Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo S40 & V40 ) pompa paliwowa w 1,9 TD



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo S40 & V40 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamo06-1983

Debiutant



Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 30
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zwoleń
Posiadane auto: Volkswagen Passat B5 FL 1.9TDI AVF 130KM 2001r.
Piwa: 1/13
Wysłany: Pią 15 Sty 2010, 18:15
Temat postu:

pompa paliwowa w 1,9 TD


Witam gdzie znajduje się pompa paliwowa w carismie z silnikiem 1,9 TD F8Qt 90 km z 1997? Wnioskuję że moje auto ma problem z rozruchem ponieważ pompa nie trzyma paliwa i kręci na sucho aż napompuje i zapali za drugim albo trzecim razem po dłuższej przerwie np. postoju na parkingu ok 8 godz. Jeżeli ktoś posiada schemat z opisem pompy paliwowej albo pompy wysokiego ciś. z góry dzięki. Pozdrawiam.
Powrót do góry
pawelsonx

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 481
Skąd jesteś (miejscowość / region): ireland
Posiadane auto: scenic 1.4 16v
Piwa: 50/3
Wysłany: Pią 15 Sty 2010, 23:57
Temat postu:

Re: ( Volvo S40 & V40 ) pompa paliwowa w 1,9 TD


pompa znajduje sie tam gdzie filtr paliwa pod bezpiecznikami
Powrót do góry
pawelsonx

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 481
Skąd jesteś (miejscowość / region): ireland
Posiadane auto: scenic 1.4 16v
Piwa: 50/3
Wysłany: Sob 16 Sty 2010, 00:00
Temat postu:

Re: ( Volvo S40 & V40 ) pompa paliwowa w 1,9 TD


co do odpalania sprawdź przelewy na wtryskach oraz szczelność (oringi) LDA i zaworu korygującego kont wtrysku
Powrót do góry
pawelsonx

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 481
Skąd jesteś (miejscowość / region): ireland
Posiadane auto: scenic 1.4 16v
Piwa: 50/3
Wysłany: Sob 16 Sty 2010, 00:05
Temat postu:

Re: ( Volvo S40 & V40 ) pompa paliwowa w 1,9 TD


wymrugaj błędy zwierając pin pierwszy i 4 w gnieździe obdII
dlugie mrugniecia liczby dziesiątek krotkie mrugniecia pojedyncze np dwa długiei jeden krotki to 21 itp

a po więcej informacji zapraszam tu http://forum.mitsumaniaki.pl/index.php?ap=15325
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
adamo06-1983

Debiutant



Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 30
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zwoleń
Posiadane auto: Volkswagen Passat B5 FL 1.9TDI AVF 130KM 2001r.
Piwa: 1/13
Wysłany: Sob 16 Sty 2010, 16:14
Temat postu:

Re: ( Volvo S40 & V40 ) pompa paliwowa w 1,9 TD


Zmieniałem już węże przelewowe wtryskiwaczy ale nie pomogło, czujnik kąta wtrysku nowy. Nie bardzo wiem o co chodzi z tym wymruganiem błędów? Pompa paliwowa jest elektroniczna?
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sob 16 Sty 2010, 16:14
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
pawelsonx

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 481
Skąd jesteś (miejscowość / region): ireland
Posiadane auto: scenic 1.4 16v
Piwa: 50/3
Wysłany: Nie 17 Sty 2010, 18:21
Temat postu:

Re: ( Volvo S40 & V40 ) pompa paliwowa w 1,9 TD


pompa wtryskowa jest mechaniczna a tylko dynamiczny kont wtrysku jest regulowany przez ecu poprzez zawór przestawiacza wtrysku w pompie .
Zasada działania jest prosta jak budowa cepa .

Statyczny kont wtrysku powinien być ustawiany przy każdej zmianie rozrządu. Ecu steruje zaworem przestawiacza wtrysku zależnie od warunków pracy np temperatura prędkości obrotowa itp. kontrole nad rzeczywistym wtryskiem ma czujnik położenia iglicy na 1 wtrysku sterującym i czujnik położenia wału z tych danych ecu koryguje kont wtrysku do takiego jaki powinien być w danym momencie.

