Witam.Volvo 850 mam od 5 lat i od roku mam problem z niskimi obrotami silnika.Zaczęlo sie od tego że auto strzeliło na gazie i przez pewien czas były bardzo wysokie obrotry silnika bo ponad 2000 tys.Mechanik rozebrał silnik krokowy i obroty spadły na bardzo niskie około 300/400 tys.Sam uszczelniłem kolektor, przepustnicę itp.Niestety nic nie pomogło,samochód przez cały czas strzela jest to nasilone przy dodawaniu gazu co jest bardzo uciązliwe podczas jazdy.W komputerze zapala się kontrolka informująca o błędzie przepływomierza i sondy lambda.Sonda została wymieniona na nową a błąd nadal nie znika.Byłem w serwisie Volvo w Warzawie na Puławskiej i u wielu innych mechaników, serwis jednak stwierdził po podłączeniu do komputera że napewno do wymiany jest przepływomierz,nic więcej nie potrawili powiedzieć.Wymieniłem również świece,przewody,kopułkę i paluch.Przy odłączeniu czujnika położenia przepustnicy jest wszystko w porzadku,obroty są takie jakie być powinny ale świeci sie błąd skrzyni automatycznej (chodzi tylko pierwszy i wsteczny bieg) a spalenie jest bardzo dziwne (nie wiem jak to opisać: z rury wydechowej wydbywa się bardzo czarny dym).Samochód nie zachowuje sie tak jak powinien ani na benzynie ani na gazie a spalanie bardzo wzrosło.Może ktos miał podobny problem albo może ktoś zna jakiegoś mechanika z okolic Warszawy który mógłby mi pomóc?
Witam.
Z Twojego opisu wnioskuje ze rzeczywiscie przeplywomierz jest uszkodzony i bez wymiane na nowy/sprawny przplywomierz chyba sie nie obejdzie.
Odlaczajac czujnik polozenia przepustnicy pozbawiasz komputer sterujacy wtryskiem paliwa kolejnej waznej informacji ... i przy uszkodzonym przeplywomierzu silnik dostaje znaczaco za bogata mieszanke : efekt - czarny dym i zwiekszone zuzycie paliwa. Po odlaczeniu czujnika polozenia przepustnicy skrzynia automatyczna nie zna "twoich intencji" (czy chcesz przyspieszac , utrzymywac predkosc , zwalniac) efekt - lampka ostrzegawcza i zablokowanie zmiany biegow.
Wymien przeplywomierz , skasuj bledy sprawdz czy sonda lambda pracuje (dlugotrwale jezdzenie z nieprawidlowym skladem mieszanki moglo ja uszkodzic) , upewnij sie czy silnik nie ciagnie lewego powietrza (szczegolna uwaga na kolanko gumowe pomiedzy kolektorem a pompa serwa).
Witam.
Z Twojego opisu wnioskuje ze rzeczywiscie przeplywomierz jest uszkodzony i bez wymiane na nowy/sprawny przplywomierz chyba sie nie obejdzie.
Odlaczajac czujnik polozenia przepustnicy pozbawiasz komputer sterujacy wtryskiem paliwa kolejnej waznej informacji ... i przy uszkodzonym przeplywomierzu silnik dostaje znaczaco za bogata mieszanke : efekt - czarny dym i zwiekszone zuzycie paliwa. Po odlaczeniu czujnika polozenia przepustnicy skrzynia automatyczna nie zna "twoich intencji" (czy chcesz przyspieszac , utrzymywac predkosc , zwalniac) efekt - lampka ostrzegawcza i zablokowanie zmiany biegow.
Wymien przeplywomierz , skasuj bledy sprawdz czy sonda lambda pracuje (dlugotrwale jezdzenie z nieprawidlowym skladem mieszanki moglo ja uszkodzic) , upewnij sie czy silnik nie ciagnie lewego powietrza (szczegolna uwaga na kolanko gumowe pomiedzy kolektorem a pompa serwa).
