Nierówna praca silnika (szarpie) gdy ciepły (gaz i beznzyna)
Witam. Mam spory problem. Jakiś czas temu jezdżąc na LPG pojawił się objaw nieregularnych obrotów stojąc na światłach na biegu i hamulcu (skrzynia automat), wszystko to działo się na w pełni rozgrzanym silniku. Wymieniłem świece, kopułkę. Nic nie pomogło ale po jakimś czasie samo się uspokoiło. Wczoraj jadąc trasą po przejechaniu ok. 70km silnik zaczął "szarpać" na obrotach ok. 2000, podczas zatrzymania obroty spadały bardzo i ciężko było ruszyć spod świateł. Po przełączeniu na benzynę gdzie wcześniej ten objaw znikał działo się to samo a wręcz było jeszcze gorzej niż na gazie. Jakoś udało mi się dojechać. Dziś dojechałem do pracy(ok 8km.) bez problemu. Bardzo proszę o pomoc. Nadmienię że pracuję w ASO Volvo i nikt nie jest mi w stanie pomóc Jeśli nie opisałem zbyt jasno proszę o pytania.
Pozdrawiam.
Re: Nierówna praca silnika (szarpie) gdy ciepły (gaz i beznzyna)
martinslawek napisał:
Witam. Mam spory problem. Jakiś czas temu jezdżąc na LPG pojawił się objaw nieregularnych obrotów stojąc na światłach na biegu i hamulcu (skrzynia automat), wszystko to działo się na w pełni rozgrzanym silniku. Wymieniłem świece, kopułkę. Nic nie pomogło ale po jakimś czasie samo się uspokoiło. Wczoraj jadąc trasą po przejechaniu ok. 70km silnik zaczął "szarpać" na obrotach ok. 2000, podczas zatrzymania obroty spadały bardzo i ciężko było ruszyć spod świateł. Po przełączeniu na benzynę gdzie wcześniej ten objaw znikał działo się to samo a wręcz było jeszcze gorzej niż na gazie. Jakoś udało mi się dojechać. Dziś dojechałem do pracy(ok 8km.) bez problemu. Bardzo proszę o pomoc. Nadmienię że pracuję w ASO Volvo i nikt nie jest mi w stanie pomóc Jeśli nie opisałem zbyt jasno proszę o pytania.
Pozdrawiam.
Witam
Mi to wyglada na klopoty wywolane przez uklad zaplonowy... Czy gdy obroty biegu jalowego spadaly ponizej wlasciwych silnik pracowal na wszystkie cylindry / czy pracowal rowno? czy moze przerywal?
Jesli podczas pracy silnika na wolnych obrotach ktorys z cylindrow "wypada" sprobuj go zlokalizowac odpinajac pojedynczo wtyczki el. wtryskiwaczy - zobaczysz odpiecie ktorej z wtyczek nie zmienia nic w pracy silnika.Jesli niczego nie ustalisz w ten sposob sprawdz dokladnie swiece zaplonowe (wiem - wymieniales swiece) , zwroc uwage czy ktoras ze swiec nie ma peknietego izolatorai czy podczas montowania swiec nie przygniotles ktorejs z elektrod masowych , jesli masz taka mozliwosc zaloz inne swiece - tak dla testu. Jesli swiece sprawdzisz juz na 110% i dalej nie bedzie poprawy wymien przewody wysokiego napiecia i palec rozdzielacza. Piszesz ze pracujesz w ASO - zamow oryginalne kable na kl.4 ... dostaniesz 35...40% rabatu i bedziesz mial przynajmniej pewnosc ze zamontowales czesci dobrej jakosci.
Re: ( Volvo ) Nierówna praca silnika (szarpie) gdy ciepły (gaz i beznzyna)
Bardzo dziękuję za odpowiedź. O przewodach już myślę choć koledzy sugerują że problem z przewodami to raczej silnik zimny a tu odbywa się to na super rozgrzanym. Rzeczywiście brak mocy i drgania to objaw tego że nie pracują wszystkie cylindry. Przewody oczywiście mogę kupić z dużym rabatem ale jednak to koszt ok 400pln więc zanim wydam wolę mieć więcej pewności jeśli to możliwe:-)
Może ktoś miał lub ma podobny problem?
Re: ( Volvo ) Nierówna praca silnika (szarpie) gdy ciepły (gaz i beznzyna)
martinslawek napisał:
Bardzo dziękuję za odpowiedź. O przewodach już myślę choć koledzy sugerują że problem z przewodami to raczej silnik zimny a tu odbywa się to na super rozgrzanym. Rzeczywiście brak mocy i drgania to objaw tego że nie pracują wszystkie cylindry. Przewody oczywiście mogę kupić z dużym rabatem ale jednak to koszt ok 400pln więc zanim wydam wolę mieć więcej pewności jeśli to możliwe:-)
Może ktoś miał lub ma podobny problem?
To sprawdz przynajmniej to ze swiecami i sprobuj zlokalizowac ktorego cylindra wypadanie dotyczy. A kiepskie przewody moga dawac efekt szarpaania i nierownej pracy silnika zarowno na zimno jak i na cieplo . Ja tez naprawiam na codzien volva
Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): ZIELONA GORA Posiadane auto: VOLVO S60 2.0T 2001
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 20 Maj 2016, 20:22
Temat postu:
Re: ( Volvo ) Nierówna praca silnika (szarpie) gdy ciepły (gaz i beznzyna)
Witam szanownych forumowiczów.Błagam o pomoc!!!Podpinam się pod post martinslawek ponieważ mam dokładnie to samo.Samochód 2.0T benzyna na zimnym silniku odpala i jezdzi normalnie ale po zgaszeniu i przerwie 10 min po odpaleniu nie pracują wszystkie cylindry najśmieszniejsze jest to że mechanik wymienił już świece ,cewki zapłonowe,przepustnice i dalej nic.Stwierdził że praca cylindrów się zmienia czyli pracują 1-3 potem 2-5 i tak na zmianę .Proszę o pomoc co można jeszcze sprawdzić .Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.