Dlatego uszkodzenie czujnika położenia iglicy w 1 wtrysku daje takie same efekty jak niedziałający zawór przestawiający kont wtrysku.

zęby to sprawdzić najlepiej zewrzeć pin 1 i4 w gnieździe i zliczyć mrugnięcia lampki czek engine i jeżeli nastąpiła jakaś nieprawidłowość z którymś z czujników wtedy ecu mrugnięciami zasygnalizuje.


A tak z czystej ciekawości co to jest czujnik konta wtrysku?? Bo takiego nie ma w tych silnikach
Powrót do góry
adamo06-1983

Debiutant



Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 30
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zwoleń
Posiadane auto: Volkswagen Passat B5 FL 1.9TDI AVF 130KM 2001r.
Piwa: 1/13
Wysłany: Pon 18 Sty 2010, 19:38
Temat postu:

Re: ( Volvo S40 & V40 ) pompa paliwowa w 1,9 TD


Miałem na myśli zawór regulacji kąta wtrysku. Jeżeli chodzi o wtrysk z kablem był dobry w momencie kiedy byłem u gościa który wymienił mi końcówki wtryskiwaczy ale ma już swoje lata więc trzeba będzie sprawdzić. Interesuje mnie jeszcze zasada działania pompy pod bezpiecznikami przy filtrze paliwa
Powrót do góry
Bogdan660801

Czytelnik



Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: carisma 1.9 Td
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 03 Maj 2010, 22:15
Temat postu:

układ zasilania


Witam mam takie pytanie carisma 1.9 td coraz ciężej odpala , trzeba sporo pokręcić jak również przy rozgrzanym silniku a teraz wogóle nie pali po odkręceniu przewodu od wtryska nie idzie paliwo po pociągnięciu na wyższych obrotach odpala nie ma wolnych obrotów gaśnie..
Co może być powodem ?


Czekam na odpowiedzi
Dziękuje
Powrót do góry
adamo06-1983

Debiutant



Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 30
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zwoleń
Posiadane auto: Volkswagen Passat B5 FL 1.9TDI AVF 130KM 2001r.
Piwa: 1/13
Wysłany: Wto 04 Maj 2010, 14:06
Temat postu:

Re: ( Volvo S40 & V40 ) pompa paliwowa w 1,9 TD


Do Bogdan660801 najlepiej jakbyś założył nowy temat, kiedy wymieniałeś filtr paliwa,
Powrót do góry
Bogdan660801

Czytelnik



Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: carisma 1.9 Td
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 05 Maj 2010, 16:42
Temat postu:

Re: ( Volvo S40 & V40 ) pompa paliwowa w 1,9 TD


adamo06-1983

Zacząłem od wymiany filtra czyszczenia zbiornika, sprawdzenie szczelnosci przewodów , wstawiłem dodatkowo filterek paliwa przezroczysty zeby widac było czy przed pompą jest paliwo lub powietrze także paliwo jest powietrza niema do pompy dochodzi paliwo a nie mozna uruchomić . Po odkreceniu przewodów wtryskowych niema ani kropli paliwa, zaworek gaszenia silnika wymieniłem na drugi sprawny ( pożyczyłem od kolegi też z carismy ) nie wiem dalej co jest.. nie wiem czy ma wpływ czujnik kąta wtrysku gdyby był nie sprawny lub może coś innego . Bo myślę że pompa po odkręceniu przewodów wtryskowych powinna dać troszkę paliwa wtedy jest bez ciśnienia . Proszę o pomoc


Dzięki za odpowiedz.
Powrót do góry
pawelsonx

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 481
Skąd jesteś (miejscowość / region): ireland
Posiadane auto: scenic 1.4 16v
Piwa: 50/3
Wysłany: Sro 05 Maj 2010, 18:20
Temat postu:

Re: ( Volvo S40 & V40 ) pompa paliwowa w 1,9 TD


Bogdan660801 napisał:
adamo06-1983

Zacząłem od wymiany filtra czyszczenia zbiornika, sprawdzenie szczelnosci przewodów , wstawiłem dodatkowo filterek paliwa przezroczysty zeby widac było czy przed pompą jest paliwo lub powietrze także paliwo jest powietrza niema do pompy dochodzi paliwo a nie mozna uruchomić . Po odkreceniu przewodów wtryskowych niema ani kropli paliwa, zaworek gaszenia silnika wymieniłem na drugi sprawny ( pożyczyłem od kolegi też z carismy ) nie wiem dalej co jest.. nie wiem czy ma wpływ czujnik kąta wtrysku gdyby był nie sprawny lub może coś innego . Bo myślę że pompa po odkręceniu przewodów wtryskowych powinna dać troszkę paliwa wtedy jest bez ciśnienia . Proszę o pomoc