Dzięki wielkie za odpowiedź.Czy przy wymianie przepływomierza lepiej kupić oryginalny volvovski czy boscha , który znalazłem i nowy kosztuje około 400 zł a volvowski około 1100 zł ( w serwisie) nie wiem czy warto wsadzac taki drogi przepływomierz do tak starego samochodu a nie ukrywam że licze sie z kosztami.Podejrzewasz może że uszkodzony jest także czujnik położenia wału?Napisz mi konkretnie gdzie znajduje sie ta pompa serwo.Jak uważasz czy sama wymiana przepływomierza powinna pomóc i czy nie trzeba też wymienić czujnika położenia przepustnicy?Co sądzisz o silniku krokowym - nalezy go wymienić?Nie ukrywam że chcę to naprawić jak najtańszym kosztem ale nie jestem pewien czy te zamienniki beda działac poprawnie - masz jakieś doświadczenia z tymi zamiennikami?Ja słyszałem że te elektryczne zamienniki potrafią nie działać od nowości.
"Oryginalny" Volvowski przeplywomierz jest produkowany przez firme Bosch i w tym akurat przypadku kupujac oryginalna czesc placisz za pudelko z napisem VOLVO.
To kolanko o ktorym pisalem jest miedzy kolektorem dolotowym a pompa wspomagania ukl.kierowniczego .
Gdyby czujnik polozenia walu korbowego byl padniety - silnik by nie odpalil.
Zawor wolnych obrotow?... poczekaj z jego wymiana. Jesli zrobisz to co Ci napisalem a obroty nie wroca do normy to trzeba mu (zaworowi) sie bedzie dokladniej przyjrzec.
Witam.Volvo 850 mam od 5 lat i od roku mam problem z niskimi obrotami silnika.Zaczęlo sie od tego że auto strzeliło na gazie i przez pewien czas były bardzo wysokie obrotry silnika bo ponad 2000 tys.Mechanik rozebrał silnik krokowy i obroty spadły na bardzo niskie około 300/400 tys.Sam uszczelniłem kolektor, przepustnicę itp.Niestety nic nie pomogło,samochód przez cały czas strzela jest to nasilone przy dodawaniu gazu co jest bardzo uciązliwe podczas jazdy.W komputerze zapala się kontrolka informująca o błędzie przepływomierza i sondy lambda.Sonda została wymieniona na nową a błąd nadal nie znika.Byłem w serwisie Volvo w Warzawie na Puławskiej i u wielu innych mechaników, serwis jednak stwierdził po podłączeniu do komputera że napewno do wymiany jest przepływomierz,nic więcej nie potrawili powiedzieć.Wymieniłem również świece,przewody,kopułkę i paluch.Przy odłączeniu czujnika położenia przepustnicy jest wszystko w porzadku,obroty są takie jakie być powinny ale świeci sie błąd skrzyni automatycznej (chodzi tylko pierwszy i wsteczny bieg) a spalenie jest bardzo dziwne (nie wiem jak to opisać: z rury wydechowej wydbywa się bardzo czarny dym).Samochód nie zachowuje sie tak jak powinien ani na benzynie ani na gazie a spalanie bardzo wzrosło.Może ktos miał podobny problem albo może ktoś zna jakiegoś mechanika z okolic Warszawy który mógłby mi pomóc?
Zanim wymienisz przepływomierz wyciągnij go i zobacz czy jest cały. U Ciebie pewnie jest przeplywka z gorąca kliszą a nie z drutem. Tak naprawde to przepływomierz jest prostym urządzeniem i nie ma tam zbyt zaawansowanej elektroniki i raczej występują w nim uszkodzenia mechaniczne. Przyjrzyj się płytce przez którą przepływa powietrze i kolejna sprawa jak silnik pracuje odłącz go i zobaczczy będzie różnica. Teraz pytanie z mojej strony: jak już chcesz kupi drugi to nie lepiej kupic używany za 200 zł z volvo albo renaulta safrany? znajdz taki samochod który jeździł na Pb tylko i utnij koszty tym bardziej, że gdy nastepnym razem Ci strzeli gaz to historia może sie powtórzyc....
czy uporałeś się z tym problemem bo mnie po uruchomieniu chwilę pracuje dobrze a potem obroty spadają na jakieś 400 500 pozdrawiam
Rozumiem, że to na PB tak jest? błędy jakieś?
tak na PB żadnych błędów lecz już się z tym uporałem wymyłem krokowca i nasmarowałem olejem w sprayu gdyż na sucho się zacinał i wszystko wróciło do normy pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo 850 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.