Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Toruń Posiadane auto: VOLVO V40 1,9 Di
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 10 Mar 2010, 12:37
Temat postu:
Silnik 2,0 VALVE
Jest to mój pierwszy post na tym forum wiec chciał bym serdecznie powitać wszystkich VOLVO-MANIAKÓW :)
Osobiście jestem posiadaczem V 40, lecz potrzebuje pomocy właśnie przy silniku w 850.
Sprawa wygląda następująco:
znajomy mechanik przejął 850 95 rocznik po jakimś mechaniku-nieudaczniku, który podjął się złożenia jednego silnika z dwóch, ponieważ właścicielowi pękł pasek rozrządu i silnik był mocno zniszczony i samochód miał zostać zezłomowany, lecz jedyne co zrobił to rozebrał do gołego bloku i się poddał.
Silniki jak i samochody tego typu nie są zbyt często naprawiane w naszych warsztatach, wiec kumpel który próbuje uratować to autko po raz pierwszy widzi na oczy taki silnik.
I tutaj prośba do użytkowników, którym te silniki nie są obce:
czy jesteście może w posiadaniu jakichś rysunków silnika które mogły by pomóc w ogarnięciu tego bałaganu?, schematów instalacji elektrycznej lub chociaż dane jakimi momentami obrotowymi dokręcać śruby tam gdzie jest to konieczne?
Za wszystko co może pomóc z góry dziękuję, bo szkoda by było żeby jedna z naszych VOLVINEK wylądowała na szrocie
P.S. Dodam, że komputer w tym pojeździe jest BOSCH` a
Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Toruń Posiadane auto: VOLVO V40 1,9 Di
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 18 Mar 2010, 18:49
Temat postu:
Silnik 2,0 VALVE
Witam po raz kolejny.
Znalazlem w internecie kilka rysunkow i danych technicznych jednak tylko w jezyku angielskim, ale na pewno sie przydadza.
Czy umial by mi ktos odpowiedziec na pytania dotyczace rozrzadu i i oslony rozrzadu?
Czy walki rozrzadu lewy i prawy roznia sie czyms od siebie?
Bo w czesciach ktore znalezlismy sa dwa identyczne walki i w dodatku na kolach zebatych nie znalezlismy zadnych znakow do ustawiania rozrzadu procz literek "M".
Czy jest jakas metoda ustawiania rozrzadu?
Na gorze obudowy rozrzadu natomiast sa jakies kreski opisane chyba w stopniach, czy wie ktos moze do czego sa te oznaczenia?
Znalazlem w internecie kilka rysunkow i danych technicznych jednak tylko w jezyku angielskim, ale na pewno sie przydadza.
Czy umial by mi ktos odpowiedziec na pytania dotyczace rozrzadu i i oslony rozrzadu?
Czy walki rozrzadu lewy i prawy roznia sie czyms od siebie?
Bo w czesciach ktore znalezlismy sa dwa identyczne walki i w dodatku na kolach zebatych nie znalezlismy zadnych znakow do ustawiania rozrzadu procz literek "M".
Czy jest jakas metoda ustawiania rozrzadu?
Na gorze obudowy rozrzadu natomiast sa jakies kreski opisane chyba w stopniach, czy wie ktos moze do czego sa te oznaczenia?
Za kazda pomoc bede bardzo wdzieczny.
POZDRAWIAM
różnią czy ta literka to czasem nie "W" jeśli w to by było prawdopodobnie wałek wydechowy piszesz że poprzedni mechanik składał jeden silnik z dwóch to powinniście mieć w sumie 4 wałki być może znaleźliście tylko wydechowe . do ustawienia rozrządu potrzebować będziecie przyrządu podobnego do tego co się blokuje wałki w Renault 16 zaworowych (po wyjęciu zaślepek) kumpel mechanik będzie wiedział o co chodzi ja sobie taki wyspawałem z płaskowników , na wale korbowym jest wieloklin na który zakłada się koło rozrządu zębami do bloku koło pasuje tylko w jednym położeniu znak na kole to "dziubek" na części bez zębów na obudowie jest na godzinie ok.12 ustawiasz wał blokujesz wałki i rozrząd ustawiony zwróć uwagę iż koła rozrządu duże są regulowane mam nadzieję że pomogłem pozdrawiam
ps. czy po drugiej stronie wałków jest coś przykręcone?
Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Toruń Posiadane auto: VOLVO V40 1,9 Di
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 24 Mar 2010, 23:39
Temat postu:
Silnik 2,0 VALVE
Witam!
Przepraszam, ze z taka zwloka odpowiadam ale nie bylo mnie w Toruniu.
Bylem dzis u kumpla i wiedzialem te silniki.
Mamy 4 walki z taka sama litera na kole zebatym.
Dwa z nich sa zakonczone zlotym pierscieniem z nacieciem po srednicy, a dwa zakonczone nakretkami z blaszkami.
Na wszystkich 4 sa litery. Kiedy litera znajduje sie na dole kola zebatego to jest to W a jesli jesli przekrecisz walek i litere masz u gory kola to jest to M.
Moze jestes w stanie rozpoznac walek bez kol zebatych i koncowek?
Jaki uklad "stozkow" powinien byc na walku od dolotu a jaki na wydechu?
Wiadomo ze walki obracajac sie rownoczesnie, jeden powinien otwierac pewne zawory dolotowe i w tym samym czasie drugi powinien otwierac ktores z zaworow wylotowych i tu jest problem jak to ustawic.
Z tego co ostatnio napisales, kumpel mowi ze jest to dla niego logiczne, sprzet do zblokowania tez sie jakis skonstruuje, tylko jak rozpoznac walek dolotu od wydechu? Bo wygladaja tak samo
jeśli ten złoty pierścień z nacięciem ma miejsce na przykręcenie trzech śrubek (palca aparatu zapłonowego) to jest to wałek ssący a ta blaszka (jakby z puszki wyciął większą część boku ) jest do czujnika położenia wałka rozrządu czyli wałek wydechowy , do ustawienia rozrządu trzeba odkręcić blaszkę i pierścień (bez obaw pasują tylko w jednym położeniu) i poluzować koła rozrządu pozdrawiam
Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Toruń Posiadane auto: VOLVO V40 1,9 Di
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 26 Mar 2010, 10:20
Temat postu:
Silnik 2,0 VALVE
Dziekuje Ci kolego bardzo
Bardziej obrazowo chyba nie dalo sie tego wytlumaczyc
Oczywiscie piwko ode mnie
Pisales ze blokade zrobiles sobie sam.
Czy mogl bys napisac jeszcze pare slowek na temat tej blokady jak ona ma wygladac, a jesli szukac od renowki to od jakiego dokladnie typu silnika?
od żadnej renówki nie pasuje nie ten rozstaw i grubość trzeba zmierzyć dokładnie szerokość szczeliny w wałku i poszukać takiego płaskownika uciąć dwa kawałki włożyć w wałki i przyłożyć do nich trzeci zaznaczyć rozstaw wyjąć pospawać i gotowe pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo 850 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.