Dzięki za odpowiedz.


jeżeli posiadasz carisme to koło kierowcy jes złącze diagnostyczne zewrzyj pierwszy pin z masą lub z pinem 4 (na nim jest masa) przekręć stacyjkę i powinny mrugać ci kontrolki ciebie interesuje ta od silnika dlugie mrugnięcia to dziesiątki szybkie jednostki np dwa długie 3 krótkie to 23 policz i podaj.

Jak do zaworu stop idą 3 przewody to masz pozamiatane . jednym idzie plus drugim minus a trzecim kod immo który jest indywidualny dla każdego samochodu .

w carismie często pada transporder w kluczu spróbuj innym kluczykiem odpalić


a mam pytanie jak się dostałeś do tego zaworu stop bo z tego co sie orientuje to bardzo ciężko bo jest za kaseta pancerna i kupa roboty jet z tym ??
Powrót do góry
Bogdan660801

Czytelnik



Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: carisma 1.9 Td
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 06 Maj 2010, 23:47
Temat postu:

Re: ( Volvo S40 & V40 ) pompa paliwowa w 1,9 TD


ta moja carisma to 97 rok produkcji silnik renówki 1.9 td gaz na linkę ma zaworek do gaszenia i czujnik kąta wtrysku ( chyba ) to chyba kody mrugnięcia tej pompy nie dotyczą. Do zaworka gaszenia wycięta była osłona jak kupiłem.Pompa lukas czy te wszystkie pompy pasują czy są jakieś rodzaje bo mają różne numery chodzi mi tylko o lukas bo bosza to nie pasuje chyba . Czy jak jest zatarta pompa to zerwie pasek rozrządu? Czy moze byc cos zapchane jakies sitko dysze

dziekuje za odpowiedz pozdrawiam.
Powrót do góry
pawelsonx

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 481
Skąd jesteś (miejscowość / region): ireland
Posiadane auto: scenic 1.4 16v
Piwa: 50/3
Wysłany: Pią 07 Maj 2010, 11:39
Temat postu:

Re: ( Volvo S40 & V40 ) pompa paliwowa w 1,9 TD


w carismie dotyczą kody migowe masz parę czujników . Ja mam identyczny samochód i jakoś u mnie działa jak u setki innych http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981

To co twierdzisz ze jest czujnikiem kąta wtrysku jest zaworem przestawiającym wtrysk (dynamiczny ) staruje nim ecu a dane do wylicznia kat wtrysku pobiera z czujnika wzniosu iglicy we wtrysku sterującym czujnika położenia walu oraz takiej kostce na dźwigni gazu(potencjometr)

Zanim weźmiesz się za wymianę pompy to sprawdź czy pompa paliwa ta co jest pod bezpiecznikami daje paliwo.

w pompie wtryskowej sa dwie sekcje jedna jest to pompa wstępna i często potrafi padać wymienia się w niej łopatki (podobnież da się bez demontażu i kosztuje grosze). Mozna tez podnieść ciśnienie.

w tym silniku przy dużych przebiegach potrafią ściąć się kliny na kołach np od pompy lub od wału itp posprawdzaj.

Jak masz zawór z immo to bym proponował odpalać z innego klucza dość często padają transpondery w kluczyku nawet jak nie masz immo w zaworze stop to w czasie odpalania sprawć czy idzie napięcie na zawór (bo immo odcina ) Prawdopodbnie masz immo z odcięciem zasilania ja w swoim mam zawór z immo który mimo napięcia nie otworzy sie jak nie dostanie kodu
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo S40 & V40 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S40 & V40 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.


VolvoV40

63 900

2019r.

132 000 km

mazowieckie

VolvoXC 60

135 900

2019r.

98 000 km

mazowieckie

VolvoV60

99 900

2020r.

85 000 km

mazowieckie

VolvoInny

91 900

2018r.

229 000 km

świętokrzyskie

VolvoS90

101 544

2017r.

85 000 km

kujawsko-pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System