Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo 850 ) Silnik 2,0 VALVE



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo 850 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
morroV40

Czytelnik



Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Toruń
Posiadane auto: VOLVO V40 1,9 Di
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 10 Mar 2010, 12:37
Temat postu:

Silnik 2,0 VALVE


Jest to mój pierwszy post na tym forum wiec chciał bym serdecznie powitać wszystkich VOLVO-MANIAKÓW :)

Osobiście jestem posiadaczem V 40, lecz potrzebuje pomocy właśnie przy silniku w 850.

Sprawa wygląda następująco:
znajomy mechanik przejął 850 95 rocznik po jakimś mechaniku-nieudaczniku, który podjął się złożenia jednego silnika z dwóch, ponieważ właścicielowi pękł pasek rozrządu i silnik był mocno zniszczony i samochód miał zostać zezłomowany, lecz jedyne co zrobił to rozebrał do gołego bloku i się poddał.

Silniki jak i samochody tego typu nie są zbyt często naprawiane w naszych warsztatach, wiec kumpel który próbuje uratować to autko po raz pierwszy widzi na oczy taki silnik.

I tutaj prośba do użytkowników, którym te silniki nie są obce:

czy jesteście może w posiadaniu jakichś rysunków silnika które mogły by pomóc w ogarnięciu tego bałaganu?, schematów instalacji elektrycznej lub chociaż dane jakimi momentami obrotowymi dokręcać śruby tam gdzie jest to konieczne?

Za wszystko co może pomóc z góry dziękuję, bo szkoda by było żeby jedna z naszych VOLVINEK wylądowała na szrocie

P.S. Dodam, że komputer w tym pojeździe jest BOSCH` a

POZDRAWIAM
Powrót do góry
doman

Stały Bywalec



Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 162
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: VOLVO , 850 , 2.5 10v, 93 + 850 2.5 20V, 92r + v40 1.9D 97r
Piwa: 19/2
Wysłany: Czw 11 Mar 2010, 21:17
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Silnik 2,0 VALVE


Hej.Podaj jakiegoś maila to Ci powysyłam co mam.
pozdro

aa no i napisz dokładnie jaki to silnik....
Powrót do góry
morroV40

Czytelnik



Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Toruń
Posiadane auto: VOLVO V40 1,9 Di
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 18 Mar 2010, 18:49
Temat postu:

Silnik 2,0 VALVE


Witam po raz kolejny.

Znalazlem w internecie kilka rysunkow i danych technicznych jednak tylko w jezyku angielskim, ale na pewno sie przydadza.

Czy umial by mi ktos odpowiedziec na pytania dotyczace rozrzadu i i oslony rozrzadu?

Czy walki rozrzadu lewy i prawy roznia sie czyms od siebie?
Bo w czesciach ktore znalezlismy sa dwa identyczne walki i w dodatku na kolach zebatych nie znalezlismy zadnych znakow do ustawiania rozrzadu procz literek "M".
Czy jest jakas metoda ustawiania rozrzadu?

Na gorze obudowy rozrzadu natomiast sa jakies kreski opisane chyba w stopniach, czy wie ktos moze do czego sa te oznaczenia?

Za kazda pomoc bede bardzo wdzieczny.

POZDRAWIAM
Powrót do góry
Jaroooo

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 204
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: VOLVO 850 2.3 TURBO 225kM VOLVO V70 2.3 TURBO 250kM
Piwa: 25/3
Wysłany: Czw 18 Mar 2010, 21:44
Temat postu:

Re: Silnik 2,0 VALVE


morroV40 napisał:
Witam po raz kolejny.

Znalazlem w internecie kilka rysunkow i danych technicznych jednak tylko w jezyku angielskim, ale na pewno sie przydadza.

Czy umial by mi ktos odpowiedziec na pytania dotyczace rozrzadu i i oslony rozrzadu?

Czy walki rozrzadu lewy i prawy roznia sie czyms od siebie?
Bo w czesciach ktore znalezlismy sa dwa identyczne walki i w dodatku na kolach zebatych nie znalezlismy zadnych znakow do ustawiania rozrzadu procz literek "M".
Czy jest jakas metoda ustawiania rozrzadu?

Na gorze obudowy rozrzadu natomiast sa jakies kreski opisane chyba w stopniach, czy wie ktos moze do czego sa te oznaczenia?

Za kazda pomoc bede bardzo wdzieczny.

POZDRAWIAM


różnią czy ta literka to czasem nie "W" jeśli w to by było prawdopodobnie wałek wydechowy piszesz że poprzedni mechanik składał jeden silnik z dwóch to powinniście mieć w sumie 4 wałki być może znaleźliście tylko wydechowe . do ustawienia rozrządu potrzebować będziecie przyrządu podobnego do tego co się blokuje wałki w Renault 16 zaworowych (po wyjęciu zaślepek) kumpel mechanik będzie wiedział o co chodzi ja sobie taki wyspawałem z płaskowników , na wale korbowym jest wieloklin na który zakłada się koło rozrządu zębami do bloku koło pasuje tylko w jednym położeniu znak na kole to "dziubek" na części bez zębów na obudowie jest na godzinie ok.12 ustawiasz wał blokujesz wałki i rozrząd ustawiony zwróć uwagę iż koła rozrządu duże są regulowane mam nadzieję że pomogłem pozdrawiam

ps. czy po drugiej stronie wałków jest coś przykręcone?
Powrót do góry
morroV40

Czytelnik



Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Toruń
Posiadane auto: VOLVO V40 1,9 Di
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 24 Mar 2010, 23:39
Temat postu:

Silnik 2,0 VALVE


Witam!

