Od jakiegoś czasu ubywa płyn ze zbiorniczka wyrównawczego ale w dość dziwny sposób, uzupełniam płyn do poziomu max po przejechaniu około 150 km komputer ostrzega mnie o niskim stanie płynu chłodzącego, poziom płynu schodzi do minimum w zbiorniczku i na tym poziomie już pozostaje więcej nie ubywa.
Miałem ten sam objaw. Płyn chłodzący ubywał mi w zastraszającym tempie. Zignorowałem to i dolewałem tylko płynu. Pewnego dnia auto stanęło i koniec jazdy. Teraz auto stoi w warsztacie. Wymieniam cały rozrząd i nie wiadomo jeszcze co z zaworami i głowicą. Mechanik od razu wiedział, że płyn był dolewany i powiedział, że padła pompa wody i gdybym przyjechał zaraz po pojawieniu się ubytków płynu chłodniczego to tylko tą częśc należałoby wymienic i wszystko byłoby ok. Teraz koszty są dużo większe. Radzę więc zacząc od sprawdzenia pompy i to szybko.
w tym samym silniku 2,5T XC70 uciekał mi płyn na przewodzie (złączce) pod kolektorem powietrza, na razie zmieniłem opaske zaciskowa bez ściągania kolektora jak bedzie dalej ciekło zabiore się jeszcze raz.
Witam
Mam ten sam problem z V70 z 2006 r.
Po dolaniu płynu , przejadę kilka kilometrów, czasem kilkadziesiąt i komunikat " niski poziom płynu " koło zbiornika wyrównawczego mokro , płyn wywala z pod korka , odkręcę korek poziom płynu trochę wraca , ale już trochę brakuje.
Byłem w serwisie , wymienili korek i zrobili test na obecność CO2 w płynie .
Wynik - jest ok spaliny nie dostają się do obiegu płynu . a płyn dalej wywala.
Czy miał ktoś coś takiego ?? Tak jakby się gdzieś gotował bo szybciej wywala jak pokręcę go dłużej na wysokich obrotach .
Wyciek następuje nagle i bardzo dynamicznie.
Wymień termostat, i sprawdź drożność połączeń układu chłodzącego. Wymieniana była w ostatnim czasie pompa? Jeśli ostatnio nie była wymieniana, termostat wymieniony i uklad drożny to zrób jeszcze raz test zawartości CO2 w płynie(może nie był wykonany prawidłowo ). Objaw jest typowy dla uszkodzenia uszczelki pod głowicą itp. ale nigdy nie można wykluczyć innych przyczyn.
Test v70 silnik 2,4D D5244T5
Zimny silnik poziom płynu do znacznika max
Obr/czas wsk.temp poziom. płynu .. temp.rury ciśnienie rury
(min) .......... (%) ............................. dopr.płyn ... dopr. płyn
.................................................... do chłodnicy .. do chłodnicy
Postój 0/0 ......... 0.........max ............. 0 ............ 0
Postój 1000/10 40 Wzrost o 1 cm...... 0 ...... Nieznaczny wzrost
Postój 2000/10 50 Wzrost o 2 cm...... 0 ...... Nieznaczny wzrost
Postój 3000/5.. 55 Wzrost do full ..... wzrost ..... bez zmiany
Postój 3000/10 50 Spadek do min ..... gorąca .... wzrost
Postój 1000/5 . 50 . wzrost do 1 cm .. gorąca..... Spadek
.................................. ponad max
Dynamiczna jazda
2500 -3500 /3 .. 55 ..Zagotowanie się Stan 0 - gorąca Wysokie
.................................. płynu i wyciek pusto
..................................pary i płynu
.................................. z pod korka
Postój 800 50 Odkręcenie korka
– wzrost płynu do
1 cm ponad dno Brak płynu
w rurze !! flak 0
Postój 800 50 Uzupełnienie płynu po 30 sek
do max gorąca Nieznaczny wzrost
Spokojna jazda
1500-2000/20 45 2 cm ponad max gorąca Nieznaczny wzrost
Podsumowując :
na postoju i przy spokojnej jeździe wszystko jest w w normie - można zaobserwować moment otwarcia termostatu
natomiast przy przyspieszeniu i obciążeniu silnika - gotuje się.
Brak spalin w płynie chłodzącym.
Termostat sprawdzony w serwisie VOLVO - jest ok
Może to pompa nie wyrabia przy dużym przyspieszeniu ( szybki wzrost temp bloku / słaby przepływ płynu = gotowanie płynu ??
co o tym sądzicie ??
Ostatnio zmieniony przez Miłośnik dnia Nie 13 Lut 2011, 16:12, w całości zmieniany 1 raz
w tym samym silniku 2,5T XC70 uciekał mi płyn na przewodzie (złączce) pod kolektorem powietrza, na razie zmieniłem opaske zaciskowa bez ściągania kolektora jak bedzie dalej ciekło zabiore się jeszcze raz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo XC60 & XC90 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.