Dołączył: 08 Mar 2012 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): 3miasto Posiadane auto: C70 sport coupe 2002 2,4benz
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 08 Mar 2012, 23:26
Temat postu:
pali bezpiecznik od zapłonu
Witam forumowe grono!
Problem tyczy się c70 sport coupe 2,4 benzyna 2002r. Auto stało około pół roku na dworzu. Przy próbie odpalenia cisza jak makiem zasiał. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie działa NIC. Działa podświetlenie kabiny i drzwi ale to poza stacyjką wiec nie ma związku. Aku miernikiem sprawdzone, ok. Bezpieczniki sprawdzone [przepalone wymienione], ok. Pod kable od innego auta podpięte, wciąż nic. Znowu bezpieczniki i tu zaskoczenie. Bezpiecznik [15A pierwszy z lewej] przepalony - znowu! Po wymianie bezpiecznika próba odpalenia. I tu uwaga! W momencie przekręcenia kluczyka w stacyjce następuje spalenie bezpiecznika. Oryginalnie jest tam 15A. I tak po koleji przy kolejnych próbach: 20A przepaliło, 25A przepaliło, 30A przepaliło. Z racji na niechęć do spalenia czegoś w aucie koniec wstawiania większych bezpieczników. Co należy sprawdzić i w jakiej kolejności aby usterkę usunąć? schematy studiuję ale to dla mnie magia niestety. Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Podejrzewam uszkodzenie ,przetarcie izolacji wiązki np; przy przejsciu przez sciankę . Lub na styku do metalu . Mogło też nastąpić zalanie instalacji w wyniku nieszczelnosci w karoserii. Moja rada. Każdą widoczną wiązkę odciągnuj od metalu . Zobacz do styczników czy nie są wilgotne . . Sprobuj ruszyć rozrusznik na krótko ,bezpośrednio z aku.
Ostatnio zmieniony przez gabryiel dnia Pią 09 Mar 2012, 18:55, w całości zmieniany 1 raz
Każdą widoczną wiązkę odciągnąć od metalu? Nie popadałbym w aż taką panikę, wiązka idąca od świateł nie ma wpływu na zapłon widoczne mi kable przeglądałem już dwukrotnie ale zobaczę je jeszcze raz. W kwestii pchania auta - niestety jest to automat. Bez lawety nie podchodz Ruszenie rozrusznikiem nic mi nie da. Bez prądu np na świecach lub na pompie nie odpalę. Poza tym rozrusznik to dopiero III położenie stacyjki a bezpiecznik pali już po I przekręceniu kluczyka. Urodził się pomysł: pompa paliwa stanęła na amen, w momencie zapłonu pali bezpiecznik
Przepalający się bezpiecznik jest opisany na klapce jako "Ign. Switch / Contact Syst. " . W kwestii pompy paliwa - ma ona swoje bezpieczniki w tym samym rzedzie [15A] od prawej drugi [fuel pomp ign. coil] i od prawej trzeci [fuel pomp ign. coil injectors]. Tak wiec pomysł o zatartej pompie wydaję się upadł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.