juz od ponad roku czasu mam następujący problem :
podczas jazdy od 120km/h w góre przy nagłym szybkim ruchu (szarpnięcie) kierownicą w lewo i z powrotem lub w prawo i z powrotem tyłem samochodu rzuca co przy jezdzie w zime jest bardzo niebezpieczne na śliskiej nawiezchni, amortyzatory mam dobre w 85% na całym aucie, wymieniałem już 4 tuleje z tyłu w tym dwie trzymające kabine tych dwóch najwiekszych przy wahaczu jeszcze nie wymieniłem, a reszta jest w dobrym stanie stwierdził mechanik nie wiem juz co mam dalej robic moze ktos doradzi ? !
Jak szarpie Ci kierownicą to powinieneś raczej zwrócić uwagę na przednie zawieszenie. Sprawdź czy któryś z drążków nie ma luzów. Często luzy na drążkach powodują że w momencie przyśpieszania lub np wrzucania na luz pojawia się szarpanie kierownicą.
ja sam tak delikatnie szarpie kierownicą robiąc takie szybkie ruchy i przy wiekszej prędkości czuć jak tyłek mi lata lub ucieka jak kto woli. ale poszukam tego o czym ty piszesz.
Jak sam tak robisz przy 120km/h to powodzenia, przy takich predkościach robi się tylko spokojne ruchy, za to zarzucanie tyłem to tylko i wyłącznie twoja zasługa. Problem by był wtedy gdyby sytuacja miała miejsce przy ok.70km/h.
przy mniejszych predkosciach to tez występuje tylko mniej wyczuwalne poszukam jak wspominales luzu na drążku kierowniczym, np jezdzilem znajomego volvo taki sam rocznik i motor i taka usterka nie występuje
Ja miałem problem z końcówka drążka. Dobre było to że na ustawieniu zbieżności człowiek który ją ustawiał nie zauważył tego lub może nie chciał nawet tego widzieć. Całe szczęście w porę ustaliło się przyczynę szarpania:)
Jak przy mniejszy prędkościach to już inna rozmowa.. faktycznie to mogą być drążki, albo pokrzywione felgi, moga wyglądać prosto a będą minimalnie pokrzywione i będzie ci auto latać po drodze.
mam wlasnie podobny problem jak znajdziesz przyczyne to daj znac
u mnie jest tak ze czasem jak jade po wybojach to tylkiem zarzuca lub popoprzecznych przeszkodach (chociaz wzdluznych czasem tez)
pozdro _________________ polska drukarnia w UK drukujemy ulotki, wizytowki, wrzutki, dokumenty firmowe, kalendarze, banery, projekty ulotek, logo firmy itp powiedz jakie masz potrzeby, służymy radą
i dalej ten sam problem przy jezdzie powyżej 120 km/h szybki ruch kierownicy lewo lub prawo powoduje że tył auta z opóżnieniem reaguje i z opóżnieniem zachodzi, w zime już dwa razy postawiło mnie bokiem co było niebezpieczne i dobrze ze nic sie nie stało mi i aucie. zbierzność laserowo ustawiona i dalej [cenzura] lata z opóżnieniem większośc tulejek wymieniłem pół roku temu na zawieszeniu tylnim oprócz tych dwóch najwiekszych ale jak mechanicy pręta wsadzali i podważali to mówili że nic tam nie chodzi tak zastanawiam się czy za nie się brać ale koszt jednej to około 350zł wiec za dwie 700zł plus robota bo aby do nich dojsc to jeszcze raz trzeba wszystko razem z tarczami od hamulców demontować , akurat one są tak ustawione w kierunku bocznym tak jak by to one odpowiadały za ruchy w lewo i prawo tylko cenzura bedzie jak to nic nie pomoże i dalej bedzie tak samo !!! na diagnostyce na szarpakach diagnosta mówił że tył stabilnie stoi. wiec już nie mam głowy za co jeszcze można się brać ,
ok laserowo czy nie ale chodzi o tylne kola
ja juz wiem na sto procent ze mam tylne kola do ustawienia dzis jade to zrobic
tylko powtarzam tylne
dlatego to pisze tyle razy bo bylem juz u 3 fachowcow od zbieznosci wydalem juz troche kasy na to a rezultatow zero, jeden nawet mowil wczoraj ze ustawie ci po swojemu a nie tak jak wedlug ksiazki
no i ustawil dalej to samo
jak tak auto sobie stalo na podnosniku ja zauwazylem golym okiem ze prawe tylnie kolo jest krzywo tak jak by skrecac do srodka mialo i mu to mowie a on ze: oooo panie a tylnich to my nie robimy a na wjezdzie do warsztatu 3 metrowa reklama ze 4 kola robia
w kazdym razie znalazlem profesjonalna firme ktora sie tylko i wylacznie zbieznoscia zajmuje i dzis tam jade
to dam znac co i jak _________________ polska drukarnia w UK drukujemy ulotki, wizytowki, wrzutki, dokumenty firmowe, kalendarze, banery, projekty ulotek, logo firmy itp powiedz jakie masz potrzeby, służymy radą
tylne kolo naprostowane wszystko wrocilo do normy
a juz mialem caly tyl wymieniac bo mialem okazje
pozdro _________________ polska drukarnia w UK drukujemy ulotki, wizytowki, wrzutki, dokumenty firmowe, kalendarze, banery, projekty ulotek, logo firmy itp powiedz jakie masz potrzeby, służymy radą
no w końcu usterke udało się namierzyć i naprawić. za to wszystko była odpowiedzialna źle ustawiona zbierzność, większość tuleji nie potrzebnie była zmieniana ! najprawdopodobniej dlatego wcześniejsi mechanicy źle ustawiali zbieżność ponieważ mieli rozkalibrowane urzadzenie do ustawiania kół ,dopiero czwarty mechanik ustawił to poprawnie i na chwile obecną to wogóle nie poznaje auta , na drodze jedzie tak jak pociąg w torach i jest o wiele bardziej stabilniejsze ,problem latania i rzucania tyłem znikną !!! i na ten efekt czekałem. pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Układ jezdny- układ hamulcowy-zawieszenie-układ kierowniczy
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.