Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Volvo 850 GLE 2,4l. 1993
Piwa: 0/3
Wysłany: Pią 12 Mar 2010, 18:24
Temat postu:
Volvo 850 GLE 2,4 20V 1993r. - nie ma iskry
Witam,
wraz z kolegą próbowaliśmy naprawić Volvinę moją ukochaną i póki co się nie udało. Wymieniliśmy świece, przewody, kopułkę, palec, rozrusznik jest po regeneracji. Komputer pokazuje błąd czujnika położenia wału, ale wyczytaliśmy, że ten błąd zawsze się pokazuje przy wyłączonym silniku. Zastanawiamy się co robić dalej, czy wymienić czujnik (379zł) czy cewkę, czy może jeszcze coś innego. Rozrusznik kręci, ale jakoś słabiej niż zwykle mimo naładowanego akumulatora. Iskry brak. Proszę o pomoc! _________________ Pozdrawiam, Daniel
wraz z kolegą próbowaliśmy naprawić Volvinę moją ukochaną i póki co się nie udało. Wymieniliśmy świece, przewody, kopułkę, palec, rozrusznik jest po regeneracji. Komputer pokazuje błąd czujnika położenia wału, ale wyczytaliśmy, że ten błąd zawsze się pokazuje przy wyłączonym silniku. Zastanawiamy się co robić dalej, czy wymienić czujnik (379zł) czy cewkę, czy może jeszcze coś innego. Rozrusznik kręci, ale jakoś słabiej niż zwykle mimo naładowanego akumulatora. Iskry brak. Proszę o pomoc!
Kolego czujnik położenia wału nie pokazuje błędu na zgaszonym silniku gdy jest sprawny (przynajmniej u mnie tak jest).Wykręć go i posprawdzaj , bo to jest w miarę prostej budowy.A jeżeli chodzi o części to klient w żabiance chyba (to jest miedzy warszawa a lublinem) ma Volvo V70 tylko chyba wersje turbo i tanio graty sprzedaje także musisz tylko sprawdzić czy czujnik podejdzie bo cewka to raczej tak.także sprawdź czujnik, jak sprawdzisz czujnik to sprawdź czy dochodzi napięcie do cewki. Numer na ten szrot to 506671939.
Re: ( Volvo 850 ) Volvo 850 GLE 2,4 20V 1993r. - nie ma iskry
na 99% masz uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu (halla) a przynajmniej przewody które do niego dochodzą sprawdź czy jest przejście między kostką tego czujnika a samym czujnikiem (w obudowie) u mnie były uszkodzone wszystkie , polutowałem i jeżdżę dalej pozdrawiam
Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Volvo 850 GLE 2,4l. 1993
Piwa: 0/3
Wysłany: Czw 25 Mar 2010, 11:20
Temat postu:
Re: ( Volvo 850 ) Volvo 850 GLE 2,4 20V 1993r. - nie ma iskry
Otóż po sprawdzeniu błędów wyniknęły następujące:
P0336 - "Czujnik A położenia wału korbowego - sygnał poza pawidłowym zakresem"
P0171 - korekta dawki paliwa, za uboga
P0102 - Miernik masy powietrza, rząd cylindrów 1 - sygnał wejściowy za niski - Czujnik położenie wałka rozrządu
P0172 "Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt bogata"
Wczoraj wykręciłem z trudem czujnik położenia wałka i jutro idzie do sprawdzenia. Proszę o pomoc, jeżeli ktoś wie co jeszcze można zrobić. _________________ Pozdrawiam, Daniel
Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Volvo 850 GLE 2,4l. 1993
Piwa: 0/3
Wysłany: Pią 26 Mar 2010, 09:59
Temat postu:
Re: ( Volvo 850 ) Volvo 850 GLE 2,4 20V 1993r. - nie ma iskry
Panowie, dwie śrubki torx nie były problemem. Jedynie się zakleszczyło, że nawet młotek nie pomagał... 365000 km w jednym miejscu robi swoje
UWAGA:
Czujnik położenia wałka (Halla) okazał się być sprawny! Gdzie mam szukać dalej? Z układu zapłonowego została cewka nie sprawdzona, ale jeszcze wchodzi w grę czujnik położenia wału korbowego?! Proszę o poradę! _________________ Pozdrawiam, Daniel
Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Volvo 850 GLE 2,4l. 1993
Piwa: 0/3
Wysłany: Wto 06 Kwi 2010, 22:11
Temat postu:
Re: ( Volvo 850 ) Volvo 850 GLE 2,4 20V 1993r. - nie ma iskry
W końcu się okazało, że moduł zapłonowy i cewka były do wymiany. Samochód pali... zastanawia mnie jednak, dlaczego nie pali na dotyk, mimo, że wymieniłem praktycznie wszystkie elementy zapłonu:
Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Volvo 850 GLE 2,4l. 1993
Piwa: 0/3
Wysłany: Pią 09 Kwi 2010, 22:28
Temat postu:
Re: ( Volvo 850 ) Volvo 850 GLE 2,4 20V 1993r. - nie ma iskry
Mówiąc "na dotyk" miałem na myśli, że nie chce odpalić od razu, tylko trzeba go kręcić kilka sekund. Czy to na PB czy na LPG. Dodatkowo pojawił się teraz problem z obrotami. Po odpaleniu i podczas postoju skaczą obroty. To prawdopodobnie wina silniczka krokowego -> gdzie go znaleźć i w jaki sposób można go przeczyścić? Czy trzeba go wymienić? Z góry dziękuję za pomoc! _________________ Pozdrawiam, Daniel
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo 850 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.