Witam. Posiadam Volvo S60 2.0T 2001r. (anglik), model silnika B5204T5. Około 5 miesięcy temu byłem w serwisie volvo by sprawdzili błędy, oto co znaleźli:
-ECM 1300 Mass airflow sensor (ta część została wymieniona na nową)
-ECM 902 Throttle unit (przepustnica, wyczyściłem ją samemu)
-ECM 959F Accelerator pedal position (dokładnie nie wiem o co chodzi z tym błędem)
W serwisie powiedzieli ze naprawa będzie mnie kosztować za samą robociznę około 500funtów bez części, a więc zrezygnowałem i podjąłem się naprawy samemu. Tak jak wyżej napisałem wymieniłem przepływomierz, wyczyściłem przepustnice, lecz nic nie zrobiłem z ost. błędem. Po tych czynnościach wszystko było OK, zrobiłem jakieś 4000km lecz problem wrócił.
Mam problem z obrotami na biegu jałowym. Po odpaleniu silnika wszystko jest OK, (przed wizytą w serwisie obroty skakały wyłącznie na zimnym silniku i nie było czuć tak mocno spadku mocy),teraz obroty są w normie lecz po kilku minutowej jeździe na rozgrzanym silniku obroty zaczynają ponownie wariować, na postoju skaczą pomiędzy 700-1100. Samochód stracił moc, ciężko przyspiesza, na 2-3 biegu momentami odczuwa się brak siły tak jak by miał problem z powietrzem, także gdy zatrzymuje się i wysprzęglam, obroty bardzo szybko spadają do 0 i samochód gaśnie, zapaliła się pomarańczowa kontrolka (wygląda jak mały schemat silnika)„Usterka w układzie kontroli emisji” .
Podłączyłem skaner błędów DTC i wykrył mi ten błąd „P0121 TPS/Pedal Position Sensor A CKT Range/Perf”. Wybrałem opcję usunięcia i błąd zniknął, kontrolka zgasła lecz problem z obrotami i gasnącym silnikiem pozostał. Pomyślałem ze znowu zabrudziła się przepustnica wiec ja wyczyściłem specjalnym preparatem lecz to także nie pomogło. Znalazłem w Internecie informacje że wszystkie S60 wyprodukowane w lat 99-2001 mają fabryczną wadę z przepustnicą firmy Magnet Marelli.
Proszę o pomoc, jakieś sugestie w czym może tkwić problem i jak mógł bym go naprawić. Nie wiem czy wymienić całą przepustnicę na nową lub używkę (wiąże się to z wizytą w serwisie w celu zaprogramowania ), czy może jest to problem z jakimś innym czujnikiem. Sorrki za opisy bledów w jęz. Ang, ale mieszkam w Anglii i tylko takimi dysponuje. Pozdrawiam.
Witam.
Przy tych objawach i bledzie ECM - P0121 na 99% winny jest modul przepustnicyETM i bez jego wymiany (badz "regeneracji" w ktorej skutecznosc na dluzsza mete nie wierze) bledu nie uda sie usunac.
Kupowanie uzywanej / montowanej oryginalnie w autach z poczatku produkcji mija sie z celem bo modul od poczatku bedzie niedomagal lub padnie po krotkim czasie . Jesli zdobedzie Pan modul przepustnicy "swiezszej daty" szansa powodzenia operacji jest wieksza...
Niezaleznie czy modul bedzie pochodzil z innego auta czy bedzie on nowy to bezposrednio po wymianie nalezy zsynchronizowac go z autem ladujac stosowne oprogramowanie.
Ten blad pedalu gazu moze byc nastepstwem uszkodzonej przepustnicy - prosze zaczac od naprawy ETM
Witam.
Przy tych objawach i bledzie ECM - P0121 na 99% winny jest modul przepustnicyETM i bez jego wymiany (badz "regeneracji" w ktorej skutecznosc na dluzsza mete nie wierze) bledu nie uda sie usunac.
Kupowanie uzywanej / montowanej oryginalnie w autach z poczatku produkcji mija sie z celem bo modul od poczatku bedzie niedomagal lub padnie po krotkim czasie . Jesli zdobedzie Pan modul przepustnicy "swiezszej daty" szansa powodzenia operacji jest wieksza...
Niezaleznie czy modul bedzie pochodzil z innego auta czy bedzie on nowy to bezposrednio po wymianie nalezy zsynchronizowac go z autem ladujac stosowne oprogramowanie.
Ten blad pedalu gazu moze byc nastepstwem uszkodzonej przepustnicy - prosze zaczac od naprawy ETM
Witam. Dziękuje za podpowiedź.
Czy kupując nowy/używany moduł przepustnicy z młodszego rocznika musi on posiadać te same oznaczenia co mój aktualny czy jest to bez znaczenia ponieważ znalazłem kilka modeli na ebayu które według opisów pasują do Volvo s60 2.0T lecz mają inne oznaczenia (ja posiadam model Magnet Marelli 8644346, a na ebayu znalazłem tej samej firmy lecz z nr. 8644347).
Pozdrawiam.
Wiatm. Ponownie powracam z moim problemem, mianowicie skaczące obroty i gasnący silnik przy chamowaniu na luzie.
