Witam gdzie znajduje się pompa paliwowa w carismie z silnikiem 1,9 TD F8Qt 90 km z 1997? Wnioskuję że moje auto ma problem z rozruchem ponieważ pompa nie trzyma paliwa i kręci na sucho aż napompuje i zapali za drugim albo trzecim razem po dłuższej przerwie np. postoju na parkingu ok 8 godz. Jeżeli ktoś posiada schemat z opisem pompy paliwowej albo pompy wysokiego ciś. z góry dzięki. Pozdrawiam.
wymrugaj błędy zwierając pin pierwszy i 4 w gnieździe obdII
dlugie mrugniecia liczby dziesiątek krotkie mrugniecia pojedyncze np dwa długiei jeden krotki to 21 itp
Zmieniałem już węże przelewowe wtryskiwaczy ale nie pomogło, czujnik kąta wtrysku nowy. Nie bardzo wiem o co chodzi z tym wymruganiem błędów? Pompa paliwowa jest elektroniczna?
pompa wtryskowa jest mechaniczna a tylko dynamiczny kont wtrysku jest regulowany przez ecu poprzez zawór przestawiacza wtrysku w pompie .
Zasada działania jest prosta jak budowa cepa .
Statyczny kont wtrysku powinien być ustawiany przy każdej zmianie rozrządu. Ecu steruje zaworem przestawiacza wtrysku zależnie od warunków pracy np temperatura prędkości obrotowa itp. kontrole nad rzeczywistym wtryskiem ma czujnik położenia iglicy na 1 wtrysku sterującym i czujnik położenia wału z tych danych ecu koryguje kont wtrysku do takiego jaki powinien być w danym momencie.
Dlatego uszkodzenie czujnika położenia iglicy w 1 wtrysku daje takie same efekty jak niedziałający zawór przestawiający kont wtrysku.
zęby to sprawdzić najlepiej zewrzeć pin 1 i4 w gnieździe i zliczyć mrugnięcia lampki czek engine i jeżeli nastąpiła jakaś nieprawidłowość z którymś z czujników wtedy ecu mrugnięciami zasygnalizuje.
A tak z czystej ciekawości co to jest czujnik konta wtrysku?? Bo takiego nie ma w tych silnikach
Miałem na myśli zawór regulacji kąta wtrysku. Jeżeli chodzi o wtrysk z kablem był dobry w momencie kiedy byłem u gościa który wymienił mi końcówki wtryskiwaczy ale ma już swoje lata więc trzeba będzie sprawdzić. Interesuje mnie jeszcze zasada działania pompy pod bezpiecznikami przy filtrze paliwa
Dołączył: 03 Maj 2010 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: carisma 1.9 Td
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 03 Maj 2010, 22:15
Temat postu:
układ zasilania
Witam mam takie pytanie carisma 1.9 td coraz ciężej odpala , trzeba sporo pokręcić jak również przy rozgrzanym silniku a teraz wogóle nie pali po odkręceniu przewodu od wtryska nie idzie paliwo po pociągnięciu na wyższych obrotach odpala nie ma wolnych obrotów gaśnie..
Co może być powodem ?
