Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem przez pasek klinowy



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TomsPL

Debiutant



Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Piła
Posiadane auto: volvo v70 2003r.
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 29 Mar 2010, 21:42
Temat postu:

Duży problem przez pasek klinowy


Spotkało mnie dzisiaj coś przykrego i postanowiłem przestrzec wszystkich (szczególnie posiadaczy silników 2.4D5 bo nie wiem jak w innych) żeby nie lekceważyli pozornie błahej sprawy jaką jest pasek klinowy. Nie zdążyłem go jeszcze wymienić po kupnie i dzisiaj mi pękł. Przy kole pasowym wału przedostał się pod osłoną do rozrządu i efekt jest taki, że mam silnik do naprawy. Jak pojechałem pytać na szrot o silnik to facet mi powiedział, że zna dokładnie taki sam przypadek i to też w v70 więc nie jest to przypadek jeden na milion. Pozdrawiam
Powrót do góry
gadu-gadu
rafalvolvo

Dyskutant



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 54
Skąd jesteś (miejscowość / region): bydgoszcz/uk
Posiadane auto: volvo s60 2.4d5 2003
Piwa: 3/1
Wysłany: Wto 30 Mar 2010, 20:58
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem przez pasek klinowy


hej ja od dwuch dni slysze w moim dziwne swistanie przy obrotach 1500-2000 wiec podejrzewam ze to moze byc pasek klinowy, albo ktoras z rolek
Powrót do góry
gadu-gadu
TomsPL

Debiutant



Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Piła
Posiadane auto: volvo v70 2003r.
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 30 Mar 2010, 21:31
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem przez pasek klinowy


U mnie pasek prawdopodobnie rozcięła rolka od wspomagania bo rowki były poszczerbione. Ten układ rolek jest taki, że jak pasek pęka to lubi go wciągnąć w rozrząd. Radze zainwestować stówkę w pasek klinowy Smile
Powrót do góry
gadu-gadu
rpok

Czytelnik



Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): krk
Posiadane auto: V70 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 06 Kwi 2010, 18:35
Temat postu:

Rorząd, pasek klinowy i silnik kolizyjny - pytanie


Witam

Dziś pękł mi pasek klinowy (V70 D5 2004) i podobno dostał się gdzieś do rozrządu i podobno silnik jest co najmniej do remontu lub wymiany Sad .

Mam pytanie czy jest możliwie naprawienie takiego uszkodzenia przy sensownych kosztach - tzn czy rzeczywiście silnik może być poważnie zniszczony czy jest to raczej kwestia kilkunastu godzin przy silniku ?

Inne pytanie to czy każdy diesel jest tzw. kolizyjny czy są produkowane silniki które przy takim uszkodzeniu wymagają tylko wymiany paska ?

pozdrawiam
Powrót do góry
Qroofka

Debiutant



Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: V70 2,5TD
Piwa: 3/3
Wysłany: Sro 07 Kwi 2010, 23:18
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem przez pasek klinowy


rpok niestety prawie kazdy diesel wymaga uważnej eksploatacji w tym zakresie. Opisana przez Ciebie awaria najczęściej kończy się tak poważnym rozbiciem silnika, że tańsza może być wymiana na inny używany. Współczesne silniki mają bardzo małą odległość tłoka do czoła komory spalania i otwierające się zawory muszą mijać się z tłokiem. Kiedy pęknie pasek rozrządu tłok wali w zawór i następuje sajgon. W najlepszym wypadku wygnie się zawór ale naogół peka równiez korbowód a czesto wychodzi bokiem przebijajac blok silnika. Aby się przed tym ustrzec trzeba pilnować okresu wymiany rozrządu a także mieć dobrego mechanika, który własciwie ustawi napięcie paska a także wymieniając rozrząd wymieni równocześnie pozostałe elementy osprzętu. Jesli na siłę chcesz zaoszczędzić na kosztach i pozostawisz np starą rolkę to ona po czasie uszkodzi pasek. Z tego również powodu np. nie powinno się zapalać samochodu "na pych". Przykro mi, że musiałeś się o tym przekonać w tak dramatyczny sposób.
_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 07 Kwi 2010, 23:18
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
rpok

Czytelnik



Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): krk
Posiadane auto: V70 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 08 Kwi 2010, 00:36
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem przez pasek klinowy


dzięki Qroofka.

Pasek rozrządu podobno przeskoczył jedynie po tym jak resztki paska klinowego się do niego dostały, ale to pewnie wystarczyło do rozsynchronizowania rozrządu Sad .

W sumie w Volvo V70 według instrukcji ten pasek klinowy powinien być wymieniany co 160 000 km a mój przebieg to 130 000 i robiony przegląd w ASO w Krakowie regularnie co 20 000 km a ostatni przegląd 8 000 km temu. Jednym słowem nie powinno to się stać, a na przeglądzie powinni zobaczyć że coś jest nie tak z paskiem i rolkami. Co prawda miałem wymieniane rolki przez piszczenie które gdzieś tam się pojawiało ale było to przy ok 60 000 km (3,5 roku temu). Zastanawiam się nad jakimiś krokami nawet prawnymi wobec ASO ze względu na tą awarię


pozdrawiam
Powrót do góry
Qroofka

Debiutant



Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: V70 2,5TD
Piwa: 3/3
Wysłany: Czw 08 Kwi 2010, 08:50
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem przez pasek klinowy


Z pewnością warto o to zawalczyć bo auto jak na Volvo to nówka. Skoro było pod regularną kontrolą ASO to taka sytuacja nie ma prawa się zdarzyć. Oni za to ponoszą odpowiedzialność.
_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
ronn

Czytelnik



Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): olsztyn
Posiadane auto: volvo s60
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 05 Lis 2010, 19:22
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem przez pasek klinowy


Tomspl,co Ci sie wtedy sypnelo,jak wkrecil ci sie pasek od osprzętu w rozrzad?ja mam to samo,narazie nic nie wiadomo,glowica i zawory na oko cale,idzie do szlifierza na prześwietlanie.widzialeś glowicę po rozebraniu,jak to wyglądało/
Powrót do góry
TomsPL

Debiutant



Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Piła
Posiadane auto: volvo v70 2003r.
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 05 Lis 2010, 22:45
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem przez pasek klinowy


U mnie się skończyło na wielkim strachu, jechałem bardzo powoli i kiedy pasek pękł i się wkręcił samochód od razu zgasł. Mechanik sprawdził wszystko, założył nowe paski, powiedział, że niezły ze mnie fuksiarz i jeżdżę dalej bez problemów. Tobie życzę tego samego i pozdrawiam
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.


VolvoXC 40

123 900

2020r.

85 000 km

mazowieckie

VolvoV40

79 900

2019r.

143 110 km

warmińsko-mazurskie

VolvoXC 60

54 777

2011r.

206 000 km

pomorskie

VolvoS90

101 544

2017r.

85 000 km

kujawsko-pomorskie

VolvoS80

25 900

2007r.

297 298 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System