W servisie Volvo wymieniłem przepustnice na nową wzraz z wgraniem oprogramowania oraz przeczyszczeniem "crankcase ventilation system" (dokł. nie wiem jak to przetł.), po opuszczeniu serwisu przejechałem około 1km i problem wciąz istniał nic sie nie zmieniło. Wróciłem do volvo z reklamacją, powiedzieli ze musza ponownie sprawdzic samochód. Nastepnego dnia poinformowali mnie iż trzeba wymienić całą rurę powietrza która dochodzi do przepustnicy, rurę od turbo oraz czujnik temperatury powietrza który znajduje sie na rurze idącej do przepustnicy. Według nich to powoduje nie równe obroty. Koszt całej naprawy wraz z częściami wycenili na 500 funtów (mieszkam w angli). Same cześci kosztowały 160 funtów reszta to robocizna serwisantów. Kolejny raz podjołem sie wymiany samemu jak narazie wymienione jest: przepustnica marki volvo, czujnik temp. powietrza, oraz dodatkowo wymieniłem sensor MAP (czujnik ciśnienia powietrza). Z ruramu narazie sie wstrzymałem poniewarz na moje oko sa wporzadku nie mają raczej żadnych uszkodzeń lub przecieków.Komputer także nie wyświetla żadnych błędów.
Wszystkie częsci były kupowane nowe od dilera volvo wiec sa oryginalne i na gwarancji.
Ręce już mi opadają na to jak poradzić sobie z tym problemem, bardzo proszę o POMOC i sugestie rozwiązania go.
Witam, mam ten sam problem, tylko autko jeszcze nie gaśnie, obroty spadają do ok 500-600, przy hamowaniu na luzie, lecz nie za każdym razem, poza tym ciężko jest ruszyć lub cofnąć bez dodania gazu, obroty wtedy też strasznie spadają w dół
jak narazie żaden mechanik nie jest w stanie pomóc, we wtorek umówiony jestem z elektronikiem w ASO, więc zobaczymy co powie, jeśli sobie poradzisz z tym problemem to napisz bo też mnie już krew zalewa
w ASO nic nie znalezli, podpięcie pod komputer 200zł, wgranie nowego oprogramowania silnika 70zł, zaczynam podejrzewać instalacje gazową, jest zle wyregulowana, goście już z 6 razy regulowali na postoju w 5min a z tego co ostatnio wyczytałem trzeba jezdzić z laptopem po mieście z 50km żeby dobrze zrobić, założyłem nową instalacje za 4000 i od 6miesięcy goście nie są w stanie jej dobrze zrobić, na benzynie obroty również mi skaczą ale jestem już pewny że gaz w to ingeruje, już nigdy w życiu nie skrzywdze auta gazem i czuje że jeszcze z miesiąc i ten gaz z niego wypruje.
Witam, chciałbym troszke odświeżyć temat, problem z obrotami u mnie nadal występuje, oczywiście nikt nie jest w stanie coś z tym zrobić, obroty spadają, falują podczas jakiegoś obciążenia, kręcenia na postoju kierownicą, hamowaniu, włączeniu się wentylatora od chłodnicy itp.
skoro pod komputerem wszystkie parametry są OK, czy może to być przyczyna jakiś kabli, cewek lub świec?
Witam.
Problem w końcu rozwiązany.
Samochód spędził prawie dwa tyg w serwisie volvo, walczyło z nim wielu specjalistów i w końcu udało im się.
Komputer nie wykazywał żadnych błędów (dlatego tyle im się zeszło hehe),
stwierdzili ze świece które mam zamontowane są złe ponieważ były innej firmy niż Volvo (posiadałem NGKi), według nich wszystkie części powinny być oryginalne Volvo jeżeli są innej marki tzn. że są złe. Wymienili świece na oryginalne, wymienili rury: jedna od turbo łącząca się z przepustnicą, druga od powietrza idąca od przepływomierza do turbiny (podobno były nieszczelne), do tego momentu samochód nadal nie pracował stabilnie.
Po kilku dniach testów wykryli w końcu że przepływomierz jest uszkodzony i wysyła złe parametry do komputera który podawał złą mieszankę paliwa.Zamontowali nowy przepływomierz, wgrali nowe oprogramowanie i w Końcu wszystko zaczęło GRAĆ )
Samochód pracuje tak jak powinien, zero skakania obrotów,dławienia się czy gaśnięcia na światłach.
Kosztowało mnie to w cholere kasy i nerw.
Koszt naprawy wraz z częściami 600 funtów.
Volvo stwierdziło ze był to jeden z najdroższych aut które mieli w naprawie, ze względu na to że wielu mechaników poświeciło dużo czasu na znalezienie przyczyny.
Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za porady na tym forum oraz życzę rozwiązania waszych podobnych problemów, oczywiście tańszym kosztem.
ja kupilem przepływomierz z marki bosch dalem za niego 600 zł. Podłączyłem, następnie odłączyłem minusową klemę z akumulatora, poczekałem 2 minuty, i podączyłem spowrotem. gdy dałem auto na zapłon komputer wyświetlił mi inf: Nowe parametry ustawień silnika wykonane (czy coś takiego ). I tyle. Odpaliłem i działa.
ja mialem identyczny problem z obrotami, jak odpalil bylo ok, po chwili oborty wariowaly, a po rozgrzaniu silnika bylo ok (bez obciazania silnika), natomiast po wlaczeniu klimy lub ruszeniu kierownica obroty znowu wariowaly. Poczytalem troche o tym i wszyscy pisali ze to przepustnica, wiec wyczyscilem ja dokladnie i problem zniknal. Podobno po takim zabiegu problem moze szybko powrocic, ale poki co jest tak jak byc powinno.
Witam panowie, mam podobny problem tyle że u mnie jeszcze na biegu jałowym auto nie wkręca się powyżej 4tyś. podczas jazdy idzie już ponad. Myślę może dolot gdzieś nieszczelny. Obroty wariują tak jak i u was dopiero jak się silnik lekko nagrzeje. Zapomniał bym ma ktoś jakies foty jak dostac sie do przepustnicy i ją wyczyscic?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.