Przepraszam, ze z taka zwloka odpowiadam ale nie bylo mnie w Toruniu.

Bylem dzis u kumpla i wiedzialem te silniki.
Mamy 4 walki z taka sama litera na kole zebatym.
Dwa z nich sa zakonczone zlotym pierscieniem z nacieciem po srednicy, a dwa zakonczone nakretkami z blaszkami.
Na wszystkich 4 sa litery. Kiedy litera znajduje sie na dole kola zebatego to jest to W a jesli jesli przekrecisz walek i litere masz u gory kola to jest to M.

Moze jestes w stanie rozpoznac walek bez kol zebatych i koncowek?
Jaki uklad "stozkow" powinien byc na walku od dolotu a jaki na wydechu?

Wiadomo ze walki obracajac sie rownoczesnie, jeden powinien otwierac pewne zawory dolotowe i w tym samym czasie drugi powinien otwierac ktores z zaworow wylotowych i tu jest problem jak to ustawic.

Z tego co ostatnio napisales, kumpel mowi ze jest to dla niego logiczne, sprzet do zblokowania tez sie jakis skonstruuje, tylko jak rozpoznac walek dolotu od wydechu? Bo wygladaja tak samo Sad

POZDRAWIAM
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 24 Mar 2010, 23:39
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Jaroooo

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 204
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: VOLVO 850 2.3 TURBO 225kM VOLVO V70 2.3 TURBO 250kM
Piwa: 25/3
Wysłany: Czw 25 Mar 2010, 19:15
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Silnik 2,0 VALVE


jeśli ten złoty pierścień z nacięciem ma miejsce na przykręcenie trzech śrubek (palca aparatu zapłonowego) to jest to wałek ssący a ta blaszka (jakby z puszki wyciął większą część boku ) jest do czujnika położenia wałka rozrządu czyli wałek wydechowy , do ustawienia rozrządu trzeba odkręcić blaszkę i pierścień (bez obaw pasują tylko w jednym położeniu) i poluzować koła rozrządu pozdrawiam
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
morroV40

Czytelnik



Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Toruń
Posiadane auto: VOLVO V40 1,9 Di
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 26 Mar 2010, 10:20
Temat postu:

Silnik 2,0 VALVE


Dziekuje Ci kolego bardzo Very Happy

Bardziej obrazowo chyba nie dalo sie tego wytlumaczyc Smile

Oczywiscie piwko ode mnie Smile

Pisales ze blokade zrobiles sobie sam.
Czy mogl bys napisac jeszcze pare slowek na temat tej blokady jak ona ma wygladac, a jesli szukac od renowki to od jakiego dokladnie typu silnika?

POZDRAWIAM
Powrót do góry
Jaroooo

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 204
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: VOLVO 850 2.3 TURBO 225kM VOLVO V70 2.3 TURBO 250kM
Piwa: 25/3
Wysłany: Sob 27 Mar 2010, 12:18
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Silnik 2,0 VALVE


od żadnej renówki nie pasuje nie ten rozstaw i grubość trzeba zmierzyć dokładnie szerokość szczeliny w wałku i poszukać takiego płaskownika uciąć dwa kawałki włożyć w wałki i przyłożyć do nich trzeci zaznaczyć rozstaw wyjąć pospawać i gotowe pozdrawiam Cool
Powrót do góry
morroV40

Czytelnik



Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Toruń
Posiadane auto: VOLVO V40 1,9 Di
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 02 Maj 2010, 11:37
Temat postu:

Silnik 2,0 VALVE


Jaroooo dziekuje Ci za wszystkie informacje.
Glowica poszla juz do planowania i w przyszlym tygodniu kumpel zaczyna skladac ten silnik.

WIELKIE DZIEKI

POZDRAWIAM
Powrót do góry
Jaroooo

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 204
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: VOLVO 850 2.3 TURBO 225kM VOLVO V70 2.3 TURBO 250kM
Piwa: 25/3
Wysłany: Nie 02 Maj 2010, 21:08
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Silnik 2,0 VALVE


proszę bardzo od tego jest forum
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo 850 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Volvo 850 »

Opinie o samochodach Volvo 850 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo 850 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.


VolvoV40

35 900

2014r.

284 000 km

mazowieckie

VolvoV70

44 900

2016r.

216 113 km

śląskie

VolvoV60 Cross Country

153 300

2019r.

49 376 km

podkarpackie

VolvoV60

38 800

2013r.

150 000 km

małopolskie

VolvoInny

122 000

2018r.

189 200 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System