry
Jaroooo

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 204
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: VOLVO 850 2.3 TURBO 225kM VOLVO V70 2.3 TURBO 250kM
Piwa: 25/3
Wysłany: Czw 14 Paź 2010, 20:08
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Pomocy!!!Niskie obroty silnikaVolvo 850, 2.4 GLT 20V(170km)


doman napisał:
Jaroooo napisał:
czy uporałeś się z tym problemem Question bo mnie po uruchomieniu chwilę pracuje dobrze a potem obroty spadają na jakieś 400 500 pozdrawiam


Rozumiem, że to na PB tak jest? błędy jakieś?



tak na PB żadnych błędów lecz już się z tym uporałem wymyłem krokowca i nasmarowałem olejem w sprayu gdyż na sucho się zacinał i wszystko wróciło do normy pozdrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo 850 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Volvo 850 »

Opinie o samochodach Volvo 850 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo 850 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.


VolvoV40

44 900

2015r.

234 000 km

kujawsko-pomorskie

VolvoC70

44 990

2011r.

270 797 km

pomorskie

VolvoS90

101 544

2017r.

85 000 km

kujawsko-pomorskie

VolvoV60 Cross Country

153 300

2019r.

49 376 km

podkarpackie

VolvoV60

39 700

2010r.

198 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System