Witam !
Mam problem z moja S40 mianowicie po przejechaniu ok 30-40 km i nagrzaniu silnika auto zaczyna chodzić na 3 cylindry (tak mi sie wydaje bo traci moc i turkocze nierówno) - Gdy go zgasze i silnik wystygnie ok 1 godz zapalam i jest znowu ok, chodzi na 4 cylindry. Wymieniłem świece zapłonowe. Ale przewody zostały stare. Czy to może być przyczyną ? Znajomy powiedział mi że może to być brak kompresji na którymś z cylindrów. (Miałem tez tak ze podczas jazdy zaczął chodzic na 3 cylindry a po przejechaniu ok 2 km zaskoczył na 4 wiec czy to nie wyklucza braku kompresji przy rozrzedzonym oleju ? ) Do tego dochodzi objaw białego osadu na miarce do sprawdzania poziomu oleju. Wczesniej zalany był olej mineralny, i ten biały osad już tam był. Oddałem samochód na wymiane oleju i zalali mi półsyntetyk bo stwierdzili ze jak nie bierze to lepiej dla silnika. jezdze dwa tygodnie a ta biała maz na miarce oleju dalej sie pojawia. Co dziwne stan oleju jest ok ani ubywa ani przybywa a na korku od wlewu oleju jest czysciutki ładny olej. Dodam także że mam instalację LPG ale czy na gazie czy bendzynie objawy są identyczne ! Może ktoś wie co jest grane ? Pozdrawiam !
Re: ( Volvo S40 & V40 ) S40 nie pracują wszystkie cylindry...
Jak stare swiece wygladaly,byly rownomiernie zuzyte,mialy jakis osad?moze zawiesza sie jeden z zaworow w glowicy?moim zdaniem sprawdz cisnienie na cylindrach,ewentualnie poddaj cylindry pod cisnienie w celu zlokalizowania ewentualnego uszkodzenia,pozdr _________________ Piwa nie stawiaj,piję tylko czystą...
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Renault Megane IV GrandCoupe
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 02 Gru 2009, 15:27
Temat postu:
Re: ( Volvo S40 & V40 ) S40 nie pracują wszystkie cylindry...
Witam
Ja poruszyłem po Pańskim poście także temat białej mazi na miarce od oleju. Mi ten problem pojawił się teraz zimą. Też mam Volvo S40 1.8 na gaz. Mechanik powiedział mi, że ten problem występuje tam gdzie kołnierz bagnetu do mierzenia oleju jest metalowy a zimą silnik ciężko się dogrzewa więc w ten sposób skrapla się woda. Powiedział, że ten typ tak ma i można z tym jeździć, czy to prawda okaże się "w praniu". Poruszyłem ten temat na kolejnym poście więc może ktoś da jeszcze jakąś inną wskazówkę.
Re: ( Volvo S40 & V40 ) S40 nie pracują wszystkie cylindry...
Problem rozwiązany przyczyną była cewka zapłonowa. Po rozgrzaniu nie dawała iskry na 1 i 4 cylinder, i auto chodziło tylko na 2 i 3. Aby zdiagnozowac problem nalezy zdjąć czapeczkę ze świecy (gdy nierówno pracuje) (cewki są podwójne ta z czarną koncówką obsługuje 1 i 4 cylinder natomiast cewka z białą końcówką jest od 2 i 3 cylindra) gdy zdejmiemy czapeczkę ze swiecy nr 1 i nr 4 i nadal bdzie chodził jak wczesniej tzn ze do wymiany jest cewka czarna (taka poszła u mnie) Kupiłem nową firmy Valeo (podobno ma byc ok - wczesniej siedział Sagem) koszt ok 100 zł wymiana to 10 min pracy takze kazdy powinien sobie poradzic z tym na włąsną rękę bo to tylko 3 srubki w warsztacie za wymiane z częscią chcieli 200 zł wiec 100 w kieszeni zostaje Po wymianie przejechałem juz ok 300 km i jest super ! Biała maź potwierdzono mi w warsztacie ze to może być skroplona woda Dzięki za pomoc i zainteresowanie tematem ! Mam nadzieje ze komuś ten post pomoze ! Pozdrawiam !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S40 & V40 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.