Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo S40 & V40 ) S40 nie pracują wszystkie cylindry...



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo S40 & V40 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kuzmicz

Czytelnik



Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: Volvo S40 1.8 1996
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 01 Gru 2009, 23:51
Temat postu:

S40 nie pracują wszystkie cylindry...


Witam !
Mam problem z moja S40 mianowicie po przejechaniu ok 30-40 km i nagrzaniu silnika auto zaczyna chodzić na 3 cylindry (tak mi sie wydaje bo traci moc i turkocze nierówno) - Gdy go zgasze i silnik wystygnie ok 1 godz zapalam i jest znowu ok, chodzi na 4 cylindry. Wymieniłem świece zapłonowe. Ale przewody zostały stare. Czy to może być przyczyną ? Znajomy powiedział mi że może to być brak kompresji na którymś z cylindrów. (Miałem tez tak ze podczas jazdy zaczął chodzic na 3 cylindry a po przejechaniu ok 2 km zaskoczył na 4 wiec czy to nie wyklucza braku kompresji przy rozrzedzonym oleju ? ) Do tego dochodzi objaw białego osadu na miarce do sprawdzania poziomu oleju. Wczesniej zalany był olej mineralny, i ten biały osad już tam był. Oddałem samochód na wymiane oleju i zalali mi półsyntetyk bo stwierdzili ze jak nie bierze to lepiej dla silnika. jezdze dwa tygodnie a ta biała maz na miarce oleju dalej sie pojawia. Co dziwne stan oleju jest ok ani ubywa ani przybywa a na korku od wlewu oleju jest czysciutki ładny olej. Dodam także że mam instalację LPG ale czy na gazie czy bendzynie objawy są identyczne ! Może ktoś wie co jest grane ? Pozdrawiam !
Powrót do góry
gadu-gadu
paulo77

Auto Maniak



Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 1946
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zachodniopomorskie

Piwa: 153/10
Wysłany: Sro 02 Gru 2009, 00:30
Temat postu:

Re: ( Volvo S40 & V40 ) S40 nie pracują wszystkie cylindry...


Jak stare swiece wygladaly,byly rownomiernie zuzyte,mialy jakis osad?moze zawiesza sie jeden z zaworow w glowicy?moim zdaniem sprawdz cisnienie na cylindrach,ewentualnie poddaj cylindry pod cisnienie w celu zlokalizowania ewentualnego uszkodzenia,pozdr
_________________
Piwa nie stawiaj,piję tylko czystą...
Powrót do góry
Santoro

Czytelnik



Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Renault Megane IV GrandCoupe
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 02 Gru 2009, 15:27
Temat postu:

Re: ( Volvo S40 & V40 ) S40 nie pracują wszystkie cylindry...


Witam

Ja poruszyłem po Pańskim poście także temat białej mazi na miarce od oleju. Mi ten problem pojawił się teraz zimą. Też mam Volvo S40 1.8 na gaz. Mechanik powiedział mi, że ten problem występuje tam gdzie kołnierz bagnetu do mierzenia oleju jest metalowy a zimą silnik ciężko się dogrzewa więc w ten sposób skrapla się woda. Powiedział, że ten typ tak ma i można z tym jeździć, czy to prawda okaże się "w praniu". Poruszyłem ten temat na kolejnym poście więc może ktoś da jeszcze jakąś inną wskazówkę.

Pozdrawiam
M.T.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Kuzmicz

Czytelnik



Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: Volvo S40 1.8 1996
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 13 Gru 2009, 12:25
Temat postu:

Re: ( Volvo S40 & V40 ) S40 nie pracują wszystkie cylindry...


Problem rozwiązany Very Happy przyczyną była cewka zapłonowa. Po rozgrzaniu nie dawała iskry na 1 i 4 cylinder, i auto chodziło tylko na 2 i 3. Aby zdiagnozowac problem nalezy zdjąć czapeczkę ze świecy (gdy nierówno pracuje) (cewki są podwójne ta z czarną koncówką obsługuje 1 i 4 cylinder natomiast cewka z białą końcówką jest od 2 i 3 cylindra) gdy zdejmiemy czapeczkę ze swiecy nr 1 i nr 4 i nadal bdzie chodził jak wczesniej tzn ze do wymiany jest cewka czarna (taka poszła u mnie) Kupiłem nową firmy Valeo (podobno ma byc ok - wczesniej siedział Sagem) koszt ok 100 zł wymiana to 10 min pracy takze kazdy powinien sobie poradzic z tym na włąsną rękę bo to tylko 3 srubki Cool w warsztacie za wymiane z częscią chcieli 200 zł wiec 100 w kieszeni zostaje Smile Po wymianie przejechałem juz ok 300 km i jest super ! Biała maź potwierdzono mi w warsztacie ze to może być skroplona woda Smile Dzięki za pomoc i zainteresowanie tematem ! Mam nadzieje ze komuś ten post pomoze ! Pozdrawiam ! Idea
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo S40 & V40 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S40 & V40 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.


VolvoV60 Cross Country

82 900

2018r.

101 000 km

mazowieckie

VolvoXC 60

144 800

2018r.

130 000 km

śląskie

VolvoV60

34 900

2013r.

259 000 km

łódzkie

VolvoC30

14 900

2009r.

256 850 km

lubelskie

VolvoS60

20 900

2008r.

316 456 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System