Mam problem nie zalącza mi się AWD czyli 4x4 gdy przód wpada w poslizg próbowałem wywołac ta reakcje nie raz gdzies na trawie czy sniegu i nic przód kręci a tył wogole. w kompóterze nie ma zadnych błędów. i nie wiem czemu wał który biegnie do tyłu sie nie obraca ... prosze o szybką pomoc.
nie bardzo znam ten samochód ale spróbuję Ci pomóc masz tam reduktor ? wydaje mi się że w tym aucie takiego czegoś nie ma . Możesz włączać i rozłączać napędy z kabiny za pomocą pstryczka ? chyba też nie będzie takiej opcji ? jeżeli nie ma takich żeczy jak pstryczek albo reduktor a napęd jest stały na 2 koła i przekazuje moc na tył gdy przód traci przyczepność to masz uszkodzone albo sprzęgło wiskotyczne zamontowane na wale albo rozsypała się skrzynia kontowa
Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 AWD D5 problem z napędem PILNE
Odkręć wał przy skrzyni kontowej 4maks 6 Śrubek podnieś przód do góry najlepiej jedną stronę odpal auto wrzuć bieg i spróbuj zrobić osłuch skrzyni kontowej czy nic tam w niej nie brzęczy jeśli będzie cicho zgaś auto i daj na luz złap ręką za flansze do której był przykręcony wał zwróć uwagę na to czy wałek atakujący nie ma luzów gora doł prawo lewo i obracaj nim w prawo zwroć tez owagę czy podczas kręcenia nie zacina się jeżeli nic nie wzbudzi twoich podejżeń . Masz na 100% uszkodzone sprzęgło wiskotyczne jest zamontowane na wale tak mniej więcej na środku auta i jest całkiem spore jak zajżysz pod spód to odrazu będziesz wiedział ,że to jest to cała operacja nie powinna zająć Ci więcej niż 1,5 2 h
Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 172 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zamość Posiadane auto: VOLVO 850 GLT 2,4l 20v; S70 T5; 2 x VOLVO XC70 2,4 l TURBO
Piwa: 14/2
Wysłany: Sob 26 Gru 2009, 02:43
Temat postu:
Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 AWD D5 problem z napędem PILNE
Witam. W większości przypadków problem taki jak Twój spowodowany jest uszkodzeniem jednego z elementów przekładni kontowej a tym elementem jest tuleja która zachodzi na wał. Musisz rozebrać a raczej odkręcić dyferencjał i sprawdzić stan elementów. Koszt tego elementu to ok 800 zł :/ tyle ja zapłaciłem kilka miesięcy temu w serwisie. Zdarzają się też przypadki w których dochodzi do jednoczesnego starcia frezów na wale i tulei. W takim przypadku oprócz samej tulei musisz w zasadzie kupić cały dyfer. Tak było w moim przypadku. Używany dyfer w dobrym stanie znalazłem na allegro za 1200 zł. W serwisie lub w www.scandicar.eu tuleję dostaniesz bez problemu gdyż to właśnie one najczęściej się niszczą z pozostałymi elementami dyfra jest problem.
Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): chicago Posiadane auto: xc90 t6 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 28 Sty 2010, 22:57
Temat postu:
volvo xc90 t6 2004
jestem posiadaczem xc90 t6 2004 mam podobny jak nie identyczny problem z napedem na tyl procze napisz czy juz naprawiles usterkke jaka byla przyczyna i gdzie naprawiales dzieki z gory
Mam problem nie zalącza mi się AWD czyli 4x4 gdy przód wpada w poslizg próbowałem wywołac ta reakcje nie raz gdzies na trawie czy sniegu i nic przód kręci a tył wogole. w kompóterze nie ma zadnych błędów. i nie wiem czemu wał który biegnie do tyłu sie nie obraca ... prosze o szybką pomoc.
Witam
Na poczatek niczego nie rozkrecaj!
Zacznij od wizyty w ASO lub u kogos kto bedzie w stanie odczytac bledy modulu sterujacego napedem na 4 kola (DEM) i upewnij sie czy nie ma tam zarejestrowanych bledow (najbardziej prawdopodobne ze bedzie zarejestrowany blad DEM-0007 i w takim przypadku popros o wymienienie czujnika temperatury i cisnienia oleju sprzeglaAOC).