Dołączył: 03 Maj 2010 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: carisma 1.9 Td
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 05 Maj 2010, 16:42
Temat postu:
Re: ( Volvo S40 & V40 ) pompa paliwowa w 1,9 TD
adamo06-1983
Zacząłem od wymiany filtra czyszczenia zbiornika, sprawdzenie szczelnosci przewodów , wstawiłem dodatkowo filterek paliwa przezroczysty zeby widac było czy przed pompą jest paliwo lub powietrze także paliwo jest powietrza niema do pompy dochodzi paliwo a nie mozna uruchomić . Po odkreceniu przewodów wtryskowych niema ani kropli paliwa, zaworek gaszenia silnika wymieniłem na drugi sprawny ( pożyczyłem od kolegi też z carismy ) nie wiem dalej co jest.. nie wiem czy ma wpływ czujnik kąta wtrysku gdyby był nie sprawny lub może coś innego . Bo myślę że pompa po odkręceniu przewodów wtryskowych powinna dać troszkę paliwa wtedy jest bez ciśnienia . Proszę o pomoc
Zacząłem od wymiany filtra czyszczenia zbiornika, sprawdzenie szczelnosci przewodów , wstawiłem dodatkowo filterek paliwa przezroczysty zeby widac było czy przed pompą jest paliwo lub powietrze także paliwo jest powietrza niema do pompy dochodzi paliwo a nie mozna uruchomić . Po odkreceniu przewodów wtryskowych niema ani kropli paliwa, zaworek gaszenia silnika wymieniłem na drugi sprawny ( pożyczyłem od kolegi też z carismy ) nie wiem dalej co jest.. nie wiem czy ma wpływ czujnik kąta wtrysku gdyby był nie sprawny lub może coś innego . Bo myślę że pompa po odkręceniu przewodów wtryskowych powinna dać troszkę paliwa wtedy jest bez ciśnienia . Proszę o pomoc
Dzięki za odpowiedz.
jeżeli posiadasz carisme to koło kierowcy jes złącze diagnostyczne zewrzyj pierwszy pin z masą lub z pinem 4 (na nim jest masa) przekręć stacyjkę i powinny mrugać ci kontrolki ciebie interesuje ta od silnika dlugie mrugnięcia to dziesiątki szybkie jednostki np dwa długie 3 krótkie to 23 policz i podaj.
Jak do zaworu stop idą 3 przewody to masz pozamiatane . jednym idzie plus drugim minus a trzecim kod immo który jest indywidualny dla każdego samochodu .
w carismie często pada transporder w kluczu spróbuj innym kluczykiem odpalić
a mam pytanie jak się dostałeś do tego zaworu stop bo z tego co sie orientuje to bardzo ciężko bo jest za kaseta pancerna i kupa roboty jet z tym ??
Dołączył: 03 Maj 2010 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: carisma 1.9 Td
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 06 Maj 2010, 23:47
Temat postu:
Re: ( Volvo S40 & V40 ) pompa paliwowa w 1,9 TD
ta moja carisma to 97 rok produkcji silnik renówki 1.9 td gaz na linkę ma zaworek do gaszenia i czujnik kąta wtrysku ( chyba ) to chyba kody mrugnięcia tej pompy nie dotyczą. Do zaworka gaszenia wycięta była osłona jak kupiłem.Pompa lukas czy te wszystkie pompy pasują czy są jakieś rodzaje bo mają różne numery chodzi mi tylko o lukas bo bosza to nie pasuje chyba . Czy jak jest zatarta pompa to zerwie pasek rozrządu? Czy moze byc cos zapchane jakies sitko dysze
To co twierdzisz ze jest czujnikiem kąta wtrysku jest zaworem przestawiającym wtrysk (dynamiczny ) staruje nim ecu a dane do wylicznia kat wtrysku pobiera z czujnika wzniosu iglicy we wtrysku sterującym czujnika położenia walu oraz takiej kostce na dźwigni gazu(potencjometr)
Zanim weźmiesz się za wymianę pompy to sprawdź czy pompa paliwa ta co jest pod bezpiecznikami daje paliwo.
w pompie wtryskowej sa dwie sekcje jedna jest to pompa wstępna i często potrafi padać wymienia się w niej łopatki (podobnież da się bez demontażu i kosztuje grosze). Mozna tez podnieść ciśnienie.
w tym silniku przy dużych przebiegach potrafią ściąć się kliny na kołach np od pompy lub od wału itp posprawdzaj.
Jak masz zawór z immo to bym proponował odpalać z innego klucza dość często padają transpondery w kluczyku nawet jak nie masz immo w zaworze stop to w czasie odpalania sprawć czy idzie napięcie na zawór (bo immo odcina ) Prawdopodbnie masz immo z odcięciem zasilania ja w swoim mam zawór z immo który mimo napięcia nie otworzy sie jak nie dostanie kodu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S40 & V40 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.