Jesli chodzi o przekladnie katowa to bedac pod autem sprawdz czy przy dzwigni zmiany biegow ustawionej w polozeniu P / lub jesli masz skrzynie manualna - przy wlaczonym ktorymkolwiek biegu (silnik zgaszony) wal napedowy da sie obracac . Jesli tak to mozliwe ze ulegl uszkodzeniu wieloklin na polaczeniu skrzyni biegow z przekladnia katowa.
Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa Posiadane auto: MB E300 Coupe
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 23 Lip 2010, 10:01
Temat postu:
Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 AWD D5 problem z napędem PILNE
Witam!
Mam ten sam problem.
Przy podniesionym samochodzie i skrzyni w pozycji P mogę swobodnie obracać wałem idącym od przekładni w kierunku HALDEX-u. Ciężko nawet wyczuć by cokolwiek próbowało zazębiać. DEM nic nie zgłasza. Samochód obecnie pracuje jako FWD.
Pytania:
1. czy według was powyższy objaw świadczy jednoznacznie o uszkodzeniu przekładni kątowej (tulei itp)?
2. Krako pisał o tulei zachodzącej na wał.
Jest to tuleja zachodząca na wał idący z przekładni do HALDEX-u czy tuleja pomiędzy skrzynią biegów a przekładnią kątową? Z drugiej strony gdyby to była tuleja pomiędzy skrzynią biegów a przekładnią kątową to skąd brałby się napęd na przednie koła gdyby ta tuleja była uszkodzona?
3. Czy dobrze myślę, że skrzynia jest spięta na sztywno przez przekładnię z wałem idącym od przekłądni w kierunku Haldex-u?
4. Jak jednoznacznie określić, że AWD działa na podnośniku.
Chodzi mi o to czy ktoś przeprowadzał takie doświadczenie typu:
"Po podniesieniu samochodu po zakręceniu jednym kołem kręcą się wszystkie, po podniesieniu samochodu i włączeniu skrzyni w pozycję D kręcą się wszystkie itp."
Na to pytanie poproszę o odpowiedź tylko kogoś kto sam robił takie doświadczenie. Teorii słuszałem już bardzo dużo teraz szukam odpowiedzi praktyka.
5. Czy olej w skrzyni biegów i olej w przekładni kątowej to osobne obwody smarowania? To znaczy czy odkręcając przekłądanie kątową opróżni mi się skrzynia biegów z oleju , który niedawno wymieniałem? Czy jest możliwość by resztki ze spiłowanej tulei przedostały się do skrzyni biegów i ją uszkodziły w przyszłości?
Przepraszam, być może odpowiedzi są oczywiste ale ja staram się zrozumieć źródło problemu , biegam po wielu forach naszych i obcojęzycznych i ciągle nie mogę do końca zrozumieć jak to jest z tą przekładnią kątową w VOLVO.
Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Słoneczna California Posiadane auto: Volvo XC90 I SEAT LEON
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 30 Lis 2010, 15:04
Temat postu:
Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 AWD D5 problem z napędem PILNE
witam, mam ten sam problem pojawił sie snieg, przod "kopie" w sniegu koła sie obracaja a tył stoji , czy naprawiliście to? jezeli tak to gdzie ? pozdrawiam _________________ "Urodziłem się na 52˚ szerokości geograficznej północnej i 20˚ długości geograficznej wschodniej wylosowałem Polskę.... ...w pokerze po takim rozdaniu mówi się pas. ....."
Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa Posiadane auto: MB E300 Coupe
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 30 Lis 2010, 17:00
Temat postu:
Re: ( Volvo XC60 & XC90 ) XC90 AWD D5 problem z napędem PILNE
Ja naprawiem swój wymieniając tuleje pomiędzy skrzynia a przekładni katowa. Koszt tulei 550 plus robocizna ok 500. Cieszyłem się jak mały Kazio gdy po zdjęciu przekładni katowej okazało sie że na katowce nie zostały zjechane zeby a więc nie musiałem jej wymieniać. Wystarczyła wymiana tulei.
Przypadki są trzy:
1. Zjechana tuleja.
2. Zjechała tuleja+ zjechana przekladnia katowa
3. Pkt.2 plus dodatkowo zapieczona tuleja na walku skrzyni biegów. czasami bardzo ciężko ta tuleje odłączyć od skrzyni.
Wszystko mozna ocenić dopiero po zdjęciu przekładni katowej.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo XC60 & XC90 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.